"Vrede zij u! Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u."
(Joh. 20:21)
jou ook? of wordt jij niet gezonden?
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:"Vrede zij u! Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u."
gurl schreef:hijwel schreef:"Vrede zij u! Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u."
Mij wel ja jou ook?
hijwel schreef:wat moet je doen dan? of waar moet je heen?
hijwel schreef:gurl schreef:hijwel schreef:"Vrede zij u! Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u."
Mij wel ja jou ook?
zekers mij ook!
wat moet je doen dan? of waar moet je heen?
gijsbertovereem schreef:Ik denk dat je niet egt ergens heen moet maar gewoon laten merken dat je christen bent door je leefwijze, tenzij je een speciale roeping hebt.
Ja die herinner ik mij ook! Weet echter ook de afloop niet. Zal het wel ns opzoeken.. Jazeker, Hij roept jou. We hebben allemaal een taak in deze wereld. En als je echt God toebehoort, zal je Hem ook gehoorzamen, in welke taak Hij jou ook geeft.Zareb schreef:Ik herinner me zo'n oud kinderliedje
"Jezus zegt dat Hij ook vanons verwacht
dat wij zijn als kaarsjes, brandend in de nacht"
het vervolg weet ik niet meer maar aan het eind kwam zoiets als "jij op jouw plekje en ik op het mijne".
Je hoeft volgens mij nergens naar toe. Als God wil dat je gaat (bv als dominee, zendeling of wat dan ook) dan zal Hij je wel roepen.
Juist op je eigen plekje kan je uitstralen wat jouw diepste motivatie is.
hijwel schreef:gijsbertovereem schreef:Ik denk dat je niet egt ergens heen moet maar gewoon laten merken dat je christen bent door je leefwijze, tenzij je een speciale roeping hebt.
en wat is dat dan een speciale roeping?
dit bijv?
"Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen…" (Matt. 28:20)
Meestal benadert de kerk een intelligente timmerman als volgt: Je moet zondags naar de kerk komen en je mag in je vrije tijd niet dronken worden. Wat de kerk hoort te zeggen is dat het eerste wat zijn geloof van deze man vraagt is dat hij goede tafels maakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten