Behoefte aan een refo-jongerenblad??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Is er behoefte aan een goed ´refo´jongerenblad wat aansluit op hun belevingswereld?

Nee, ik lees de bestaande bladen wel.
22
23%
Nee, daar is geen markt voor.
12
12%
Ja, er is behoefte aan.
27
28%
Ja, een jongerenmagazine dat ook op internet aanwezig is.
15
15%
Dat ligt helemaal aan de inhoud (plaats de gewenste onderwerpen in een posting)
14
14%
...anders, namelijk (zet je antwoord in een posting)
7
7%

Totaal aantal stemmen: 97

henkie
Beheerder

Behoefte aan een refo-jongerenblad??

Berichtdoor henkie » 26 apr 2005 11:26

Aangevraagd is de bovenstaande peiling...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 apr 2005 15:03

Opzich is een jongerenblad niet verkeerd! Alleen ik zou zelf niet voor een refojongerenblad gaan. (trouwens die is er toch al: Daniël) Doe dan een christelijk jongerenblad, wat ruimer.

Het ligt er ook aan wat er in komt te staan. Dan zou het wel fijn zijn als het gaat over hoe je in de maatschappij je christen zijn kan uitdragen. iig over zaken waar jongeren in de maatschappij tegen aanlopen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 apr 2005 15:06

ik heb er wel behoefte aan, maar het ligt ook aan de inhoud. Als er in besproken word wat de ref-jeugd bezig houd, ja dan ben ik voor
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 26 apr 2005 16:31

Ik zou voor een gezindtebreed blad gaan, met artikelen die zo opgezet worden dat ze niet de (maar al te vaak relatief kleine) verschillen tussen kerkgenootschappen benadrukken, maar juist wijzen op de eenheid in Christus. Diepgang op het gebied van geloof en de praktijk van het geloof zou ik wel op prijs stellen in ieder geval.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 26 apr 2005 16:49

Heb er geen behoefte aan. Lees de bestaande bladen wel. Misschien is mijn mening niet helemaal objectief, want de christelijke bladen die ik lees, zijn geen reformatorische bladen. Maar nog een christelijk blad hoeft voor mij niet. Lees de Cruciaal (HGJB), Visie, Ronduit Insite, en Eva. Daar heb ik wel genoeg aan, anders kom ik nog tijd te kort :wink:

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 26 apr 2005 20:22

Gerdien B. schreef:Opzich is een jongerenblad niet verkeerd! Alleen ik zou zelf niet voor een refojongerenblad gaan. (trouwens die is er toch al: Daniël) Doe dan een christelijk jongerenblad, wat ruimer.

Het ligt er ook aan wat er in komt te staan. Dan zou het wel fijn zijn als het gaat over hoe je in de maatschappij je christen zijn kan uitdragen. iig over zaken waar jongeren in de maatschappij tegen aanlopen.

de helft uit de daniel vind ik niet voor jongeren, ik kan het geen echt jongerenblad noemen! Meer een familieblad. maar toch weer anders dan de gezindsgids en de terdege!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 apr 2005 21:32

Ja ik ben er eens lang mee bezig geweest en er zijn veel ideeën, maar geen geld, geen sponsors, geen mensen, geen krachten...

maar anders... refoweb magazine.. wil er best eens met je over brainstormen henkie ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 apr 2005 21:36

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 apr 2005 21:52

Tja, als het echt een refojongerenmagazine zou worden zou het waarschijnlijk a hell of a job zijn om het te maken omdat men dan, naar reformatorische traditie, 1000 en 1 gevoeligheden en gevarenzones heeft waar men behendig omheen of tussendoor zal willen zeilen.

Op het moment dat het een echt kritisch blad wordt is het in dat opzicht al niet meer echt refo. Mensen die zo'n blad willen zullen denk ik al genoeg hebben aan het bestaande aanbod. Omdat die mensen ook niet per definitie alles vanuit refo-oogpunt gepresenteerd willen zien.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 10 mei 2005 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 10:43

Hum. gewoon refo-kritisch dan :)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 27 apr 2005 12:50

Ik heb er wel behoefte aan. Kan je leuke tips, verhaaltjes, gelegenheden, trips, en diverse links in zetten! Lijkt me wel leuk! Ook om de jeugd te betrekken. Ik zou zeker ook muziek (zoals gospel, praise en christelijke pop) er in zetten!
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 14:02

Waarom nou weer christlijke pop :P gewoon alle muziek, wat maakt het uit of het christelijk, christenlijk of wat dan ook is, als het maar niet haaks op Gods Woord staat..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 15:34

Slechte zaak. Niet teveel in eigen wereldje blijven hangen. Leer in de wereld te staan. Lees de aanwezige bladen en reflecteer daar zelf op. En praat er desnoods over met geloofsgenoten maar ga je niet nog meer afzonderen...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 18:47

Daarom een verantwoord magazine voor zowel christenen als niet christenen, met open artikelen over allerlei dingen..

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 apr 2005 19:29

kurtyo schreef:Slechte zaak. Niet teveel in eigen wereldje blijven hangen. Leer in de wereld te staan. Lees de aanwezige bladen en reflecteer daar zelf op. En praat er desnoods over met geloofsgenoten maar ga je niet nog meer afzonderen...

Leer in de wereld te staan.. jah als christen.. en daar kan een zo'n tijdshrift bij helpen.

En niet afzonderen.. ik vind niet dat we dat met een tijdschrift voor onze eigen doelgroep doen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”