Ervaringen met antidepressiva.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Ervaringen met antidepressiva.

Berichtdoor Leilah » 21 mar 2005 22:55

Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die een antidepressivum slikken.
5 jaar geleden kreeg ik een of ander middel waarvan ik de naam nu even niet meer weet, maar dat werkte best goed.
Daarna heb ik van 2002 tot eind 2003 Zoloft geslikt en heb het nu weer nodig helaas. Ik ben er toen zelf mee gestopt omdat ik geen controle meer over mijn emoties had en me daardoor een zombie voelde, niets deed me meer wat.
Nu ik dit middel dus weer moet slikken ben ik erg bang dat ik er niet beter maar alleen nog depressiever van zal worden, of zelfs weer emotieloos.
Herkent iemand dit?
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Cisca

Berichtdoor Cisca » 22 mar 2005 00:19

Momenteel heb ik het gelukkig niet nodig, ik heb wel Paroxetine geslikt, waardoor ik me juist beter ging voelen, en m'n emoties weer hun evenwicht hervonden, ook het afbouwen is heel goed gegaan, zonder problemen.
Misschien is het een optie om dat middel te proberen?
Er zijn verschillende Antidepressiva, het kan best zijn, dat je op het ene soort, anders reageert dan het andere.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 00:31

Cisca schreef:Momenteel heb ik het gelukkig niet nodig, ik heb wel Paroxetine geslikt, waardoor ik me juist beter ging voelen, en m'n emoties weer hun evenwicht hervonden, ook het afbouwen is heel goed gegaan, zonder problemen.
Misschien is het een optie om dat middel te proberen?
Er zijn verschillende Antidepressiva, het kan best zijn, dat je op het ene soort, anders reageert dan het andere.

Paroxetine is Xeroxat toch? Ik ken wel mensen die Xeroxat hebben geslikt maar zowel Xeroxat als Zoloft behoren tot dezelfde groep (SSRI - selectieve serotonine heropname remmers) Kan natuurlijk best zijn dat ik wel anders op dat middel reageer dan Zoloft, maar er wordt zo met Zoloft gesmeten, als je tegenwoordig aan de anti-dip moet krijg je denk ik in 9 van de 10 gevallen Zoloft :?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 22 mar 2005 00:40

Klopt, Seroxat is hetzelfde, er zitten echter andere werkzame stoffen in dan in Zoloft, vandaar, dat het voor kan komen, dat je er anders op reageert, vroeger heb ik ook Aurorix gebruikt, een veel langere periode, ook dat ging prima, daar zitten nog weer andere stoffen in.
Google even, en je kunt de werkzame stoffen zien, die er in de verschillende soorten zitten :wink:
Als je zo'n nare ervaring hebt met Zoloft, is een andel midder, het proberen waard.
Blijkbaar heb ik een arts, die niet zondermeer voor Zoloft kiest 8-[, hij is dan ook heel geinteresseert, en heel erg precies, misschien volgt hij daarom niet de massa :D

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 mar 2005 10:11

hOI,

Ik slik Fluxotine( Oftewel Prozac), ik kan ook deze zeer aanbevelen, heb ff moeten zoeken maar deze sloeg bij mij het beste aan.
Heb geen last van vervlakking enzo, heb al een x afgebouwd en ook geen problemen meegehad.
Alleen bij mij geeft het na innemen maagklachten...vandaar pantazol!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 13:55

essieee schreef:hOI,

Ik slik Fluxotine( Oftewel Prozac), ik kan ook deze zeer aanbevelen, heb ff moeten zoeken maar deze sloeg bij mij het beste aan.
Heb geen last van vervlakking enzo, heb al een x afgebouwd en ook geen problemen meegehad.
Alleen bij mij geeft het na innemen maagklachten...vandaar pantazol!

Mmm, ik denk dat dat middel dan geen goede voor mij zou zijn vanwege maagklachten die ik nu al heb, heb ook een tijdje Pantazol geslikt tegen de klachten maar dat hielp niet echt :S
Wel fijn dat de Fluxotine bij jou goed werkt! :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 mar 2005 14:17

Mijn pa gebruikte het en mijn vriend gebruikt het, ik zou er baat bij hebben gehad maar heb het nooit gebruikt.. maar het helpt wel..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 14:19

Raido schreef:Mijn pa gebruikte het en mijn vriend gebruikt het, ik zou er baat bij hebben gehad maar heb het nooit gebruikt.. maar het helpt wel..

Welk middel heb je t nu over?

