Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Dominees uit de Chr. ger.kerk

Berichtdoor Yael » 15 feb 2005 21:53

Dr is al een topic over dominees uit de gg, dus dan kan de cgk niet achterblijven. 8)

Wij hebben zelf ds Bouw en dat is een fijne dominee. Soms wel wat langdradig maar ok.

ow en dit topic heb ik mede gemaakt omdat in het gg topic werd afgedwaald naar de cgk :wink:

caprice

Berichtdoor caprice » 15 feb 2005 22:42

Voormalig Chr. ger.:

Ds. J. Veenendaal. 8)

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 feb 2005 22:46

Die tellen niet mee :wink: (ds hakvoort en ds veenendaal) die zijn nu officieel gg. (maar misschien in dr hart toch nog cgk?) wie zalt zeggen.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 15 feb 2005 22:52

wat is hier dan eigelijk de bedoeling van?? de predikanten bespreken hoe ze zijn???? Ik weet wel goede te noemen.

Ds. Bouw is idd goed. Kan hem alleen neit altijd even goed volgen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

waarnemer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 509
Lid geworden op: 16 sep 2002 12:04
Locatie: Veluwe

Berichtdoor waarnemer » 15 feb 2005 23:40

Ook ik ben nog een tijdje Chr. Geref. geweest. Laat ik met het negatieve beginnen, ze hebben het zo vaak over het verbond, en daar heb ik moeite mee, daar zullen wij het verder niet over hebben. Een uitschieter vind ik Prof. dr. W. van 't Spijker, als die in de buurt preekt rijd ik er een straatje voor om. Ze hebben nu een nieuwe Prof. dr. Baars, wat ik van hem lees in de krant wil ik hem graag eens horen preken.
Maar wijlen ds. R. Kok was één van de weinige predikanten waar ik met zeer veel respect aan terug denk. Een door God geleerde man, met een vroomheid die allerwege respect afdwong. Helder en 24 uur per dag dominee. Durfde alleen te staan, met God aan zijn zijde. Daar kan ik nog vele anecdotes over vertellen, maar jullie voelen dat er weinge zo waren en zijn.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 16 feb 2005 00:27

Ik heb slechts één dominee van dit kerkgenootschap van dichtbij meegemaakt en dat is de meest asociale figuur die ik ooit heb ontmoet. Maar hij zal wel niet het stereotype chr. gr. dominee zijn.

André

Berichtdoor André » 16 feb 2005 00:33

Wsl is hij niet landelijk bekent: Ds. J. P. Verdouw, Hengelo ov
Deze Ds. en de onze van de GKv maken zich sterk voor samensprekingen, en beide gemeentes zijn een eind op weg hierin, met de hulp van God.
Positief punt vind ik dat, kunnen luisteren.

caprice

Berichtdoor caprice » 16 feb 2005 06:19

Sabra schreef:Ik heb slechts één dominee van dit kerkgenootschap van dichtbij meegemaakt en dat is de meest asociale figuur die ik ooit heb ontmoet. Maar hij zal wel niet het stereotype chr. gr. dominee zijn.

Was dat een 'Bewaar het Pand'-dominee?

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2005 07:49

Ds. van Dieren heeft ook in de CGK gezeten :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 16 feb 2005 09:20

caprice schreef:Was dat een 'Bewaar het Pand'-dominee?


Geen idee, Caprice. Ik noem zijn naam en plaats waar ik met die man te maken had ook niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 16 feb 2005 09:43

Tja, ik heb de christelijk gereformeerde predikant in Arnhem 1x gehoord en wel es op vergaderingen gezieng/gehoord/gesproken. Ik zou niet weten hoe de beste man heet maar ik vind zo wat ik er van kan zien, het een goede dominee :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 feb 2005 09:43

Raido schreef:Ds. van Dieren heeft ook in de CGK gezeten :)


echt waar? is ie toen later zelf over gestapt naar de gg?

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 feb 2005 09:44

mw schreef:wat is hier dan eigelijk de bedoeling van?? de predikanten bespreken hoe ze zijn???? Ik weet wel goede te noemen.

Ds. Bouw is idd goed. Kan hem alleen neit altijd even goed volgen


ja zoiets. 8) in een ander topic gingen we offtopic naar cgk dominees vandaar. :wink:

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 16 feb 2005 15:16

*bericht verwijderd*
Laatst gewijzigd door tanteoranje op 27 jan 2009 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 16 feb 2005 18:02

afblijve van ds. Polinder :wink: (sorry, kan het niet laten)
ds. R. Kok kan nog niet

Welke ik verder graag mag horen:
Ds. Polinder, ds.Kok, ds. W. Kok, ds de Boer (werkendam), ds Boiten, ds Westerink (alle 2), ds v.d. Zwaag, ds Buijs, ds Droger, ds Zonneveld, ds Wallet, ds L.A. den Butter, ds van Capellen, ds Middelkoop, ds Kater, ds Egas, ds van Dijk, ds Brons, ds (prof) Baars, ds Klomp, ds de Graaf, ds van der Zwan, ds Schoonderwoerd, ds. P.L.D. Visser, ds van Amstel, kand Versluijs . Ik hoop dat ik zo het lijstje gehad heb :P
Laatst gewijzigd door mw op 16 feb 2005 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten