Paaskaarten ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Paaskaarten ?

Berichtdoor Annemieke86 » 30 mar 2005 17:23

Ik snijd ff een topic af van Voda over elkaar begroeten met Pasen. Daarin quote ik Het_Bureau:
Het_Bureau schreef:Als het niet uit gewoonte, maar uit overtuiging gezegd wordt, vind ik het wel mooi. Als het puur uit gewoonte is, vind ik het flauwe kul eigenlijk 8)

Kaarten sturen? eehm, nee. Maar als je er op staat :P

Duidelijk dus.. Over kaarten sturen met Pasen. Maar waarom stuurt bijna niemand elkaar kaarten met Pasen? We sturen toch ook Kerstkaarten?? :?
Afbeelding

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 30 mar 2005 17:46

traditie? met kerst doen we het nou eenmaal en met pasen meestal niet alhoewel er wel mensen zijn die het ook met pasen doen. Met kerst wens je elkaar ook gelijk een gelukkig nieuwjaar dat speelt denk ik ook mee. Tja en je kan het hele jaar natuurlijk wel kaarten gaan sturen. Met pinksteren en hemelvaartsdag moet je het ook doen dan :lol:

Voda

Berichtdoor Voda » 30 mar 2005 18:06

Ik zou het heel normaal vinden om kaarten met Pasen te sturen hoor :!:

Ik denk dat het veel zegt over onze traditie hier in het westen. Zoals op andere plaatsen werd opgemerkt neemt Pasen in oosteuropese landen een veel grotere plaats in dan bij ons. Er is natuurlijk globaal wèl gezegd zoiets als : we kunnen geen enkel heilsfeit missen.. OK.. Maar dat kerst in onze traditie naar verhouding van de aandacht ZO'N grote plaats inneemt is volgens mij niet terecht :

Met Pasen heeft de Heere Jezus de dood overwonnen en daardoor opende Hij voor mìj de weg naar het eeuwige leven. Zijn opstanding is DE doorgang naar een nieuw tijdperk !

De Heer is WAARLIJK opgestaan !

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 30 mar 2005 19:52

Bij de RK is het volges mij wel meer een gebruik om kaarten te sturen..

Naja k heb t in Voda's topic al gezegd, maar wij krijgen met pasen vaak een kaart van een vriend met één of andere werk in t Vaticaan.. de tekst is dan Zalig Pasen ;)

Ik vind het wel een mooi gebruik als het geen traditie wordt.. (ik heb bijna geen kerstkaarten verstuurd ook bijv.)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 30 mar 2005 20:38

... 'k vind het ook jammer dat de traditie kaarten sturen met Pasen nooit echt van de grond gekomen is want dan krijg je inderdaad het idee dat Kerst overgewaardeerd wordt, maar ja, 't is een feit dat het met de andere feestdagen ook zou moeten. 't Zal zeker schelen dat de Kerstgroet gecombineerd wordt met die van Nieuwjaar.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 mar 2005 20:39

daarbenevens kunnen christelijke boekhandels dan meer geld in het laadje krijgen als we met de Pasen ook kaarten naar elkaar gaan sturen.
tjoh dat ze dat nog niet ontdekt hebben joh :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 mar 2005 21:49

Yael schreef:daarbenevens kunnen christelijke boekhandels dan meer geld in het laadje krijgen als we met de Pasen ook kaarten naar elkaar gaan sturen.

zelf maken is veel leuker :wink: en stuur je ook een kaart waarbij de kans groot is dat een ander die niet verstuurd! Alhoewel het nadeel is wel:
als je er zoveel moet, dat je na de kerst geen kaart meer kan zien, dat je ze met de Pasen minder mooi maakt :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 mar 2005 13:30

Wat is er mis met de tekst: Zalig pasen?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 31 mar 2005 14:30

Ik ben tegen. Maar ik ben dan ook tegen kerstkaarten.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 mar 2005 15:16

PeterD schreef:Ik ben tegen. Maar ik ben dan ook tegen kerstkaarten.

Dan dus alleen de nieuwjaarsgroet?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 31 mar 2005 15:28

die breng ik het liefst persoonlijk

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 31 mar 2005 21:19

Yael schreef:daarbenevens kunnen christelijke boekhandels dan meer geld in het laadje krijgen als we met de Pasen ook kaarten naar elkaar gaan sturen.

Daar heb ik absoluut geen problemen mee :mrgreen:

Grappig hoor paaskaarten, maar ja, dat gaat een hoop geld allemaal weer kosten. Dat brengt voor ons wel geld in het laatje, maar ja... wat doe je met kaarten die je binnenkrijgt (ik bedoel dan nu ook kerstkaarten)? Die kijk je 1x door en legt ze dan aan de kant... Dus waarom zou je die uberhaupt sturen?
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 apr 2005 08:43

frekje schreef:

Daar heb ik absoluut geen problemen mee :mrgreen:

Grappig hoor paaskaarten, maar ja, dat gaat een hoop geld allemaal weer kosten. Dat brengt voor ons wel geld in het laatje, maar ja... wat doe je met kaarten die je binnenkrijgt (ik bedoel dan nu ook kerstkaarten)? Die kijk je 1x door en legt ze dan aan de kant... Dus waarom zou je die uberhaupt sturen?

Voor de christelijke boekhandels is het volgens mij een gat in de markt: een beetje adverteren en promoten zou al heel wat extra verkopen van kaarten op kunnen leveren. €)
Bovendien kun je als christen een kaartje naar een niet-christelijke vriend(in) sturen, waarin duidelijk naar voren komt waar het op Pasen om gaat. :D
En voor wat we doen met de kaarten die gelezen zijn en weggelegd worden? Dat is oud papier en veel kerken (w.o. mijn gemeente) halen oud papier op. €)

Of denk ik nu te materialistisch? :-k :-k
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 01 apr 2005 13:52

Pivo schreef:traditie? met kerst doen we het nou eenmaal en met pasen meestal niet alhoewel er wel mensen zijn die het ook met pasen doen. Met kerst wens je elkaar ook gelijk een gelukkig nieuwjaar dat speelt denk ik ook mee.
Ja dat denk ik ook Pivo... Met Pasen kan men toch ook een gezegende week toewensen? Ik zeg altijd tegen iedereen: Gezegende dagen ! :)
Afbeelding

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 15 apr 2005 11:06

Ik heb me dat ook afgevraagd ja!
Via de mail heb ik nog wel een kaartje verstuurd naar een mail vriendin, maar daar houdt het mee op. Terwijl ik de voorjaarskaarten veel leuker vind dan de doorsnee-kerstkaarten

misschien moeten de Refowebbers er maar eens mee beginnen?!! (volgend jaar dan?!)
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Terug naar “Archief”