Evelien schreef:Ik weet dat ik niet zonder hem leef, ik bedoel er mee te zeggen dat ik God op de eerste plek van mijn leven wil zetten.
God op de eerste plek ik leven willen zetten, is hetzelfde als je bekeren. De gedachte achter belijdenis is dat je belijd dat IN God gelooft en dat je dus (als je als kind gedoopt ben), dat wat met doop is gezegd wil onderschrijven.
Niemand is te jong om zich te bekeren. En zeker niet om te belijden "Jezus is mijn Heer en Meester", want dat wordt geacht de basis te zijn van het Christelijk belijden. En ik begrijp dat dat jouw drijfveer is. Ik neem toch aan dat je je zonden hebt beleden en Jezus als je verlosser en Heer(e) hebt aangenomen? Als dit niet een voldoende reden is om belijdenis te doen, wat dan wel?
Mensen die roepen dat je te jong ben, doen me denken aan deze tekst:
Mattheus 23 schreef:13 Maar wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden! want gij sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen, overmits gij daar niet ingaat, noch degenen, die ingaan zouden, laat ingaan.
Iemand die voor de gemeente wil zeggen dat zij God voortaan op nr1 zet, moet alle ruimte worden gegeven.