Berichtdoor Phranz » 19 apr 2005 19:15
Jezus liet zich in met tollenaren en zondaren. Gelukkig (dit is niet vroom maar zo beleef ik het). Ik geloof ook dat wij meer met dat soort volk te maken zouden moeten hebben. Gevangenissen bezoeken (dat niet aan een of andere pastor openlaten) prostituees, zwervers en belangstelling tonen, geestelijke belangstelling in schorriemorrie.
Neemt niet weg dat hun gedrag echter verwerpelijk is. Zacheüs die ook tollenaar was, gaf alles wat hij gestolen had 4maal terug. De Heilige Geest veranderd mensen. Als mensen zich daarvoor afsluiten door in open of verborgen zonden structureel te blijven liggen, neeh koesteren. Dan sluiten zij zichzelf idd. af. De vermaning (lees tucht) moet wel altijd in buitengewoon vergaande liefde gebracht worden. Ik geloof dat als je God ook liefhebt dat je het liefst niemand in de tucht zegt en dat iemand dat ook proeft.
Bij een openbare afkondiging wordt toch de naam nog niet genoemd. Daarbij gaat het er niet om of ik ergens om walf maar hoe God het bedoeld heeft. Of dat openbare ook Gods bedoeling is weet ik niet maar dat is een andere vraag volgens mij.
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.