Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8484
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 19 aug 2008 16:16

Tjonge, hoe pak ik dit aan, mijn man wil pers‚ een pick up, en dan ook nog een ouwe Amerikaanse pick-up. En ik vind die pick-ups zooooo lelijk!
Ik krijg hem er ook echt niet vanaf.
Nouja, als hij dat graag wil, hij doet maar. Als hij zo'n ding aanschaft zoeken we voor mij een 5 deurs auto. Maar dat duurt nog wel een jaar of anderhalf ;) (ik vind het eigenlijk zo sund van onze twee auto's die nog best zijn :?)..
Het voordeel is dat een 5 deurs auto wel in de garage past, maar een pick-up echt te hoog is, die past niet eens in de straat. Dus moet hij voortaan maar naar de parkeerplaats buiten de stad parkeren, grijns.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 19 aug 2008 16:55

Hihi... mannen! :roll:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 aug 2008 17:00

meissie88 schreef:Iemand ervaring met een Seat Arosa uit 't bouwjaar 2000??Zijn het goede auto's? Zijn er veel problemen mee?
Mijn kapster had er een. Een 1.4 16V (100 pk). Supersnelle auto, goede kwaliteit,
goede weglegging, enz. Alleen wel klein natuurlijk. Het is een kopie van de
VW Lupo. De Arosa is geproduceerd vanaf 1997, en in 2004 uit productie
genomen. Voor korte afstanden, en zo af en toe een lang stuk, kan het
een passende auto zijn denk ik.
Ervaringen met de Arosa.
Laatst gewijzigd door Rolf op 19 aug 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 19 aug 2008 17:18

Afbeelding
Dit is trouwens het nieuwe logo van de Dacia, rijden die in NL al? Hier in Roemenie al wel een paar (waaronder de mijne :) )

Ter vergelijking de oude:
Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 aug 2008 17:35

Dacia's met het oude logo heb ik nog nooit gezien. Maar hier rijden ook
niet veel Dacia's.
Pas stond er nog een misleidende reclame over de nieuwe Dacia Sandero
in een folder. Er stond dat je voor een hele lage prijs rijdt in een auto die
vergelijkbaar is met de Astra en de Golf. Dat is pertinent niet waar. De
Sandero is gebaseerd op de oude Renault Clio, en valt in het b-segment
(Corsa, Polo, Fiestea, enz.).

Hoe bevalt de Logan?

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 17:59

Ik heb een Seat Arosa, alleen één uit 1999, 1.0 motor en geen stuurbekrachtiging. Ondanks dat rijdt ie heerlijk. Wel zou ik bij een volgende auto voor een snellere en één met grotere motorinhoud gaan, deze is nogal traag...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 19 aug 2008 18:16

@Rolf: Ik heb juist het nieuwe model wat ook bij jouw link staat, maar ik begrijp dat die in NL niet te verkrijgen zijn.
Voor mij is het echt een geweldige auto, heerlijk ruim en niet meer zo hoekig en bonkig als het oude model. Eenvoudig dashboard, ik hoef ook niet zo heel veel poespas erop.
En je hebt gelijk: de Sandero is gebaseerd op de Clio en is dus C-segment.
De MCV wordt hier trouwens ook heel veel verkocht, het nadeel van dat model is alleen dat er geen kofferbakruimte overblijft als je alle 7 zitplaatsen benut.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 aug 2008 18:45

Dacia verwacht voor 2008 ongeveer 5000 auto's te verkopen. Ter
vergelijking, Opel en VW verkopen er ongeveer 10 maal zoveel in
een jaar in Nederland. De meeste daarvan zijn MCV's en Sandero's.

M.b.t. de segmenten, misschien enigszins onbekend begrip, het volgende:
- A-segment: Ford Ka, Toyoata Aygo, ed.
- B : Corsa, Polo, Fiesta, Clio, ed.
- C : Astra, Focus, Golf, ed.
- D : Passat, Mondeo, Vectra, ed.
- E : Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse, ed.
- F : Audi A8, Mercedes S, ed.

MCV
Die wordt dus hier, relatief, ook veel verkocht. Het (bijna) wegvallen van
de kofferbak bij het gebruik van de achterste stoelen hebben veel meer
MPV's uit die klasse. Misschien dat hele grote (en dure) MPV's dan nog een
kleine kofferruimte hebben.

Luxe
Je went natuurlijk aan een bepaalde standaard. Ik mis bijv. de cruise
control in mijn auto, had de vorige wel. Maar ach ja, misschien zijn we
wel een beetje vérwend. De omgeving heeft ook een bepaalde invloed.
Dus goed dat we zo af en toe een ander verhaaltje horen. Of dat
werkelijk de visie kan veranderen? Niet zo snel denk ik.

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 627
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 19 aug 2008 19:24

Deze week te winnen bij je vrienden van Veronica: een Ferrari Testarolstoel 8)
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2008 07:00

het is uiteindelijk een nissan almera geworden!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 20 aug 2008 10:31

MissF schreef:Tjonge, hoe pak ik dit aan, mijn man wil pers‚ een pick up, en dan ook nog een ouwe Amerikaanse pick-up. En ik vind die pick-ups zooooo lelijk!
Ik krijg hem er ook echt niet vanaf.
Nouja, als hij dat graag wil, hij doet maar. Als hij zo'n ding aanschaft zoeken we voor mij een 5 deurs auto. Maar dat duurt nog wel een jaar of anderhalf ;) (ik vind het eigenlijk zo sund van onze twee auto's die nog best zijn :?)..
Het voordeel is dat een 5 deurs auto wel in de garage past, maar een pick-up echt te hoog is, die past niet eens in de straat. Dus moet hij voortaan maar naar de parkeerplaats buiten de stad parkeren, grijns.


Ik vind ze juist erg leuk alleen het nadeel is dat ze ontzettend veel zuipen :(
Misschien helpt dat :mrgreen:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 20 aug 2008 17:21

trijntjejohanna schreef:het is uiteindelijk een nissan almera geworden!
Lijkt mij een auto met veel ruimte, redelijk qua degelijkheid.
Hoe die rijdt weet ik niet, nooit in een Nissan Almera gezeten.
Ervaringen met de Nissan Almera.
Sinds 1999 was er een samenwerkings verband tussen Nissan en Renault.
Nissan is nu een onderdeel van Renault.

@MissF
Waarom een Pick-up? Moet er een zware vracht mee getransporteerd
worden?
Or, just for fun? Ze hebben ook wel iets byzonders. Namelijk grote
motoren, soms 8-cilinders, die weinig toeren maken, en een behoorlijke
trekkracht.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 23 aug 2008 19:26

Annet schreef:mijn man gaat met de scooter naar zijn werk, is veel goedkoper als 2 auto's.
mijn broer doet nu hetzelfde.

"Scooters populair
De verkoop van scooters lijkt niet te stuiten. Uit cijfers van de
informatiebeheerder RBC en branchevereniging Bovag blijkt dat de verkopen
van zowel snor-, brom- als motorscooters dit jaar met dubbele cijfers groeit.
De verkoop van snor- en bromfietsen lag dit jaar, tot en met juli, 34% hoger
dan in de zelfde periode vorig jaar. Het overgrote deel van de snor- en
bromfietsen is tegenwoordig een scooter.
Snorscooters mogen maximaal 25 km/h rijden, een helm is daarbij niet verplicht.
Bromscooters mogen max. 45 km/h rijden, helm wel verplicht.
Motorscooters hebben een vermogen van meer dan 50 cc."

Uit de Stenror, za 23 aug. 2008
Dat laatste is verkeerd weergegeven. Er zijn ook motoren van 50 cc.
Niet de inhoud is bepalend, maar het vermogen. (Voor bromfietsen,
voor zover ik weet, max. 2,6 pk.)

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 23 aug 2008 19:56

Audi RS6 Sedan onthuld

Na de Audi RS6 Avant staat binnenkort ook de RS6 Sedan in de showroom. Zijn indrukwekkende
V10 Biturbo levert 580 pk en is goed voor een koppel van 650 Nm. Net als de RS6 Avant moet de RS6 Sedan
daarmee in staat zijn om bloedstollende prestaties neer te zetten. Sterker nog, de Sedan is nog
sneller dan de Avant.


Uiterlijk onderscheidt de RS6 zich op diverse punten van de overige A6-modellen. De bekende
singleframe-grille heeft andere luchtinlaten, de koplampen zijn standaard uitgevoerd met Xenon plus,
adaptive light en de voor de RS6 specifieke LED-dagrijlichten. De uitgeklopte spatborden,
opvallende sideskirts, achterste diffusor, een in het kofferdeksel geïntegreerde spoiler en de
twee grote, ovale uitlaat sierstukken geven deze Audi een zeer krachtige uitstraling. De nieuwe RS6
limousine staat op 19 inch wielen met banden in de maat 255/40R19. De voorste remschijven hebben
een diameter van 390 mm en de in zwart uitgevoerde remklauwen zijn voorzien van een RS-logo.
De achterste remschijven hebben een diameter van 365 mm. Optioneel zijn er 20 inch wielen leverbaar.

Machtige V10
Het belangrijkste verschil treffen we uiteraard onderhuids aan. In het vooronder van de machtige
sedan ligt een V10 met een vermogen van 580 pk. Het minstens zo indrukwekkende koppel
van 650 Nm is tussen 1.500 en 6.250 toeren per minuut beschikbaar. Hiermee katapulteert de
RS6 Sedan in slechts 4,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Volgens Duits gebruik is
de auto op 250 km/h begrensd. Wie dat wenst kan deze echter verhogen tot 280 km/h. De motor is
gekoppeld aan een zestraps automaat en uiteraard wordt het vermogen via quattro-vierwielaandrijving
op de weg overgebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2375
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 26 aug 2008 11:27

Zag gister een Audi R8 rijden. Ook wel een leuk autootje. 8)

Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten