Evangeliseren in het nachtleven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gijsbertovereem

Evangeliseren in het nachtleven

Berichtdoor gijsbertovereem » 23 feb 2005 23:37

Ik hoor de laatste tijd steeds meer over evangeliseren in het nachtleven, bij kroegen, nachtclubs en houseparty's ook bij ons in de kerk (GG) hoor ik zulke geluiden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 23 feb 2005 23:39

kijk eens op www.naarhouse.nl
De stichting 'naar house' doet dit al jaren. Een paar jongeren uit mijn kerk doen hier ook aan mee.
Verder heb ik er zelf eigenlijk geen ervaring mee, dus meer kan ik je niet vetellen.
the most important things in life are not things

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 27 feb 2005 11:47

Jawel. Ik heb eens bij Kisteman in Rouveen / Staphorst gestaan. Dat is niet een echte discotheek, maar er zijn daar wel ontzettend veel reformatorische jongeren die zich er vol gieten met alcoholische dranken en doen alsof er de volgende ochtend geen kerkdienst is.
Het gaat er dan ook niet om om die jongeren het Evangelie te vertellen (ze kennen de Bijbel vaak heel goed!), maar om ze te wijzen op de discrepantie tussen orthodoxie en orthopraxie. Leer en leven komen niet overeen, en dat kan en mag niet.

Overkill

Berichtdoor Overkill » 27 feb 2005 12:08

Een vriend van me evangeliseerd wel een voor naarhouse bij houseparties enzo. Als ik verhalen van hem hoor, zijn er toch nog best mensen geinteresseerd.
Zelf zou ik zoiets niet doen.

charlie
Mineur
Mineur

laskdf

Berichtdoor charlie » 27 feb 2005 13:48

Er is volgens mij al een ander topic over (geweest)
k ben es met naar house geweest om te evangeliseren bij de Heiniken Music hall (alsof het muziek is wat er gedraaid is) ;)
dus zoek ff die andere topic (ik ben niet zo handig met zoeken)
wat ik je zou willen meegeven: ga met God erheen, anders wordt je compoleet onderuitgeschoffeld met verkeerde beelden, echt heftige muziek, en satanische mensen gewoon..
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 feb 2005 15:43

Wat moet ik me voorstellen bij satanische mensen?

Overkill

Berichtdoor Overkill » 27 feb 2005 15:55

ik hoop dat charlie dat 'satanische mensen' onder 'verkeerde beelden' wilde stoppen, maar ik denk het niet.

Nou, maar wachten op het antwoord dan.

charlie
Mineur
Mineur

asdfasfd

Berichtdoor charlie » 27 feb 2005 16:45

Overkill schreef:ik hoop dat charlie dat 'satanische mensen' onder 'verkeerde beelden' wilde stoppen, maar ik denk het niet.

Nou, maar wachten op het antwoord dan.

Ik wou gewoon ff zeggen wat ik ervan vond toen: beelden: straal bezopen gosers, halfgeklede meiden, compleet stoned en onder invloed van die beats.. (ik ben wel wat gewend, maar dat was echt erg)
satanische mensen: mensen van de satanskerk die er preekten, en uitnodigingen uitdeelden voor een regelrechte duivels-verering..

zo duidelijk? ;)
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 08:10

Satanische mensen zijn wij allemaal, die mensen van de satanskerk die daar preken, ik heb ze nooit gezien. Ben drie keer naar een bijeenkomst van NaarHouse geweest.. maar ja... ze gebruiken They Sould als bewijsmateriaal en dat vind ik fout.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 28 feb 2005 13:04

Raido schreef:Satanische mensen zijn wij allemaal, die mensen van de satanskerk die daar preken, ik heb ze nooit gezien. Ben drie keer naar een bijeenkomst van NaarHouse geweest.. maar ja... ze gebruiken They Sould als bewijsmateriaal en dat vind ik fout.

They Sould? Wat is dat??
Een oud-klasgenoot van me hielp ook voor Naar House, hij was altijd heel enthousiast met z'n verhalen. Ik zou het niet kunnen! :?

Overkill

Re: asdfasfd

Berichtdoor Overkill » 28 feb 2005 13:18

charlie schreef:satanische mensen: mensen van de satanskerk die er preekten, en uitnodigingen uitdeelden voor een regelrechte duivels-verering..

zo duidelijk? ;)

Hmm, ik heb weleens gehoord dat dat onder andere in discotheken in Huizen wel eens gebeurde ja, ernstige zaak, en daar bleef het niet alleen bij het uitdelen van foldertjes, maar ook het aanmoedigen om niet naar de kerk te gaan de dag erna.
Maar goed, 'satanische mensen' is een ontzettend vage beschrijving.
Je hebt satanisten en satansaanbidders, en vast nog wel meer 'soorten'.

Ik weet er niet zo veel van, ik houd het wel bij het beetje globale kennis wat ik nu heb. Ik mijd het liever allemaal.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 14:08

They Sould Their Souls For Rock And Roll, een foute film met een aantal vooroordelen over hoe fout rock en ander muziek is :)

Satanen, Satanisten whatever, hou je er verre van, evangeliseren bij een houseparty is niet echt moeilijk ook aantal keer gedaan.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 feb 2005 18:20

charlie schreef:satanische mensen: mensen van de satanskerk die er preekten, en uitnodigingen uitdeelden voor een regelrechte duivels-verering..

zo duidelijk? ;)

Jep. :) Wist niet dat ze dat deden, je hebt dus concurrentie met de evangelisatie. :P

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 28 feb 2005 19:06

Mmm, ik weet dat een aantal jongeren bij ons uit de gemeente zaterdags- en vrijdagssavonds wel eens gaan evangeliseren bij bepaalde café's enzovoort, maar verder heb ik er zelf geen ervaring mee.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

charlie
Mineur
Mineur

Berichtdoor charlie » 28 feb 2005 19:53

Aragorn schreef:

zo duidelijk? ;)

Jep. :) Wist niet dat ze dat deden, je hebt dus concurrentie met de evangelisatie. :P

jep, moordend.. ;)

Terug naar “Archief”