De liefde van Christus!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

De liefde van Christus!

Berichtdoor jas » 26 mar 2005 23:37

De liefde van Christus. Heb je het ooit ervaren, ervaar je het nog. Wat betekent Zijn liefde voor je. Kun je zonder Hem, moet je soms zonder Hem. Schrijf eens uit het hart wat Hij voor je betekent.
Met klem verzoek ik hier geen dogmatische verhandelingen te beginnen. Het thema is Zijn liefde. Hoe is je stenen hart door Hem verbrijzelt?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joris

Berichtdoor joris » 26 mar 2005 23:41

Ik dacht dat ik alles op een rij had, dat ik met God leefde. K daagde God uit: wat zijn danmijn zonden? En toen liet hij mij zien wat mijnz wakke punten zijn. En ik heb er nog last van.
en Zo heeft God mij op nieuw gebroken: ja God ik Kan niet zonder U!!!! En het toffe is dat ik dat steeds weer mag zeggen en God steeds weer laat zien dat HIj er is, ook al was ik er een poos niet!
Hij verhoort gebeden, zelfs van mij!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 mar 2005 23:47

joris schreef:Ik dacht dat ik alles op een rij had, dat ik met God leefde. K daagde God uit: wat zijn danmijn zonden? En toen liet hij mij zien wat mijnz wakke punten zijn. En ik heb er nog last van.
en Zo heeft God mij op nieuw gebroken: ja God ik Kan niet zonder U!!!! En het toffe is dat ik dat steeds weer mag zeggen en God steeds weer laat zien dat HIj er is, ook al was ik er een poos niet!
Hij verhoort gebeden, zelfs van mij!

Dat is mooi Joris. Maar nu specifiek over Jezus graag. Het topic gaat over Jezus, niet over God in het algemeen.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 26 mar 2005 23:54

nou jas geef eens dan het voorbeeld hoe dit topic aan jou wensen voldoet ;)

als navolgers van Jezus zijn we dienstbaar aan onze broeders en zusters
When I kneel before You, them I'm defying gravity

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mar 2005 00:15

spacy schreef:nou jas geef eens dan het voorbeeld hoe dit topic aan jou wensen voldoet ;)

als navolgers van Jezus zijn we dienstbaar aan onze broeders en zusters

Het is toch niet zo moeilijk hoe ik het bedoel? Gewoon letterlijk zoals ik het zeg. Wat ervaar je van of hoe ervaar je de liefde van Christus.
Er zijn zo van die momenten dat ik iets van de grootheid besef van wat Hij voor mij gedaan heeft. Dan zink ik geheel in het niet en smelt mijn hart van liefde voor Hem omdat ik ervaar hoe Hij mij eerst heeft liefgehad. Er vindt dan een evangelische verbreking van mijn harde zondaarshart plaats. Mijn gemoed wordt daardoor overstelpt. Het gebeurt soms door het lezen van één zinnetje uit een boek, of uit de Bijbel.
Dan ebt dat weer weg, ik herinner me wel dat het geweest is, maar het gevoel zelf wordt o zo snel weer overtrokken door het alledaagse.
En dan moet ik Hem weer missen, soms zonder Hem te missen. Begrijp je wat ik bedoel? Ik weet dus dat ik Hem dan mis, maar ik blijf er kil onder. Echter Zijn Geest spoort telkens aan om Hem te zoeken. Ik kan dan dus in die situatie niet berusten. Zijn Geest drijft dus tot Hem uit, net zolang tot ik Hem, of waarschijnlijk Hij mij, weer gevonden heb of heeft.

joris

Berichtdoor joris » 27 mar 2005 07:26

Jezus regeert tot de tijd vol is en dan geeft hij de regering weer terug aan zijn Vader. dus JEzus is voor mij de verlosser, mijn vriend, mijn koning, mijn alles. mIJn stem bij de vader!!!
En Jezus is Degene die mij alles geeft wat ik nodig heb en waar ik om vraag. Hij is ook degene die de gaven uitdeelt en de Geest.

Daarom bidt en praat ik graag met Jezus.

joepie

Berichtdoor joepie » 27 mar 2005 07:59

Toen wij deze week met elkaar na het eten uit de Bijbel lazen van de kruisiging, kregen wij een gesprek over; hoe Hij aan het kruis heeft gehangen. Spijkers door de handen, de voeten niet op een plankje( zoals vaak wel afgebeeld) maar gewoon uitgerekt naar beneden vastgespijkerd, en naakt, moesten we met elkaar huilen. En was het voor ons weer heel erg duidelijk hoe veel Hij geleden heeft voor ONZE zonde!
Dan komt het besef van je zonden weer heel dichtbij.

Bedoel je zoiets?

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 27 mar 2005 11:33

op het moment dat ik besefte dat het leven zoals ik het geleefd had niet echt iets was om over naar huis te schrijven, leerde ik dat ik hier niet alleen uit kon komen, en Jezus zijn hulp onmisbaar was.
banden werden verbroken, strijd gevoerd, maar de rotzooi is achtergelaten!!! aan het kruis gespijkerd, en voelde ik me een klein kind...
een begin van en nieuw leven, nu samen met Hem.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 27 mar 2005 14:43

...is voor mij onbegrijpelijk.
Hoe meer, hoe langer ik daarover nadenk, hoe minder ik er iets van snap.
Daarbij vergeleken ben ik een ijspegel.
Toch heb ik Hem lief, op mijn pietepeuterige manier, omdat Hij mij eerst heeft liefgehad.
En nu durf en wil ik niet meer zonder Hem, en dat hoeft gelukkig niet.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2005 14:52

Ik kwam in de kerk in een sleur en het deed me niets, het liet me koud... ik was het allemaal wel gewend en het was gewoon geworden, een traditie die ik in stand hield om de traditie, die me verder niets deed.

