Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 27 mar 2015 12:09

Boerin schreef:Ik denk dat ik stukken minder geld kwijt ben aan kleding met 3 van die kleintjes, dat kost je kapitalen als ze elke keer weer een maat erbij groeien. De oudste is 8, bijna 9 en heeft nu maat 128.

Dat valt wel mee. Ik koop vrij vaak 2e hands (pakketjes) voor weinig geld.
Poosjes geleden broeken gekocht, was toen 3 halen 1 betalen. Daar doet onze zoon erg lang mee.

Overigens zit die van ons (3,5 jaar) in 104 (nieuw) en als ik iets 2e hands koop dan maat 110/116.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mar 2015 13:07

Iemand schreef over het uitlaten van de hond en naar aanleiding daarvan bedacht ik hoe jullie dat soort dingen eigenlijk doen: ff snel naar buiten als je kleintje nog slaapt (en dus alleen thuis is), of alleen als bijv. de andere ouder nog thuis is.. of? Zo ja, hoe lang zou je ze max alleen laten (boodschapje?)?

Ik doe dat nooit, al moet ik ff naar de Hema 100 meter verderop dan gaat T of mee (en wacht ik dus tot hij wakker is) of ga ik als manlief thuis is. Babyfoon in huis aan zetten en de buurvrouw mee laten luisteren in haar eigen huis vind ik ook maar niks. Vroeg me zomaar af of ik overdreven bezorgd ben 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

asm

Berichtdoor asm » 27 mar 2015 13:52

Ik dacht ook ik laat de baby nooit alleen, totdat de oudste naar school ging en dejongste precies lag te slapen.slapen is ook belangrijk dus lekker laten liggen en met 20 min terug. Wel op hete kolen maar toch... Nu wat klimpartijen verder en dus gewoon altijd mee

asm

Berichtdoor asm » 27 mar 2015 13:56

Wat ik dus maar wil zeggen je veranderd mee met je gezin. Boodschappen doe ik niet. Dan maare even wachten. Niet overdreven bezorgd dus

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 mar 2015 14:28

Lechat Ik hoor dat ook geregeld maar hier gaat dat echt niet gebeuren... Nina begint over 6 weken op school en hoe het precies uitkomt wat slapen betreft geen idee maar Jet alleen laten echt niet.
En Nina trouwens ook niet... En de babyfoon bij de buren vind ik ook geen fijn idee dat doen we ook niet :D

Wij zijn absoluut niet overbezorgd maar je kind alleen thuis laten vinden wij echt niet kunnen.

Nina(bijna 4) zit in maat 116 en Jet is 68 (wordt al weer klein)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 27 mar 2015 14:33

LeChat schreef:Iemand schreef over het uitlaten van de hond en naar aanleiding daarvan bedacht ik hoe jullie dat soort dingen eigenlijk doen: ff snel naar buiten als je kleintje nog slaapt (en dus alleen thuis is), of alleen als bijv. de andere ouder nog thuis is.. of? Zo ja, hoe lang zou je ze max alleen laten (boodschapje?)?

Ik heb het één keertje gedaan, bij de oudste en dat liep niet zo goed af.
I.p.v. 10 minuutjes was ik dus bijna een uur weggeweest.
Mijn zusje was er tamelijk nonchalant over, totdat ze een keer werd aangereden. Het liep redelijk goed af, ze hoefde niet met de ambulance mee, maar het was voor ons allemaal een eye opener. Niemand weet dat je kind alleen thuis ligt, als jij het zelf niet meer kunt vertellen.
Ook iets oudere kinderen niet. Er was een keer een uitzending over van Oprah Winfrey.
Nu was dat wel Amerika, maar het zou hier toch ook wel kunnen met die gewieberde figuren die hier rondlopen met hun babbeltrucs.
Kind doet de deur open: is je moeder thuis? Nee, die is boodschappen doen, of naar oma.
Brrr, ik moet er niet aan denken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 mar 2015 16:10

Ik doe het ook absoluut niet. Het resultaat is wel dat O regelmatig uit zijn bed geplukt wordt om de kids te halen of J in slaap valt op de fiets, maar dat liever dan een kom alleen thuis laten. Heel soms breng ik de babyfoon bij de buuf, maar meestal niet.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 mar 2015 16:30

