Dacia verwacht voor 2008 ongeveer 5000 auto's te verkopen. Ter
vergelijking, Opel en VW verkopen er ongeveer 10 maal zoveel in
een jaar in Nederland. De meeste daarvan zijn MCV's en Sandero's.
M.b.t. de segmenten, misschien enigszins onbekend begrip, het volgende:
- A-segment: Ford Ka, Toyoata Aygo, ed.
- B : Corsa, Polo, Fiesta, Clio, ed.
- C : Astra, Focus, Golf, ed.
- D : Passat, Mondeo, Vectra, ed.
- E :
Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse, ed.
- F : Audi A8, Mercedes S, ed.
MCV
Die wordt dus hier, relatief, ook veel verkocht. Het (bijna) wegvallen van
de kofferbak bij het gebruik van de achterste stoelen hebben veel meer
MPV's uit die klasse. Misschien dat hele grote (en dure) MPV's dan nog een
kleine kofferruimte hebben.
Luxe
Je went natuurlijk aan een bepaalde standaard. Ik mis bijv. de cruise
control in mijn auto, had de vorige wel. Maar ach ja, misschien zijn we
wel een beetje vérwend. De omgeving heeft ook een bepaalde invloed.
Dus goed dat we zo af en toe een ander verhaaltje horen. Of dat
werkelijk de visie kan veranderen? Niet zo snel denk ik.