[Ik heb een vraag aan de GerGem-ers (in NL) onder ons. Ik ben niet zo thuis in jullie kringen (ben zelf een GB-er) en ik vraag me af wat jullie geleerd wordt m.b.t. tot de geloofszekerheid.
Veel verschil is er niet tussen de GB en de Ger.Gem (in Rijssen-city iig).
Mogen jullie zeggen dat Christus jullie Zaligmaker is en dat jullie behouden zijn (als Christus als Konig regeert in je leven) ?
Als Christus Koning in je leven is geworden, kun jij niet anders dan zeggen ne laten merken dat Christus je Zaligmaker is geworden, en dat je behouden bent..
Of wordt jullie geleerd dat je pas weet of je gered bent op de Dag des Oordeels?
Dan zul je het inderdaad 100% zeker weten, maar dat wordt niet geleerd, je hebt zekerheid in dit leven over de zekerheid na dit leven.
Moeten jullie in stille afwachting verkeren of het wellicht toch eens ooit mocht staan te gebeuren dat jullie gered woorden?
Mocht komen staan te gebeuren, is een OGG(iN) Zegswijze

Binnen de Ger.Gem wordt niet sterk gehamerd op de uitverkiezing, van de kerk uit gezien wordt dit niet geleerd, maar ik denk dat vooral de jongere generatie GerGemmers (ik ook), soms denkt, het zal mijn tijd wel duren, de bekering zoals soms gepreekt wordt, is niet voor mensen weggelegd.. Maar ik zie bijvoorbeeld op JV, dat deze generatie de ellende, verlossing dankbaarheid in gelijke proporties gaat zien, dus anders dan meestal geleerd wordt, waarbij de ellende een grote plaats inneemt, verlossing die je ervaren zult na je ellende kennis en de dankbaarheid wordt m.i. vaak verbannen naar na dit leven, vreugde in de hemel.
Kunnen jullie ook de ‘vreugde des Heils’ ervaren of moeten jullie het ganse leven gebukt gaan onder de angst voor de verdoemenis?
Achter de uitgestreken gezichten van veel oude en bekeerde kerkgangers gaat veel vreugde schuil, als Jezus in je is hoef jij niet bang te zijn voor de dood, laat staan voor de verdoemenis.
Het spijt me als het door mij geschetste beeld niet overeen zou komen met jullie geloofsbeleving maar dat zou maar eens te meer bevestigen dat ik niet goed op de hoogte ben van de stand van zaken in de GerGem (in NL).
Ik zal gewoon eerlijk zijn, je hebt gelijk wat de buitenkant betreft, we hangen erg naar 'dagen ga ik in het zwart, om mijn verderfenis', maar toch van binnen, in de harten van de mensen leeft Christus als koning.