A.s zaterdag wil mijn vriend met mij naar een computerbeurs. Heel leuk natuurlijk want hij is er helemaal thuis in en vind het heel erg leuk en gezellig.
Op hetzelfde moment wordt er een familie-reünie gehouden. Ik wist niets van de reünie af (de uitnodiging is door mijn ouders gelezen en opgeborgen). Ik wil dus naar de computerbeurs!!! Mijn vader is er op tegen en werd heel boos (dreigde zelfs dat ik maar uit huis moest gaan). Toch laat hij mij wel gaan.
Vanaf het moment dat ik op Belijdenis zit, doet mijn vader anders tegen mij. Hij gaat sinds jaren niet meer naar de Kerk en laat het geloof links liggen. Mensen geloven nog wel dat hij naar 'mijn' dienst komt maar ik geloof er al helemaal niet meer in. Als ik er over begin wordt hij boos en loopt weg. Hij wil er niets meer mee te maken hebben. Als hij er op aangesproken wordt door de familie wordt hij boos. Ook wil hij elke confrontatie met het geloof uit de weg gaan.
Vroeger was ik zo dat ik 'om de lieve vrede wil' de wil van mijn ouders wilde volgen. Maar nu ben ik op een leeftijd gekomen ( 18 ) dat ik mijn eigen wil wil doen. Howel mijn ouders hadden het liever anders gezien. Ze hadden een 'andere Annemieke' willen zien. Eentje die niet naar Belijdenis zou gaan en het geloof links zou laten liggen. Ik had het om de lieve vrede wil van mijn ouders kunnen doen maar dit keer heb ik besloten om door te gaan. Ik wil heel graag een kind van God zijn! Afgelopen zondag werden er twee kinderen gedoopt bij ons in de gemeente. Ik vond het heel mooi en bij Psalm134 kon ik bijna niet meer meezingen omdat ik realizeerde dat ze dat mij (en twee anderen die ook gedoopt worden) ook zouden toezingen. Ik wil er mee doorzetten!!
Nu is mijn vraag eigenlijk: Heb iemand wel eens zo'n soort keuze moeten maken? Eentje waar weer twee kanten aan zit, of eentje waar je weer achteraf gezeur krijgt ? Ik ben benieuwd!