André

Berichtdoor André » 22 mar 2005 14:30

Seroxat, remeron, prozac, efexor waar wil je graag iets over weten :mrgreen:
Ervaringen met oxazepam, lorazepam, nitrazepam kan ik ook met je delen.
En tenslotte nog ruim 20 jaar carbamazepine. :wink:
Brand los 8)

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 14:34

André schreef:Seroxat, remeron, prozac, efexor waar wil je graag iets over weten :mrgreen:
Ervaringen met oxazepam, lorazepam, nitrazepam kan ik ook met je delen.
En tenslotte nog ruim 20 jaar carbamazepine. :wink:
Brand los 8)

Ik ben gewoon benieuwd hoe die middelen bij anderen werken, of ik nou de enige ben die er zo'n last van krijgt :?

André

Berichtdoor André » 22 mar 2005 14:44

Eerst een meer algemene opmerking, soms moet je een afweging maken wat erger is de bijwerkingen of de werking.
Vooral als je net als ik 4 verschillende middelen dagelijks gebruikt.
Over die vervlakkig van je emoties, ik heb niet gemerkt dat het bij het enne AD meer was dan bij het ander, wel dat naar verloop van tijd het medicijn niet meer voldoende leek te helpen voor de klacht.
Mijn omgeving had soms wel eens zoiets van, heh hat gaat best wel goed met André, en koppelden daar dan meteen een hele levensloop aan :?
Wel heb ik gehad toen ik een halfjaar zonder AD ben geweest na een periode remeron dat ik enkele dagen 5 cm hoger liep dan de vloer was :lol:

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 14:49

André schreef:Eerst een meer algemene opmerking, soms moet je een afweging maken wat erger is de bijwerkingen of de werking.
Vooral als je net als ik 4 verschillende middelen dagelijks gebruikt.
Over die vervlakkig van je emoties, ik heb niet gemerkt dat het bij het enne AD meer was dan bij het ander, wel dat naar verloop van tijd het medicijn niet meer voldoende leek te helpen voor de klacht.
Mijn omgeving had soms wel eens zoiets van, heh hat gaat best wel goed met André, en koppelden daar dan meteen een hele levensloop aan :?
Wel heb ik gehad toen ik een halfjaar zonder AD ben geweest na een periode remeron dat ik enkele dagen 5 cm hoger liep dan de vloer was :lol:

Haha, afkicken is altijd leuk ;)
Vorige keer dat ik Zoloft had slikte ik ook tijdelijk Haloperidol en Temazepam, misschien dat dat botste ofzo? *denkt hardop*

danserijn
Mineur
Mineur

Berichtdoor danserijn » 22 mar 2005 19:22

zoloft is een anti depresiva wat veel aan jongeren tot zon 25 jaar word gegeven. daarna gaan ze meestal over op seroxat(paroxetine).

kheb zelf ook zoloft geslikt.. herken idd wat je zegt dat je emotiloos bent voor je gevoel. ik ben ermee gestopt omdat ik enorm duizelig ervan werd. ik viel soms opeens zomaar neer om paar seconde later weer op te staan. maar dat is erg lastig want er staan zo mensen om je heen.. terwijl er eigenlijk niks gebeurd.. ik was alleen ff weg.. een paar seconde.
ik ben ermee gestopt idd om die emoties en het 'duizeligvallen'.. voelde me er niet happy bij.. heb daarna nooit meer wat geslikt. vond het maar niks.
een andere ervaring heb ik dus niet :wink:

kan je wel meer info geven over anti depresiva.. heb dikke boeken over medicijnen 8) ben bijna klaar met opleiding apothekersassistente..
je zegt het maar..

iig suc6 bij je beslissing!!
Will you take care of me
and love me the way i am.
Stay whit me.
I really care about you whit al my heart
I love you

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 mar 2005 21:06

Leilah schreef:
Raido schreef:Mijn pa gebruikte het en mijn vriend gebruikt het, ik zou er baat bij hebben gehad maar heb het nooit gebruikt.. maar het helpt wel..

Welk middel heb je t nu over?
mijn pa prozac en mijn vriendin... uhm... huppeldepupamine.. met clara ofzo :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 23 mar 2005 20:51

sinds een half jaar slik ik efexor. eerst in combinatie met oxazepam erbij, maar dat snel afgebouwd weer. efexor is inmiddels 2 keer verhoogd. ik merk bij mezelf wel een soort vervlakking. de dingen boeien me gewoon minder dan eerst.

en ik jank veel meer. eerst deed ik dat nooit, nu veel meer. eigenlijk is dat tegenstrijdig bedenk ik nu, maar tis echt zo.

Terug naar “Archief”