Homoseksualiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 07 mar 2005 11:45

Zonde is je doel missen. 100 euro in de zee gooien is zonde, het mist zijn doel. God schiep een man en een vrouw niet twee mannen niet twee vrouwen. Hij had daar een doel mee, nl dat die man en die vrouw een liefdesrelatie zouden opbouwen en zich zouden voortplanten. Als HIj had gewild dat twee mannen zich konden zouden voortplanten had Hij de man wel anders gemaakt.
Conclusie homoseksualiteit is zonde, je mist je doel...

Betekent dat dat homo's slechter zijn als andere mensen? Nee. Moeten wij homo's uit de kerken schoppen? Nee. Homo's zijn net zo als andere mensen.
Maar moeten wij als christenen hun zonde steunen? Nee, net zoals wij niet goedkeuren dat mensen stelen, dat mensen liegen, dat mensen doodslaan dat mensen op kinderen vallen enz.
Conclusie als kerk kan je niet het homohuwelijk inzegenen.

Of je nou gelijk daarvoor uit je kerk wilt stappen moet jezelf weten denk ik. Ik zou het denk ik wel doen maar aan de andere kant geen enkele kerk is perfect...
stomp niet af, blijf slijpen

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 07 mar 2005 12:32

gurl schreef:Zonde is je doel missen. 100 euro in de zee gooien is zonde, het mist zijn doel. God schiep een man en een vrouw niet twee mannen niet twee vrouwen. Hij had daar een doel mee, nl dat die man en die vrouw een liefdesrelatie zouden opbouwen en zich zouden voortplanten. Als HIj had gewild dat twee mannen zich konden zouden voortplanten had Hij de man wel anders gemaakt.
Conclusie homoseksualiteit is zonde, je mist je doel...

Wat een onzin. Dan zouden een man en een vrouw die om wat voor reden dan ook geen kinderen kunnen krijgen, ook doelloos zijn. Dus volgens jouw redenatie "zondig" zijn.
Kun jij bepalen wat het doel van een leven is? God heeft mij geboren laten worden als homo. Als ik krampachtig ga proberen als hetero te leven, loop ik mijn doel wellicht helemaal mis.
Betekent dat dat homo's slechter zijn als andere mensen? Nee. Moeten wij homo's uit de kerken schoppen? Nee. Homo's zijn net zo als andere mensen.
Maar moeten wij als christenen hun zonde steunen? Nee, net zoals wij niet goedkeuren dat mensen stelen, dat mensen liegen, dat mensen doodslaan dat mensen op kinderen vallen enz.
Conclusie als kerk kan je niet het homohuwelijk inzegenen.

Weer zo'n simpele, maar wel veroordelende reactie. Homo's zijn net mensen maar we moeten hun zonde niet steunen. Volgens jou is een homo dus duszelfde als een dief, een leugenaar, een moordenaar of enz.

sela

Berichtdoor sela » 07 mar 2005 12:43

hmm... ik zat net te denken: 'k moet me behoorlijk inhouden om topic 31 over 'is homofilie zondig of niet' [want daar lijkt de kern van het probleem toch te zitten] niet te ontwikkelen. en zie hier, het topic is geopend..

het was een gedachte na.v. de post van gurl hierboven.. in mijn hoofd speelt namelijk het volgende argument: het sodom en gommora verhaal gaat over mannen die met mannen en vrouwen hoereren en erop los leven het is niet hetzelfde verhaal als de homogene relaties die hier besproken worden. en daarom geeft de bijbel [daar gaan we toch allen van uit] geen antwoord op de vraag of een homorelatie mag danwel ingezegend mag worden door God. wie kan er dan een antwoord hebben?

mensen met homofiele gevoelens zijn mensen hoor!! en ook voor hen geldt dat God in zijn onmetelijke liefde zijn Zoon heeft gegeven opdat een ieder die in hem geloofd niet verloren gaat maar het eeuwige leven heeft.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 mar 2005 13:04

Volgens mij zijn hier al een aantal topic's over met dezelfde strekking.

