De misdaad der vaderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

De misdaad der vaderen

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:07

10 Geboden : 2 schreef:9 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE, uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, en aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
10 En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

Geld dit voor alle geboden? dat geloof ik namelijk niet, anders zou het niet daar hebben gestaan, volgens mij geld dit alleen voor het knielen voor ander goden en haten van de Christelijke God..

Hoe denken jullie daar over?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 13:16

geloof jij nu wel of niet in God raido?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:22

Ik geloof, dus ik besta. Ik geloof in een God, en ik denk dat het de God van de Bijbel is.

elbert
Moderator

Re: De misdaad der vaderen

Berichtdoor elbert » 27 apr 2005 13:24

Raido schreef:
10 Geboden : 2 schreef:9 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE, uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, en aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
10 En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

Geld dit voor alle geboden? dat geloof ik namelijk niet, anders zou het niet daar hebben gestaan, volgens mij geld dit alleen voor het knielen voor ander goden en haten van de Christelijke God..

Hoe denken jullie daar over?

In de eerste plaats staat er misdaad in het algemeen, dus is het denk ik niet zo dat deze bedreiging beperkt geldig is.
Bovendien, wie 1 gebod overtreedt, heeft ze allemaal overtreden (het liefdegebod is immers de samenvatting van de wet?), zie Jak. 2:10.
Dat zal denk ik samenvallen met de vraag wie er gediend wordt: God of de duivel. Zondigen betekent de duivel dienen en is dus afgodendienst.
Dus elke zonde is een daad van afgoderij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 13:31

Is goed Raido,maar ik dacht ook ergens te lezen dat je satanist was. of ben je bekeerd?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:33

Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen
expliciet vermeld dat je niet mag buigen voor afgodsbeelden om die te aanbidden.

want Ik, de HEERE, uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek
God zal je daar voor straffen als je dat doet.

aan de kinderen, en aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
De kinderen gaan mee in het ongeloof of het heidendom van hun ouders, ik denk dat het ongeloof de straf op de zonde is van de ouders.

God is een God van liefde, niet van haat, waarom zou Hij de kinderen van een moordenaar straffen voor dingen die zij niet gedaan hebben?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:34

Hendrik schreef:Is goed Raido,maar ik dacht ook ergens te lezen dat je satanist was. of ben je bekeerd?
Je moet niet zoveel lezen, ik ben christelijke opgevoed maar door bepaalde omstandigheden ging dat toen niet verder, ik heb geflirt met andere godsdiensten en heidendom maar ben nu 'weer' christelijk, niet zoals voorheen, maar ja dat is een andere verhaal.

Terug naar “Archief”