Bevindelijke geemancipeerdheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jansen
Mineur
Mineur

Bevindelijke geemancipeerdheid

Berichtdoor Jansen » 14 apr 2005 14:07

Als er een rubriek 'Humor'op dit forum had gestaan had ik het daar ondergezet! Wat heb ik gister gelachen! Ik las in het RD over de toogdag van de Vrouwenverenigingen der GG, de vrouwenvereniging heeft een mannelijke voorzitter (C.A.van Dieren) en alle sprekers op de vrouwendag waren mannen!

Een typisch staaltje bevindelijke geemancipeerdheid! :wink: :mrgreen: :wink:
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 apr 2005 14:34

Jaja :D coole dominee hoor :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 14 apr 2005 14:44

Het is inderdaad wel humor. Maar ja, de vrouw en het regeerambt gaan niet samen he, dus dan maar mannen aan het woord. Dan wordt er in ieder geval wat zinnigs gezegd :wink:

Raido schreef:Jaja :D coole dominee hoor :P

Jaja, neem het maar op voor je ds...

Riska

Berichtdoor Riska » 14 apr 2005 15:41

PeterD. schreef:Maar ja, de vrouw en het regeerambt gaan niet samen he, dus dan maar mannen aan het woord. Dan wordt er in ieder geval wat zinnigs gezegd

Wil je nu dat vrouwen gaan reageren?????

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 14 apr 2005 16:06

Het is inderdaad wel humor. Maar ja, de vrouw en het regeerambt gaan niet samen he, dus dan maar mannen aan het woord. Dan wordt er in ieder geval wat zinnigs gezegd

Gaan mn haren weer eens recht van overeind staan (maar dat was waareschijnlijk ook de bedoeling :lol: )

Naja, topicstarter, ik vind er weinig humorvols aan eigenlijk. Ik ben van mening dat vrouwen, vooral in die kringen, zich veel te veel laten beheersen door hun mannen. En zeker in de kerk valt er niks in te brengen. Vind ik weinig grappigs aan... :(
Engaged @ 07-01-2005

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 14 apr 2005 17:29

Raido schreef:Jaja :D coole dominee hoor :P

Over Van Dieren zouden we nog veel en lang kunnen debateren.... :wink:

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 14 apr 2005 17:33

M@rije schreef:
Het is inderdaad wel humor. Maar ja, de vrouw en het regeerambt gaan niet samen he, dus dan maar mannen aan het woord. Dan wordt er in ieder geval wat zinnigs gezegd

Gaan mn haren weer eens recht van overeind staan (maar dat was waareschijnlijk ook de bedoeling :lol: )

Naja, topicstarter, ik vind er weinig humorvols aan eigenlijk. Ik ben van mening dat vrouwen, vooral in die kringen, zich veel te veel laten beheersen door hun mannen. En zeker in de kerk valt er niks in te brengen. Vind ik weinig grappigs aan... :(

Tja, dat de vrouw de man niet mag leren, dat de man over de vrouw heerst en dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente, daar moet je je maar bij neerleggen, dat is nu eenmaal zo beschikt :wink:
Maar dat vrouwen hun eigen club niet mogen leiden en dat vrouwen zelfs elkaar niet mogen toespreken vind ik toch wel 'over the top'. :!:

Riska

Berichtdoor Riska » 14 apr 2005 17:42

Jansen schreef:Tja, dat de vrouw de man niet mag leren, dat de man over de vrouw heerst en dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente, daar moet je je maar bij neerleggen, dat is nu eenmaal zo beschikt

Laat ik er inderdaad het zwijgen maar toe doen... (al zijn mijn achterliggende gedachten hierover bepaald niet Bijbels... :wink: )

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 14 apr 2005 17:45

Riska schreef:
Jansen schreef:Tja, dat de vrouw de man niet mag leren, dat de man over de vrouw heerst en dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente, daar moet je je maar bij neerleggen, dat is nu eenmaal zo beschikt

Laat ik er inderdaad het zwijgen maar toe doen... (al zijn mijn achterliggende gedachten hierover bepaald niet Bijbels... :wink: )

Heel verstandig zuster! Berust maar in uw lot! :mrgreen:

Riska

Berichtdoor Riska » 14 apr 2005 17:48

Jansen schreef:Heel verstandig zuster! Berust maar in uw lot!

Zou je wel willen he? :mrgreen: :wink: :mrgreen:

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 14 apr 2005 18:06

Wordt hier weer gezegd dat vrouwen dr stem niet mogen verheffen in gemeente zeg maar, naja daar ben k t opzich wel mee eens natuurlijk..
Maar wat ik me afvraag.. er staat in 1 korinthe 11: 5
Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
Wat bedoelen ze dan met dat profeteren? (of is dit heel erg offtopic?)

Riska

Berichtdoor Riska » 14 apr 2005 18:31

Mariekje88 schreef:Wordt hier weer gezegd dat vrouwen dr stem niet mogen verheffen in gemeente zeg maar, naja daar ben k t opzich wel mee eens natuurlijk..
Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.

Precies - de heren der schepping halen er alleen uit wat zij belangrijk vinden... :wink:
Profeteren is niet voorspellen - het is zeggen waar het op staat en waarschuwen als het verkeerd gaat en vertellen wat God voor ons doet (zie de profeten in het OT) - dus best een belangrijke taak.

Melody

Berichtdoor Melody » 14 apr 2005 18:54

Riska schreef:
Mariekje88 schreef:Wordt hier weer gezegd dat vrouwen dr stem niet mogen verheffen in gemeente zeg maar, naja daar ben k t opzich wel mee eens natuurlijk..

Precies - de heren der schepping halen er alleen uit wat zij belangrijk vinden... :wink:
Profeteren is niet voorspellen - het is zeggen waar het op staat en waarschuwen als het verkeerd gaat en vertellen wat God voor ons doet (zie de profeten in het OT) - dus best een belangrijke taak.

Kun je nagaan hoe belangrijk wij zijn! Al die heren in hun zwarte pakken en met hun ernstige gezichten moeten gewoon met een paar weloverwogen vrouwelijke woorden op het rechte pad gebracht worden! Powerrrrr to the women! :D

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 14 apr 2005 19:17

Melody schreef:
Riska schreef:

Kun je nagaan hoe belangrijk wij zijn! Al die heren in hun zwarte pakken en met hun ernstige gezichten moeten gewoon met een paar weloverwogen vrouwelijke woorden op het rechte pad gebracht worden! Powerrrrr to the women! :D

heheh het is gedaan met de mannelijke 'overheersing' :mrgreen:

Neej maar ff serieus.. daar gaat het in het refowereldje wel goed mis dan volges mij! Want als ik maar zeg van waar het op staat krijg ik gelijk te horen dat vrouwen 'hun stem niet mogen verheffen'. Of begrijp ik t nou verkeerd?

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 14 apr 2005 19:24

egt jullie zitten nu wel allemaal moeilijk te doen,maar vraag het eens aan die vrouwens zelf! Ze zouden het niet anders willen dan zo! En het gaat niet over de eigen club regeren want er zitten toevallig meer vrouwen in het bestuur maar de meditatie wordt idd door een Ds uit de ger gem gedaan is dat nu fout! Waar maken wij ons druk om als zei het fijn vinden waarom dan niet!

Dit is net zón gezeur als vrouwen in de SGP de meeste SGP stemmers (vrouwen) staat achter dit stanpunt alleen de vrouwen die geen SGP stemmen vinden het dyscriminatie! Zei zullen toch niet voor SGP stemmen ook al mogen er vrouwen in de 2e kamer!

Terug naar “Archief”