Maar ik denk dat het een voor God onbekende ziel is.
Ja da's vreemd gezegd maar toch denk ik dat die bij voorbaat al niet bekeerd kunnen worden.
Dat doet mij pijn bookman, mijn vraag hierop is? wat denk je dan van kinderen via IVF??? En waarom zal G'd leven doen ontstaan en het vervolgens niet willen kennen en wie zijn wij om daarover te oordelen in Romeinen word er op aangedrongen dat G'd het oordeel toekomt, en niet wij.
Het gaat mij nu niet alleen om klonen en om IVF kinderen, maar ik hoor deze uitspraak wel vaker, ook over mensen die dingen doen die wij nooit zouden doen...
Wat vinden jullie hiervan van de oordelen die veel mensen vellen, doen wij dan iets dat wij moeten doen of gaan wij langs het Woord van G'd
Romeine 2:1
Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen.
Romeinen 11:33
O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen!
1 Samuël 16
Doch de HEERE zeide tot Samuël: Zie zijn gestalte niet aan, noch de hoogte zijner statuur, want Ik heb hem verworpen; want het is niet gelijk de mens ziet; want de mens ziet aan, wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan.
Ik denk dat wij met oordelen voorzichtiger moeten zijn het is namelijk mogelijk om te oordelen vanuit het vlees, dit kun je lezen in het verhaal van de overspelige vrouw:
Johannes 8:15 Gij oordeelt naar het vlees; Ik oordeel niemand.
Ook staat er in onze Bijbel:
Mattheüs 7:2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
Ik denk dat wanneer wij in de hemel komen we mensen zullen zien die wij daar nooit zullen verwachten!
Er zullen dingen zijn die duidelijk in de bijbel staan die goed/ verkeerd zijn er zullen ook dingen zijn die er niet in zo duidelijk in staan... zonden kunnen wij veroordelen, we kunnen zeggen of iets goed is en niet goed (ook hierin moeten we soms erg voorzichtig zijn) maar om over mensen te gaan oordelen??? Over of ze wel/ niet behouden zijn???
Liefs Prinsesje