johannes1 schreef:in menig topic vindt ik het woordje naastenliefde terug. maar heb er eigenlijk nooit goed bij stilgestaan totdat ik gister de woorden uit 1 johannes 4 las. en die woorden benauwde me eigenlijk best wel ik zal die woorden hier even vermelden zodat jullie weten waar ik het over heb.
20. indien iemand zegt: IK heb God lief; en haat zijn broeder, die is een leugenaar; want die zijn broeder niet liefheeft, dien hij gezien heeft, hoe kan hij God liefhebben, Dien hij niet gezien heeft?
21. en dit gebod hebben wij van Hem, namelijk dat die God liefheeft, ook zijn broeder liefhebbe.
hoe kan ik die geneigd is mijn naaste te haten Hem dan wel liefhebbe. en dat benauwd mij. voelen jullie dit ook?
Mooie topic, lekker confronterend
Je vraagt je af hoe je naasten kunt liefhebben: door je hart open te stellen voor Gods liefde, door de Heilige Geest in je te laten werken, en daardoor vervuld te worden met Gods liefde. Dat betekend dat je moet opgeven alles zuiver op eigen kracht te willen doen, maar moet blijven proberen (door gebed) Gods kracht in je te laten komen. Bidt voor de mensen die je haat, bidt voor jezelf dat je liefde voor die mensen mag vinden. Bidt voor vergeving voor jezelf, omdat je die mensen haat, want God houdt van jou, maar ook van andere mensen en God wil dat jij dat ook van de anderen houdt ...
Het kost tijd, hart, ziel en verstand, maar langzaam zul je groeien in de kennis en liefde van Christus.
Veel Liefde en Wijsheid toegewenst,
John