Berichtdoor Flappie » 13 mar 2005 20:38
Ik blijf er toch bij dat niemand tot de Vader komt dan door Jezus Christus alleen. Ik kan het daar nog zo moeilijk mee hebben om te geloven dat het zo zwart-wit is, maar het blijft toch zo staan.
Sja maar wat is een religie, een religie versta ik toch onder een soort van "systeem" wat door mensen gemaakt is, in principe is het Christendom dat natuurlijk ook. Er zitten veel tradities en gewoonten in, die op zich niet verkeerd hoeven zijn, maar die vaak wel door mensen ingesteld zijn en zo gegroeid zijn. Daarmee zou je inderdaad kunnen zeggen dat God te groot is voor 1 religie, dat zou dan idd kloppen. God valt niet te vangen in 1 systeem. Dat wil alleen niet zeggen dat elke religie gelijk is.
Voorop staat toch voor mij dat de bijbel Gods onfeilbaar Woord is. En daarin staat dat niemand tot de Vader komt dan door Jezus. Als een religie daarop wijst en dat leert is het goed. We weten alleen ook dat de enige religie die daar naar verwijst het Christendom is.
God openbaart zich aan individuele moslims, dat wil ik best geloven. Via Open doors krijgen we zulke verhalen wel te horen, daarna gaan die mensen altijd wel naar een kerk. Ze mogen natuurlijk niet officieel moslim-af worden, daar staat nog altijd de doodstraf op.
Manifesteerd God zich via de Islam verluierd? Ik denk zelf eerder dat de Islam mensen van God aftrekt, de halve waarheid vertellen is ook een leugen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you