Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
debbie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 dec 2004 11:18
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 20 dec 2005 21:46

cwvegmond schreef:
debbie schreef:ik snap de fout van arco wel, en volgens mij is hij ook niet de enige die die fout maakt, want in Ridderkerk PKN staat ds. J. van Dijk, en in Ridderkerk CGK staat ds. J. van Dijken.


om het makkelijker te maken... :lol:


ja zeker, vooral als je in het telefoonboek gaat kijken, dan snap je er helemaal niks meer van!

Miekie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2005 18:31

Berichtdoor Miekie » 22 dec 2005 17:35

Dit word mn eerste bericht en dan nog wel op een topic die ik echt het lachwekkendste vind van allemaal :D. Ik had alles verwacht van refoweb, maar een domineebespreking!! :o Maar ik kan jullie verblijden met het feit dat je er weer een CGK'er bij hebt, bij dominee de Boer uit Werkendam. Hij is nog niet zo lang dominee(ongeveer 2 jaar), dus ik weet niet of er veel zijn die hem kennen.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 22 dec 2005 17:41

ik kem hem... althans.. hij heeft al een aantal keren bij ons gepreekt. Ook al toen hij nog kandidaat was. Echt geweldig hoe die man kan preken!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Miekie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2005 18:31

Berichtdoor Miekie » 02 jan 2006 12:39

Ik kom uit een hele zware (waarschijnlijk de zwaarste die er is :wink: ) chr. geref. kerk en ik heb er heel veel moeite mee dat er bij ons maar een paar dominees mogen komen. Je kerkenraad beveelt wel boekjes aan van een bepaalde dominee, maar diezelfde dominee niet mag komen preken omdat hij bijvoorbeeld niet anti-tv is :roll: . Ik vind dat zoiets idioots. Aan de ene kant zeggen ze allemaal broeders in het geloof te zijn, maar de meeste dominees mogen niet komen preken. Is dat bij jullie ook zo? En zijn jullie het daarmee eens?

Sneeuwie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:47

Berichtdoor Sneeuwie » 17 jan 2006 19:30

wow, na een aantal barieres mag ik dan eindelijk reageren in het grappigste topic van Refo-web :)

Ik ben ook CGK-er. Maar ik vrees dat mijn dominee hier niet wordt besproken. Ik kom namelijk uit het 'heidense' Haarlem. Daar waar we zelfs uit opwekking zingen tijdens de dienst.

Ach, ik hoop dat het hier niet geeft. Maar ik ben benieuwd of er nog meer wat minder zware CGK-ers rondlopen!

Gebruikersavatar
brammetje
Mineur
Mineur
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jan 2005 17:15
Locatie: Flevoland

Berichtdoor brammetje » 17 jan 2006 19:41

Sneeuwie schreef:wow, na een aantal barieres mag ik dan eindelijk reageren in het grappigste topic van Refo-web :)

Ik ben ook CGK-er. Maar ik vrees dat mijn dominee hier niet wordt besproken. Ik kom namelijk uit het 'heidense' Haarlem. Daar waar we zelfs uit opwekking zingen tijdens de dienst.

Ach, ik hoop dat het hier niet geeft. Maar ik ben benieuwd of er nog meer wat minder zware CGK-ers rondlopen!


Ik ben een ex CGK , te licht bevonden ?
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Sneeuwie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:47

Berichtdoor Sneeuwie » 19 jan 2006 16:33

brammetje schreef:Ik ben een ex CGK , te licht bevonden ?


:) tuurlijk niet

Maar omdat dit topic te veel pagina's heeft om even door te lezen vroeg ik me af of hier op dit forum vooral zwaardere CGK-ers zitten of ook mensen uit wat lichtere kerken. Er zit nogal veel verschillen tussen de CGK hier en bijv. op de veluwe.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 20 jan 2006 00:08

ppff.... te licht bevonden... kverklaar iedereen voor gek die dat doet :mrgreen:

@sneeuwie... miss domme vraag... maar opwekking mag toch niet bij ons in de cgk ( in de erediensten dan). Zoals schriftberijming en dergelijke wel.. maar opwekking??? ( ik kan het mis hebben)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Duckie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 okt 2004 19:14

Berichtdoor Duckie » 25 jan 2006 13:47

opwekking mag zeker wel in de CGK! Bij ons tenminste wel. We zingen uit van alles wel, maar vooral uit het liedboek. Maar dat kan ook komen doordat ik ook kerk in Noord Holland, Broek op Langedijk om precies te zijn :-) Onze dominee heet John Germs, een heel enthousiaste man die ik graag mag horen!

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 jan 2006 13:50

Ik ken een CGK waar de verschillen met de Ger. Gem. waar ik kerk met een lantarentje te zoeken zijn...
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 25 jan 2006 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 25 jan 2006 16:45

aangezien het andere topic ook gesloten is...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 jan 2006 23:25

ging dit over dominees?
laatste ging over kerkverband..

jbmz

Berichtdoor jbmz » 26 jan 2006 20:25

mag ik eens vragen waar we mee bezig zijn?? kerkisme???

ps. misschien is navolging van het forum over de pkn een goed idee (slotje dus...)

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 27 jan 2006 13:21

Ik snap niet helemaal waarom dit topic gesloten zou moeten worden. Dus we gaan wat mij betreft nog maar even door.

Het gaat inderdaad over predikanten en dat geeft inderdaad vaak wel de diversiteit binnen de CGK aan. Helaas verschillende plaatselijke gemeenten, maar aan de andere kant kan dat ook wel positief gezien worden denk ik. Zoveel verschillen en toch 1 kerkverband.

Om nog even terug te komen op de opwekingsliederen, formeel gesproken zijn dat liederen die niet door de synode zijn vrijgegven voor de erediensten. Echter de plaatselijke gemeenten kunnen altijd zelf een afweging maken of iets wel of niet kan. En daaraan werken de predikanten dan uiteraard ook mee omdat ze lid zijn van die gemeente waar het gevraagd wordt.

Sommige gemeenten zullen nooit opwekingsliederen zingen, anderen zullen dat alleen in bijzondere diensten doen, weer anderen alleen voor de dienst of na de zegen, weer anderen gewoon elke dienst. Tja blijft lastig.

@Duckie, Germs ken ik nog uit zijn periode in Winschoten al jaren geleden en ik kan met je meegaan in de mening.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 29 jan 2006 19:43

Duckie schreef:opwekking mag zeker wel in de CGK! Bij ons tenminste wel. We zingen uit van alles wel, maar vooral uit het liedboek. Maar dat kan ook komen doordat ik ook kerk in Noord Holland, Broek op Langedijk om precies te zijn :-) Onze dominee heet John Germs, een heel enthousiaste man die ik graag mag horen!


Hee, dan is mijn broer diaken in jouw gemeente!
Als ik er wel eens een weekendje ben vind ik het daar goed vertoeven.
Kerk zelf in Chr. Geref. Goes. Op dit moment even geen dominee meer. Wel een hele fijne gemeente, best 'licht' voor chr. ger. begrippen en héél veel jeugd :)
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten

cron