sela

Berichtdoor sela » 07 mar 2005 13:44

joepie schreef:Volgens mij zijn hier al een aantal topic's over met dezelfde strekking.

en wat blijkt daaruit?

joepie

Berichtdoor joepie » 07 mar 2005 13:48

Dat je niet gezocht hebt op onderwerp?

sela

Berichtdoor sela » 07 mar 2005 14:12

mi dat het een issue blijft. het is een gevolg uit een toppic over homohuwelijk waar niet aan de orde kon komen of homosexualiteit zondig is of niet.

daar blijven de meningen verdeeld over.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 mar 2005 14:15

Mi Nog steeds omdat je niet gezocht hebt.
Want daar gaat het in een ander topic al over.

sela

Berichtdoor sela » 07 mar 2005 14:17

het is door een moderator aangemaakt dacht ik.. omdat het in een ander topic niet het onderwerp was..

joepie

Berichtdoor joepie » 07 mar 2005 14:21

Ik zou het niet kunnen zeggen of Gurl een mod is.
Maar als dat zo is, dan zou het verstandig zijn als er eerst gekeken werd in het archief. En die dan weer eens ophalen.
Nu ga je gewoon elke keer dingen herhalen.
Die allang gezegd zijn.
En ik dacht dat topic's die er al zijn met dezelfde strekking gewoon gesloten werden.

sela

Berichtdoor sela » 07 mar 2005 14:29

joepie, vertrouw me maar, ik heb gelijk. dit keer.. een moderator kan veel.

had het dan moeten blijven bij de post van gurl?

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 07 mar 2005 14:32

joepie schreef:Ik zou het niet kunnen zeggen of Gurl een mod is.
Maar als dat zo is, dan zou het verstandig zijn als er eerst gekeken werd in het archief. En die dan weer eens ophalen.
Nu ga je gewoon elke keer dingen herhalen.
Die allang gezegd zijn.
En ik dacht dat topic's die er al zijn met dezelfde strekking gewoon gesloten werden.

Ik ben geen mod, ik ging in op het andere topic en had niet door dat ik misschien wel off-topic ging. Het was niet mijn bedoeling dat er een nieuw topic over zou worden geopend ofzo.
stomp niet af, blijf slijpen

sela

Berichtdoor sela » 07 mar 2005 14:38

gurl, ik denk dat het een beetje mijn schuld is.. ik heb een pb-tje naar moderators gestuurd. in het andere topic over het homohuwelijk waren een flink aantal postings weggehaald. ik had daar een vraag over gestuurd naar de moderators. we gingen idd oftopic en daarom zijn we nu hier beland..

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 07 mar 2005 14:45

sela schreef:joepie, vertrouw me maar, ik heb gelijk. dit keer.. een moderator kan veel.

had het dan moeten blijven bij de post van gurl?

Het onderwerp is door moderator Henkie gesplitst. Lijkt me een goede zaak omdat de discussie over het zegenen van andere relatievormen enigszins dreigde onder te sneeuwen in algemeenheden rond homoseksualiteit.

Dat hij er een apart topic van maakte vind ik best relevant want ten eerste moet de posting van "gurl" beantwoord worden omdat deze kant nog wal raakt, en ten tweede @Joepie, lijkt het mij een goede zaak om onderwerpen actief te houden die elke dag weer vele mensen raken. Ook in de kerk en ook hier op refoweb.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 07 mar 2005 14:55

Ok, om dan direct maar weer on-topic te gaan.
Ik wil graag het verschil benadrukken tussen homofiele gevoelens hebben en het uiten hiervan.
Iemand kan geboren worden met homofiele gevoelens. Niets mis mee in mijn ogen. Alleen is het in mijn ogen niet Bijbels om aan die gevoelens gevolg te geven. Immers wordt in de Bijbel alleen maar goedkeurend gesproken over huwelijk tussen man en vrouw.

Dus, ik heb helemaal niets tegen homofiele mensen. Alleen keur ik de daad af.

Terug naar “Archief”