Oordelen??????????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Oordelen??????????

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 12:05

Ik las net nog even wat van de eerste pagina van de topic over klonen Hierbij wil ik even een quote van Bookman aanhalen:
Maar ik denk dat het een voor God onbekende ziel is.
Ja da's vreemd gezegd maar toch denk ik dat die bij voorbaat al niet bekeerd kunnen worden.

Dat doet mij pijn bookman, mijn vraag hierop is? wat denk je dan van kinderen via IVF??? En waarom zal G'd leven doen ontstaan en het vervolgens niet willen kennen en wie zijn wij om daarover te oordelen in Romeinen word er op aangedrongen dat G'd het oordeel toekomt, en niet wij.

Het gaat mij nu niet alleen om klonen en om IVF kinderen, maar ik hoor deze uitspraak wel vaker, ook over mensen die dingen doen die wij nooit zouden doen...

Wat vinden jullie hiervan van de oordelen die veel mensen vellen, doen wij dan iets dat wij moeten doen of gaan wij langs het Woord van G'd

Romeine 2:1
Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen.

Romeinen 11:33
O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen!

1 Samuël 16
Doch de HEERE zeide tot Samuël: Zie zijn gestalte niet aan, noch de hoogte zijner statuur, want Ik heb hem verworpen; want het is niet gelijk de mens ziet; want de mens ziet aan, wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan.

Ik denk dat wij met oordelen voorzichtiger moeten zijn het is namelijk mogelijk om te oordelen vanuit het vlees, dit kun je lezen in het verhaal van de overspelige vrouw:
Johannes 8:15 Gij oordeelt naar het vlees; Ik oordeel niemand.

Ook staat er in onze Bijbel:
Mattheüs 7:2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.

Ik denk dat wanneer wij in de hemel komen we mensen zullen zien die wij daar nooit zullen verwachten!

Er zullen dingen zijn die duidelijk in de bijbel staan die goed/ verkeerd zijn er zullen ook dingen zijn die er niet in zo duidelijk in staan... zonden kunnen wij veroordelen, we kunnen zeggen of iets goed is en niet goed (ook hierin moeten we soms erg voorzichtig zijn) maar om over mensen te gaan oordelen??? Over of ze wel/ niet behouden zijn???

Liefs Prinsesje

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 12:14

Wedden dat God alle zielen kent?!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 12:21

Dat geloof ik zeker, God kent alle zielen, leek het erop dat ik dat niet geloof??? Dan moet je het ff zeggen dan verander ik dat

Liefs Gabrielle

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 16 feb 2005 14:31

Ik kan de tekst nu niet precies vinden, maar er staat in de Bijbel een tekst die ongeveer als volgt is:
en bij de wederkomst zullen alle doden opgewekt worden, ook zij die in de moederschoot werden vermoord.
Dit gaat dan natuurlijk wel over abortus, maar het laat mij heel duidelijk zien dat God ook de ongeboren vrucht al kent , en daarmee ieder mens! Toch ook een kloon dan> Waarom die niet? De manier waarop diegene gemaakt is maakt dan toch niet uit"? Of beschouw je diegene dan niet meer als mens?
Engaged @ 07-01-2005

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 14:37

Volgens mij staat daar die in de moederschoot zijn gestorven ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 16 feb 2005 17:32

Nee, stond er niet. Maar ik lees niet de SV, dus daar staat het misschien wel zo
Engaged @ 07-01-2005

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 18:00

Hey mensen is dit niet wat voor de topic klonen?
Liefs Prinsesje

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: Oordelen??????????

Berichtdoor Annemieke86 » 16 feb 2005 18:19

Prinsesje schreef:Mattheüs 7:2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.

(...)

Er zullen dingen zijn die duidelijk in de bijbel staan die goed/ verkeerd zijn er zullen ook dingen zijn die er niet in zo duidelijk in staan... zonden kunnen wij veroordelen, we kunnen zeggen of iets goed is en niet goed (ook hierin moeten we soms erg voorzichtig zijn) maar om over mensen te gaan oordelen??? Over of ze wel/ niet behouden zijn???

Liefs Prinsesje

Ja, wees voorzichtig met mensen te oordelen! Je mag zeker niet oordelen over mensen die behouden worden/zijn of juist niet. Kwam Jezus niet met een gelijkenis over een hoer die de mensen bij Jezus kwamen en zeiden dat zij gestenigd zou worden? Jezus zei: "Degene zonder zonde werpe de eerste steen!"
Afbeelding

joepie

Berichtdoor joepie » 16 feb 2005 18:30

M@rije schreef:Ik kan de tekst nu niet precies vinden, maar er staat in de Bijbel een tekst die ongeveer als volgt is:
en bij de wederkomst zullen alle doden opgewekt worden, ook zij die in de moederschoot werden vermoord.
Dit gaat dan natuurlijk wel over abortus, maar het laat mij heel duidelijk zien dat God ook de ongeboren vrucht al kent , en daarmee ieder mens! Toch ook een kloon dan> Waarom die niet? De manier waarop diegene gemaakt is maakt dan toch niet uit"? Of beschouw je diegene dan niet meer als mens?

Ik zou dan toch wel eens willen weten waar het staat. Want ik kan me niet voorstellen dat er zoiets zal staan. En dat het dan op abortus zou slaan.

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 16 feb 2005 19:42

Geloven jullie dan niet dat kinderen die door abortus gedood zijn in de hemel zullen komen of begrijp ik dit verkeerd?

Liefs Prinsesje

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 16 feb 2005 19:44

prinsesje schreef:Geloven jullie dan niet dat kinderen die door abortus gedood zijn in de hemel zullen komen of begrijp ik dit verkeerd?

Liefs Prinsesje

Ik geloof niet dat iemand dat beweerd heeft. Ik denk alleen dat er mensen (waaronder ik) zijn die niet geloven dat de door jou genoemde tekst in de Bijbel staat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 16 feb 2005 21:58

Je moet uitkijken met een al te definitief oordeel over de eeuwige bestemming van mensen, maar ik denk dat je daden op grond van de Bijbel af mag keuren. Ook geloof ik dat je mensen die willens en wetens doorgaan met een grove zonde mag aanzeggen dat ze naar de hel gaan als ze zich niet bekeren.
The one thing you can give and still keep is your word.

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 17 feb 2005 08:53

Ik heb die tekst niet genoemd, ik heb alleen de teksten genoemd uit het eerste bericht, ik geloof dat M@rije zei:
Ik kan de tekst nu niet precies vinden, maar er staat in de Bijbel een tekst die ongeveer als volgt is:
En daar gaat de discussie over...hieruit begreep ik dat er werd gezegd dat abortus kinderen niet behouden konden worden, maar ik begreep het dus verkeerd, sorry!

Liefs Prinsesje

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 13:54

Maarten schreef:Je moet uitkijken met een al te definitief oordeel over de eeuwige bestemming van mensen, maar ik denk dat je daden op grond van de Bijbel af mag keuren. Ook geloof ik dat je mensen die willens en wetens doorgaan met een grove zonde mag aanzeggen dat ze naar de hel gaan als ze zich niet bekeren.

Inderdaad, je kunt ook weer niet alles wegwuiven met een 'gij zult niet oordelen'..

prinsesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor prinsesje » 17 feb 2005 14:28

Ik geloof ok dat je niet mag oordelen over de bestemming van iemand, maar ik vind ook niet dat we dan alles maar moeten accepteren...

Waar licht het evenwicht?? En vooral??? Hoe behoudt je dit evenwicht in je eigen persoonlijke leven?
Liefs prinsesje

Terug naar “Archief”