"Hoe gaat het ermee..?" "Goed hoor..."

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

"Hoe gaat het ermee..?" "Goed hoor..."

Berichtdoor Johanne » 22 mar 2005 20:39

Als je iemand tegen komt krijg je vaak de vraag:"hoe gaat het ermee"
Ik vind dit eerlijk gezegd zo ontzettend nutteloos.. Bijna iedereen antwoord altijd standaard "Goed hoor.." Er wordt gewoon al vanuit gegaan dat je dat antwoord geeft. Meestal doe je dat ook maar gewoon (ik iig wel) om een heel gesprek wat je anders krijgt en je geen zin in hebt te omzeilen bijvoorbeeld....

Goed, nu moet ik ook nog iets zinnigs zeggen anders hebben we niets aan dit hele topic...
Wat vinden julllie van die standaard zin, zeggen jullie ook altijd "Goed hoor" ook al gaat het slecht, of durf je je masker dan ook af te zetten...?

Enne... hoe gaat het eigenlijk met jullie..?;)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Maarten
Kapitein
Kapitein

Re: "Hoe gaat het ermee..?" "Goed hoor...&quo

Berichtdoor Maarten » 22 mar 2005 20:42

Johanne schreef:Enne... hoe gaat het eigenlijk met jullie..?;)
niet zo best, beetje te druk. Ik moet rust houden om te voorkomen dat het nog minder goed gaat.

Wat zou je nu zeggen? ;)
The one thing you can give and still keep is your word.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 22 mar 2005 20:42

goed hoor :D

Nee, het goed hoor zeggen doe je meestal in het algemeen. Als je bij goede vrienden ben zul je je eerder bloot geven. Niet iedereen hoeft toch te weten dat jij je slecht voelt?
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 22 mar 2005 20:48

tja.. t is wel iets heel automatisch inderdaad, meestal is mijn antwoord ook goed hoor!! mensen die me een beetje kennen vragen dan wel door als ze merken dat het toch nie helemaal goed is :wink: maar uit mezelf zeg ik dat toch niet tegen iemand, dat het niet goed gaat! Vind het opzich wel goed om het te vragen, misschien toch een stukje intresse naar de ander toe ook al is het standaard.
PaSaP Hoogh!!

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 22 mar 2005 20:48

Met mij gaat het goed.
Maar eh, stel je eens voor dat ik bij een kennismaking zou gaan roepen, m'n knieen knakken soms, ik krijg daarom reuma en atrose, want er zitten bacterieen in m'n been en dat wordt opereren geblazen en dan kan ik nooit meer lopen.
Ik ken van die mensen die met de eerste handdruk ook hun medische status overhandigen. Da's ook niet wat, hoor!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 20:48

Ik geef eigenlijk altijd eerlijk antwoord, wat dus doorgaans "niet zo goed" is en ja, dan komen de vervelende vragen. Elke keer neem ik me voor om gewoon maar te zeggen dat t wel goed gaat maar dat vind ik dan ook weer zo onbeschoft, op sommige momenten menen die mensen t denk ik best wel als ze aan me vragen hoe het gaat, terwijl anderen natuurlijk het gewoon uit beleefdheid en gewoonte vragen.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 22 mar 2005 20:56

Ik vind het zelf altijd beschamend voor mezelf dat ik zo weinig durf te vragen naar hoe het nu met iemand gaat in het geloofsleven. Vaak ligt daar een taboe op. Je vraag wel hoe het gaat en meestal antwoord je dan naar je lichamelijke gezondheid. Maar als het nu geestelijk niet goed gaat, zeg je dat dan ook of houd je de schijn op?

Of vraag je wel eens aan mensen hoe het gaat met hun geestelijk leven?

Ik vind het moeilijk.
The one thing you can give and still keep is your word.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 mar 2005 21:04

relatief goed... of gewoon slecht :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 23 mar 2005 00:07

Ik zeg bijna nooit, oo wel goed.
Maar soms heb ik geen zin om uitgebreid te antwoorden, en meestal maak ik ff een snelle inschatting op wat voor'n manier men belangstelling toont.
Tsja en wat is "goed" na 4 jaar uit de running ben je meer met accepteren bezig enzo dan met te kijken hoe het met je gaat, en kijk ik naar kleine dingen die positief zijn.
En ben ik ook God dankbaar dat Hij mij steunt iedere dag.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 mar 2005 00:22

Laat ik zelf ook eens antwoord geven ;)
Ik denk dat er niemand is die me ooit een ander antwoord heeft horen geven dan "o, goed" of iets in die trant dan iig...

Als t niet goed gaat, zal het bijna nooit aan me te merken zijn, ik heb dan veel te veel t gevoel dat ik een ander ermee lastig val enzo.. plus dat ik dan moet gaan praten en dat kan ik niet ;)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

André

Berichtdoor André » 23 mar 2005 00:27

Johanne schreef:Laat ik zelf ook eens antwoord geven ;)
Ik denk dat er niemand is die me ooit een ander antwoord heeft horen geven dan "o, goed" of iets in die trant dan iig...

Als t niet goed gaat, zal het bijna nooit aan me te merken zijn, ik heb dan veel te veel t gevoel dat ik een ander ermee lastig val enzo.. plus dat ik dan moet gaan praten en dat kan ik niet ;)
Dat laatste is idd heel vervelend voor je, maar dat je anderen er mee lastig valt dat weet je niet.
Zou je ze toch echt eerst moeten vragen.
Aan mij merk je idd ook niet zo als het niet zo lekker gaat een dag ofzo of 2, want dan zien mensen mij niet omdat ik dan thuis ben 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2005 03:36

Hm, hier in Engeland is het nog 'erger'. "How're you?" is meer een groet dan een vraag en vaak verwacht men amper antwoord.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: "Hoe gaat het ermee..?" "Goed hoor...&quo

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 mar 2005 08:34

Johanne schreef:Als je iemand tegen komt krijg je vaak de vraag:"hoe gaat het ermee"
Ik vind dit eerlijk gezegd zo ontzettend nutteloos.. Bijna iedereen antwoord altijd standaard "Goed hoor.." Er wordt gewoon al vanuit gegaan dat je dat antwoord geeft. Meestal doe je dat ook maar gewoon (ik iig wel) om een heel gesprek wat je anders krijgt en je geen zin in hebt te omzeilen bijvoorbeeld....

Goed, nu moet ik ook nog iets zinnigs zeggen anders hebben we niets aan dit hele topic...
Wat vinden julllie van die standaard zin, zeggen jullie ook altijd "Goed hoor" ook al gaat het slecht, of durf je je masker dan ook af te zetten...?

ik heb wel eens het idee dat mensenn ook gewoon verwachten dat je zegt goed hoor.. en als je dan zegt nou eigenlijk niet zo goed.. dan vragen ze niet eens verder vaak...

joepie

Re: "Hoe gaat het ermee..?" "Goed hoor...&

Berichtdoor joepie » 23 mar 2005 09:51

trijntjejohanna schreef:
Johanne schreef:Als je iemand tegen komt krijg je vaak de vraag:"hoe gaat het ermee"

ik heb wel eens het idee dat mensenn ook gewoon verwachten dat je zegt goed hoor.. en als je dan zegt nou eigenlijk niet zo goed.. dan vragen ze niet eens verder vaak...

Of ze worden rood en gaan staan stotteren!
Want mensen verwachten gewoon dat je wel goed zegt.
Het gaat er bij hun vraag meestal ook niet om, om te horen hoe het echt met je gaat. Maar is gewoon een standaard uitdrukking geworden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2005 10:01

Met mij gaat het goed, wel ben ik wat afgemat. Ik had een hinkelende Lunteraar in huis.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”