Dank God ook, dat je gehoor zo snel achteruit gaat.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Dank God ook, dat je gehoor zo snel achteruit gaat.

Berichtdoor Kaw » 17 mar 2005 15:09

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... boom5.html

Ik heb niet echt het gevoel dat hier serieus antwoord wordt gegeven. Oké, het is een wat domme vraag, maar het antwoord is niet veel beter.

Je zou toch ook gewoon op een normale manier de gevaren van de wereldgelijkvormigheid van popmuziek kunnen bloot leggen?

Dan kan hij wel tien koren leiden, maar is hij een aanwinst voor refoweb?

Edit: Of ligt het aan mij dat ie wat apart over komt?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 mar 2005 00:02

'k Wee nie, maar het laatste deel van het antwoord IS ook niet serieus bedoeld, vriend.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2005 03:09

Hehe, je moet toch wat als je voor de 100e keer de verderfelijkheid van popmuziek moet uitleggen.. :)

Ik begrijp overigens niet waarom deze vraagsteller niet doorverwezen is naar de vele antwoorden die er op dit gebied al gegeven zijn. Dit voegt ook weinig toe.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 mar 2005 09:36

Maar jij zal muziek van een iets ander soort en karakter bedoelen. Muziek wat als achtergrond of boodschap heeft: overspel, haat, moord, drugs, bandeloosheid, seks en andere wereldse elementen. Breek gelijk met het luisteren naar die muziek; het brengt onrust en verslaving in je leven en je dient er wereld en satan mee! Wanneer jouw soort popmuziek is tot eer van de Heere God dan hoor ik dat graag van je.

[-X Wee u, wee u!

o ja wij zijn niet beter natuurlijk
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 18 mar 2005 10:32

Ik denk dat de beantwoorder gepoogd heeft de dwaas naar zijn dwaasheid te antwoorden. Oefening baart kunst, zullen we hopen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 18 mar 2005 10:40

Klaas schreef:'k Wee nie, maar het laatste deel van het antwoord IS ook niet serieus bedoeld, vriend.

Klaas

Nou, ik vind de afdeling vragen van Refoweb over het algemeen fantastisch, omdat ook serieus en goed geantwoord wordt op soms heel aparte vragen. Ik denk dat dit volgehouden moet worden, om de afdeling serieus en diepgaand te houden.

Gr.
Kaw.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2005 14:50

Raido schreef:Maar jij zal muziek van een iets ander soort en karakter bedoelen. Muziek wat als achtergrond of boodschap heeft: overspel, haat, moord, drugs, bandeloosheid, seks en andere wereldse elementen. Breek gelijk met het luisteren naar die muziek; het brengt onrust en verslaving in je leven en je dient er wereld en satan mee! Wanneer jouw soort popmuziek is tot eer van de Heere God dan hoor ik dat graag van je.

[-X Wee u, wee u!

o ja wij zijn niet beter natuurlijk

Hehe, onrust en verslaving.. :D

Maar misschien bedoelde hij indirect wel te zeggen dat je God voor alles moet (kunnen) danken en als dat niet lukt voor het achteruitgaan van je gehoor, dat het dan voor popmuziek ook niet kan ofzo. :roll:

Wel grappig dat ze dan zeggen: 'kijk maar of je God ervoor kunt danken', maar er vervolgens gelijk vanuit gaan dat dat niet kan. :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 18 mar 2005 17:44

phoe phoe wat een leuk ondoordacht antwoord. Alle popmuziek wordt maar aan de kant geschoven alsof het van de duivel is. Tuurlijk zullen er best liedjes zijn die gaan over overspel, sex , drugs and rock and roll maar er zijn zat liedjes die gewoon over hele normale dingen gaan zonder dat er de duivel in zou moeten zitten.

Soms vraag ik me wel eens af of bepaalde kerkelijke stromingen niet op een eiland moeten gaan zitten of in een stad. dan is teminste alles van hetzelfde geloof en hebben we niks meer te maken met de maatschapij. Lekker alles van hetzelfde clubje :wink: Denk daar maar eens over na/

Als mens en als christen staan we ook nog eens midden in een maatschapij hoor en niet er naast !

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2005 13:12

Spons schreef:phoe phoe wat een leuk ondoordacht antwoord. Alle popmuziek wordt maar aan de kant geschoven alsof het van de duivel is. Tuurlijk zullen er best liedjes zijn die gaan over overspel, sex , drugs and rock and roll maar er zijn zat liedjes die gewoon over hele normale dingen gaan zonder dat er de duivel in zou moeten zitten.

En al gaat het over sex, drugs & rock n' roll, dan hoeft het nog niet duivels te zijn natuurlijk. :) Seks is opzich weinig mis mee, drugs kun je best over zingen zonder het te verheerlijken en rock n' roll is fijn! :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2005 15:08

Raido schreef:Maar jij zal muziek van een iets ander soort en karakter bedoelen. Muziek wat als achtergrond of boodschap heeft: overspel, haat, moord, drugs, bandeloosheid, seks en andere wereldse elementen. Breek gelijk met het luisteren naar die muziek; het brengt onrust en verslaving in je leven en je dient er wereld en satan mee! Wanneer jouw soort popmuziek is tot eer van de Heere God dan hoor ik dat graag van je.

Hij gaat wel meteen van het foutste uit. Kunnen we die man niet spammen met onze mp3's van christelijke artiesten zoals Neal Morse?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 mar 2005 15:11

Een oprecht christen speelt geen gitaar... dat is een vroom sausje

André

Berichtdoor André » 21 mar 2005 15:45

Lalage schreef:Kunnen we die man niet spammen met onze mp3's van christelijke artiesten zoals Neal Morse?
Mmm, hoe kom je aan die mp3's, LOL
Btw goede muzikant die gast, en z'n teksten zijn ook duidelijk.
Van ongelovige tot oprecht christen is z'n lijn toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2005 15:59

Raido schreef:Een oprecht christen speelt geen gitaar... dat is een vroom sausje

Idd, die man zag vast in dat er in Amerika meer valt te verdienen met wat christelijk getinte teksten.. en iedereen koopt het gretig om er z'n eigen vleselijke lusten mee te bevredigen onder het mom van christelijk. 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 mar 2005 16:33

Net als die Kristen van Corn.... uh Christen van Korn... die neemt Jezus aan alsof het zijn eigendom is... hoe boosch!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 mar 2005 17:31

Lalage schreef:

Hij gaat wel meteen van het foutste uit. Kunnen we die man niet spammen met onze mp3's van christelijke artiesten zoals Neal Morse?

laten we dat niet doen :), Als je het niet eens bent met iemand kun je het op een minder lastige manier duidelijk maken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”