Bij een jeugddienst heeft Hij me veranderd, ik ben gaan inzien dat het geen traditie is maar heb daar weer mogen ervaren hoe ontzettend gaaf het is wat Hij heeft gedaan voor ons, hoeveel Hij van ons houdt, en wat Hij geeft.... en ook dat kerkelijke vormen en zelfs leer niet het belangrijkste zijn, dat Hij daarin vrijheid geeft... op andere plaatsen dan in mijn eigen kerk heb ik geleerd om echt blij en dankbaar te zijn, en daar ook vorm aan te mogen geven!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mar 2005 21:34

joepie schreef:Toen wij deze week met elkaar na het eten uit de Bijbel lazen van de kruisiging, kregen wij een gesprek over; hoe Hij aan het kruis heeft gehangen. Spijkers door de handen, de voeten niet op een plankje( zoals vaak wel afgebeeld) maar gewoon uitgerekt naar beneden vastgespijkerd, en naakt, moesten we met elkaar huilen. En was het voor ons weer heel erg duidelijk hoe veel Hij geleden heeft voor ONZE zonde!
Dan komt het besef van je zonden weer heel dichtbij.

Bedoel je zoiets?

Ja alle reacties over Jezus zijn welkom. En idd, onder dat lijden worden we altijd maar heel klein.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mar 2005 21:39

Marnix schreef:Ik kwam in de kerk in een sleur en het deed me niets, het liet me koud... ik was het allemaal wel gewend en het was gewoon geworden, een traditie die ik in stand hield om de traditie, die me verder niets deed.

Bij een jeugddienst heeft Hij me veranderd, ik ben gaan inzien dat het geen traditie is maar heb daar weer mogen ervaren hoe ontzettend gaaf het is wat Hij heeft gedaan voor ons, hoeveel Hij van ons houdt, en wat Hij geeft.... en ook dat kerkelijke vormen en zelfs leer niet het belangrijkste zijn, dat Hij daarin vrijheid geeft... op andere plaatsen dan in mijn eigen kerk heb ik geleerd om echt blij en dankbaar te zijn, en daar ook vorm aan te mogen geven!

Soms is er net eens iets anders nodig om het vuur voor Christus te onsteken. Sleur doet het geloof geen goed. Er is telkens vernieuwing en verfrissing nodig. En dat is soms idd net niet in je eigen kerk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 mar 2005 21:46

Filipenzen 2:1-11

1 Indien er dan enige vertroosting is in Christus, indien er enige troost is der liefde, indien er enige gemeenschap is des Geestes, indien er enige innerlijke bewegingen en ontfermingen zijn;
2 Zo vervult mijn blijdschap, dat gij moogt eensgezind zijn, dezelfde liefde hebbende, van een gemoed en van een gevoelen zijnde.
3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven.
4 Een iegelijk zie niet op het zijne, maar een iegelijk zie ook op hetgeen der anderen is.
5 Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was;
6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn;
7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;
8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.
9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is;
10 Opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn.
11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.

Het is een voorrecht, het is genade en het is vreugde Hem te mogen navolgen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 mar 2005 07:47

Jezus Christus, Hij is de Borg voor de schuld. Zonder Hem kan geen mens bestaan voor God. Zonder Hem is God een verterend vuur!
Hij heeft voor zondaren door de hel willen gaan, om hen te redden!

Dat is nogal wat!
Dat is ongelofelijk indrukwekkend.
Ik kan er over in verlegenheid raken als ik besef hoe schuldig ik voor die volmaakt heilige God wel ben. Als ik alleen daar aan denk, waar zou ik me dan moeten bergen voor God...?! Ik heb helemaal niks om God aan te kunnen bieden, voor ook maar de minste of geringste gunst van God. Maar Jezus Christus is het bewijs dat de weg naar de Vader weer vrij is. Dat er vrede is tussen Hem en mij. Zonder dat bewijs zou ik het niet kunnen geloven.

Hier heb ik verder geen woorden meer voor...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 mar 2005 10:54

Boekenlezer schreef:Jezus Christus, Hij is de Borg voor de schuld. Zonder Hem kan geen mens bestaan voor God. Zonder Hem is God een verterend vuur!
Hij heeft voor zondaren door de hel willen gaan, om hen te redden!

Dat is nogal wat!
Dat is ongelofelijk indrukwekkend.
Ik kan er over in verlegenheid raken als ik besef hoe schuldig ik voor die volmaakt heilige God wel ben. Als ik alleen daar aan denk, waar zou ik me dan moeten bergen voor God...?! Ik heb helemaal niks om God aan te kunnen bieden, voor ook maar de minste of geringste gunst van God. Maar Jezus Christus is het bewijs dat de weg naar de Vader weer vrij is. Dat er vrede is tussen Hem en mij. Zonder dat bewijs zou ik het niet kunnen geloven.

Hier heb ik verder geen woorden meer voor...

Wel waar maar ook weer een hoop theologie en dogmatiek in dit stukje. Hoe is het contact tussen jullie? Kun je daar wat over vertellen?

Terug naar “Archief”