Een typisch staaltje bevindelijke geemancipeerdheid!

Moderator: Moderafo's
Het is inderdaad wel humor. Maar ja, de vrouw en het regeerambt gaan niet samen he, dus dan maar mannen aan het woord. Dan wordt er in ieder geval wat zinnigs gezegd
M@rije schreef:Het is inderdaad wel humor. Maar ja, de vrouw en het regeerambt gaan niet samen he, dus dan maar mannen aan het woord. Dan wordt er in ieder geval wat zinnigs gezegd
Gaan mn haren weer eens recht van overeind staan (maar dat was waareschijnlijk ook de bedoeling)
Naja, topicstarter, ik vind er weinig humorvols aan eigenlijk. Ik ben van mening dat vrouwen, vooral in die kringen, zich veel te veel laten beheersen door hun mannen. En zeker in de kerk valt er niks in te brengen. Vind ik weinig grappigs aan...
Jansen schreef:Tja, dat de vrouw de man niet mag leren, dat de man over de vrouw heerst en dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente, daar moet je je maar bij neerleggen, dat is nu eenmaal zo beschikt
Riska schreef:Jansen schreef:Tja, dat de vrouw de man niet mag leren, dat de man over de vrouw heerst en dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente, daar moet je je maar bij neerleggen, dat is nu eenmaal zo beschikt
Laat ik er inderdaad het zwijgen maar toe doen... (al zijn mijn achterliggende gedachten hierover bepaald niet Bijbels...)
Mariekje88 schreef:Wordt hier weer gezegd dat vrouwen dr stem niet mogen verheffen in gemeente zeg maar, naja daar ben k t opzich wel mee eens natuurlijk..
Maar wat ik me afvraag.. er staat in 1 korinthe 11: 5
Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
Wat bedoelen ze dan met dat profeteren? (of is dit heel erg offtopic?)
Riska schreef:Mariekje88 schreef:Wordt hier weer gezegd dat vrouwen dr stem niet mogen verheffen in gemeente zeg maar, naja daar ben k t opzich wel mee eens natuurlijk..
Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
Precies - de heren der schepping halen er alleen uit wat zij belangrijk vinden...![]()
Profeteren is niet voorspellen - het is zeggen waar het op staat en waarschuwen als het verkeerd gaat en vertellen wat God voor ons doet (zie de profeten in het OT) - dus best een belangrijke taak.
Melody schreef:Riska schreef:Mariekje88 schreef:Wordt hier weer gezegd dat vrouwen dr stem niet mogen verheffen in gemeente zeg maar, naja daar ben k t opzich wel mee eens natuurlijk..
Precies - de heren der schepping halen er alleen uit wat zij belangrijk vinden...![]()
Profeteren is niet voorspellen - het is zeggen waar het op staat en waarschuwen als het verkeerd gaat en vertellen wat God voor ons doet (zie de profeten in het OT) - dus best een belangrijke taak.
Kun je nagaan hoe belangrijk wij zijn! Al die heren in hun zwarte pakken en met hun ernstige gezichten moeten gewoon met een paar weloverwogen vrouwelijke woorden op het rechte pad gebracht worden! Powerrrrr to the women!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten