meewerken aan interview weekblad viva?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

morene
Verkenner
Verkenner

meewerken aan interview weekblad viva?

Berichtdoor morene » 22 mar 2005 11:24

Ik ben voor weekblad Viva op zoek naar jonge mannen (18-30) die in een interview (anoniem) willen vertellen over hun keus maagd te blijven tot het huwelijk. Is dat moeilijk? Hoe ga je om met de verledingen etc etc...
Mocht je het leuk vinden hieraan mee te werken, of meer vragen hebben over het interview, mail me op morene@mac.com
Ik hoop op reacties!
Groetjes Morene
PS Ben je niet van plan tot het huwelijk maagd te blijven, dan zou ik je daar ook wel over willen interviewen... uiteraard óók anoniem!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 mar 2005 12:56

Sorry,
Ik wil niet akelig overkomen, ik las de Viva jaren geleden ook, maar in de jaren '80 ben ik er een beetje van geschrokken.
Punt 1 kreeg je destijds bij het nemen van een abonnement een massagestaaf cadeau, en zag ik telkens ontklede lichamen van mensen zonder hoofd, mannen en vrouwen, die dan besproken werden.
Ik werd daar enigszins geshockeerd van, aan de andere kant gevleid, want laatst, bij de tandarts keek ik het blad weer eens in en zag ik een lichaam van een meisje van 28, terwijl mijn lichaam van 48 er duidelijk strakker en beter uitzag, ondanks 4 zwangerschappen en geen plastische chirurgie en zo.
Misschien doen ze dat expres, om oudere vrouwen een stuk zelfvertrouwen te geven, maar toch vind ik het onsmakelijk.
Bovendien las ik er toch feministische opruiende taal in, wat ik niet kan verenigen met mijn Christenzijn, net zoals het bloot en de massagestaaf.
Wat moet ik als Christenvrouw met dat alles?

Ik denk niet dat Viva een blad is dat graag gelezen wordt door Christenvrouwen.

Geef mij maar "Eva" das ook een vrouwenblad, maar dan voor Christenvrouwen.

Sorry dat ik het zeg, maar nu het er toch over gaat, moest het mij even van het hart.

En het is wel goed om maagd te blijven, maar dan moet je ook de rest van het blad lezen als zo'n jongen een interview gedaan heeft, dan zien ze ook al dat bloot.

Op zich vind ik het wel een goed idee hoor, om zoiets ook eens in zo'n blad te zetten, maar het hele blad is toch helemaal de andere kant op gericht.
Of juist daarom?

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 22 mar 2005 13:01

mogen christenen niet gemasseerd worden met een massagestaaf?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 mar 2005 13:40

Ik denk dat dit een uitgelezen mogelijkheid is om ook eens de christelijke houding t.o.v. seksualiteit te laten zien. Dat is nou niet bepaald de kant die je in de media vaak ziet. Dus laat die kans niet liggen, zou ik zeggen. :)

Hier graag geen discussies over het blad Viva of speelgoed.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2005 13:57

Hmz, bijna te vergelijken met Antoine Bodar in Playboy, dat vonden veel mensen niet kunnen.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 mar 2005 17:04

Ben het met MM eens dat je niet aan zo een blad gaat meewerken.
Als je al zo een blad nooit in huis zou willen hebben vanwege de onschristelijke insteek, dan ga je daar toch ook je medewerking niet aan geven.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 mar 2005 17:07

Waarom niet? Je kunt je toch mooi profileren als christen? juist een ideale mogelijkheid om iets uit te dragen! :D
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 mar 2005 17:17

'k Vind eigenlijk de opmerking van Henkie wel relevant.

Trouwens, ik zie alleen reacties van dames terwijl de oproep is gericht aan jonge mannen. Dus dames waar bemoeien jullie je eigenlijk mee.

:oops: 'k besef opeens dat ik ook niet in de doelgroep tot 30 jaar behoor.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 mar 2005 17:24

JialiKelly schreef:Waarom niet? Je kunt je toch mooi profileren als christen? juist een ideale mogelijkheid om iets uit te dragen! :D

En daarvoor heb je een onchristelijk blad nodig?
De volgende keer vragen ze het inderdaad voor de play-boy, of de panorama.
Ik denk niet dat dit de manier is om als Christen iets uit te gaan dragen.

En wat die doelgroep betrefd, dat gaat mij wel degelijk aan, ik heb tenslotte een zoon in die leeftijd.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 mar 2005 17:27

Lol.. ja Joepie. Daar kun je inderdaad een niet christelijk blad voor gebruiken, omdat de mensen waarnaar je iets uit wilt dragen meestal geen christelijke bladen lezen.

En ik bemoei me ermee omdat ik het interessant vind :)

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 22 mar 2005 17:32

Zareb schreef:Trouwens, ik zie alleen reacties van dames terwijl de oproep is gericht aan jonge mannen. Dus dames waar bemoeien jullie je eigenlijk mee.

Ja! waar bemoeien jullie je eigenlijk mee? Wegwezen hier. ;)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 mar 2005 17:38

joepie schreef:En wat die doelgroep betrefd, dat gaat mij wel degelijk aan, ik heb tenslotte een zoon in die leeftijd.

Tja, binnen het kader van de genoemde doelgroep zal die zoon dan ook een leeftijd zijn waarin hij geacht kan worden een eigen standpunt in te nemen. Daar zal hij moeders goedkeuring niet voor nodig hebben.

Als een blad, krant, tv zender of wat dan ook, je een eerlijke kans geeft om op een eerlijke van je geloof en daar uit voortkomend van je levensinvulling te getuigen, zonder dat dit direkt in het belachelijke wordt getrokken, dan moet je m.i. die kans met beide handen aangrijpen.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 mar 2005 18:02

En tussen de blote reclame's staan zeker.
Kan me echt niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
Trouwens denk ik dat de mensen allang weten dat er jongeren zijn die als maagd het huwelijk in willen.
En dat ze ook al weten wat die motivatie is.
Dus ik zie nog steeds niet de mogelijke evangelisatie reden om in aan een onchristelijk blad mee te werken.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 mar 2005 18:36

Het zou júist een mooi tegengeluid kunnen zijn Joepie.

En dat jij dat niet inziet, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook niet inzien natuurlijk.

joepie

Re: meewerken aan interview weekblad viva?

Berichtdoor joepie » 22 mar 2005 19:22

morene schreef:Ik ben voor weekblad Viva op zoek naar jonge mannen (18-30) die in een interview (anoniem) willen vertellen over hun keus maagd te blijven tot het huwelijk. Is dat moeilijk? Hoe ga je om met de verledingen etc etc...
Mocht je het leuk vinden hieraan mee te werken, of meer vragen hebben over het interview, mail me op morene@mac.com
Ik hoop op reacties!
Groetjes Morene
PS Ben je niet van plan tot het huwelijk maagd te blijven, dan zou ik je daar ook wel over willen interviewen... uiteraard óók anoniem!

Misschien toch nog even dit erbij dan.
Het gaat er niet om waarom je het doet, maar of het moeilijk is.
En waarom zou je dan juist anoniem moeten zijn als je een duidelijke boodschap af wilt geven?

Maar als ik het goed begrijp krijgen we ook zulke vragen voor de play-boy? En dan keuren jullie het ook goed?
Of voor de fancy?

Terug naar “Archief”