verkeersregels

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cornelius
Mineur
Mineur

verkeersregels

Berichtdoor Cornelius » 30 mar 2005 15:18

Moet je als christen het goede voorbeeld geven door je strikt, naar de letter van de wet, bijvoorbeeld aan de verkeersregels te houden?

Houd je je aan de maximumsnelheid om de bekeuringen? Kun je het je als christen veroorloven om bij een vrij kruispunt door rood te rijden?

joepie

Re: verkeersregels

Berichtdoor joepie » 30 mar 2005 15:23

noctua schreef:Moet je als christen het goede voorbeeld geven door je strikt, naar de letter van de wet, bijvoorbeeld aan de verkeersregels te houden?

Houd je je aan de maximumsnelheid om de bekeuringen? Kun je het je als christen veroorloven om bij een vrij kruispunt door rood te rijden?

Om antwoordt te geven op je eerste vraag : Ja.

Ik hou me aan de snelheid omdat het volgens de wet veiliger is en het zo staat aangegeven. En bij een vrij kruispunt zou ik gewoon niet door het rode licht rijden.

Hans Soet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: verkeersregels

Berichtdoor Hans Soet » 30 mar 2005 15:38

noctua schreef:Moet je als christen het goede voorbeeld geven door je strikt, naar de letter van de wet, bijvoorbeeld aan de verkeersregels te houden?

In dit topic is al het een en ander besproken:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=10357

Misschien heb je er iets aan!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2005 16:01

Tja, wbt sommige verkeersregels handel ik soms meer naar de geest dan naar de letter der wet, daar zie ik niet zo heel veel kwaad in. Maar door rood rijden vind ik wel echt asociaal en lomp en gevaarlijk, dat doe ik in geen geval (met de auto dan, fiets is iets anders :) ).

André

Berichtdoor André » 30 mar 2005 16:20

Wat las ik net in een ander topic, ouders zijn soms hardleers. LOL

Cornelius
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cornelius » 30 mar 2005 16:22

Je hebt gelijk, Hans, had ik over het hoofd gezien. Laten we daar verder gaan met het onderwerp.

André

Berichtdoor André » 30 mar 2005 16:27

noctua schreef:Laten we daar verder gaan met het onderwerp.

Daar is hier: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=10357

Terug naar “Archief”