Chaya schreef:Ik heb het één keertje gedaan, bij de oudste en dat liep niet zo goed af.
I.p.v. 10 minuutjes was ik dus bijna een uur weggeweest.
Mijn zusje was er tamelijk nonchalant over, totdat ze een keer werd aangereden. Het liep redelijk goed af, ze hoefde niet met de ambulance mee, maar het was voor ons allemaal een eye opener. Niemand weet dat je kind alleen thuis ligt, als jij het zelf niet meer kunt vertellen.
Ook iets oudere kinderen niet. Er was een keer een uitzending over van Oprah Winfrey.
Nu was dat wel Amerika, maar het zou hier toch ook wel kunnen met die gewieberde figuren die hier rondlopen met hun babbeltrucs.
Kind doet de deur open: is je moeder thuis? Nee, die is boodschappen doen, of naar oma.
Brrr, ik moet er niet aan denken.

Toen ze nog klein waren was m'n ex altijd thuis, maar die lag te pitten en de jongste ook. Ik dacht: Ff snel met die twee oudsten naar de supermarkt, hij is toch thuis. De oudste, toen 3, was vervelend, hij deed zoiets nooit, ik moest nog even iets pakken, we waren al buiten, zie ik dat ie uit klierigheid de gaspit aan had gezet, kon met zo'n knop en de frituurpan stond er bovenop. En we hadden volgens mij geen brandmelders.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 mar 2015 21:27

Zal is kijken naar die slippers.. thanks voor de tip!

Hier ga ik niet weg met een kind in huis. M heeft zeer ongelukkig klem gezeten in zn ledikantje.. hij was een maand of zes.. dus nooit meer....

En kwa maten. De oudste is is net zevdn 128/ 134... m is ruim 4en half zit in 92/98... t is ruim drie maand.. zit in 68.. kan alleen wijde kleding aan.. enorm issie :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 mar 2015 09:48

Toen Jurian nog in het dorp op school zat, en Frederiek echt nog behoefte had aan minimaal 2 uur slaap in de middag, heb ik hem wel eens snel weggebracht als zij lag te slapen. Maar met samengeknepen billen. Ik was in een paar minuten terug, maar meer dan een paar keer heb ik het niet gedurfd. Als er brand ofzo zou komen, of als ik een ongeluk zou krijgen, niemand zou weten dat er nog een klein meisje in haar bed ligt.
Nu zitten ze een stuk verder weg op school, en ben ik zeker een kwartier bezig met rijden, als ik Jurian alleen maar afzet bij school. Dus daar ga ik echt niet aan beginnen. Nu ga ik op zijn verst een meter of 100, dat is naar de schuur of de brievenbus of de containers aan de weg zetten. Maar echt ons erf af doe ik niet zonder hem.

Babyfoon lijkt me ideaal om bij buren neer te leggen, maar wij hebben niet zo'n close contact met de buren dat ik dat zou doen, behalve in noodgevallen. mijn ouders wonen sinds kort tijdelijk heel dichtbij ons, een meter of 400 a 500 hemelsbreed hier vandaan. De babyfoon zou het volgens de beschrijving tot 3 km moeten redden, maar we hebben het getest, maar hij deed het toch niet. Anders was ik er misschien wel over na gaan denken om hun de babyfoon eens te geven als wij allebei weg moeten. Maar nu hoef ik dat tenminste niet te bedenken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 mar 2015 09:57

Vorig jaar wilden de jongste 2 naar buiten en de oudste had geen zin. Ik woon 9 hoog in een flat met een mooie tuin erachter en voor kun je fietsen. Dus ik zei: Nou als je ook nog wilt kom je maar naar beneden. We gaan hier gewoon in de tuin spelen. Met vliegtuigjes gingen ze spelen achter, je kunt het zien vanaf het balkon. Ik dacht: toch maar even kijken, kom ik de buurvrouw tegen met een huilend jongetje dat z'n moeder kwijt is, hij dacht dat we voor speelden. Dat doe ik dus ook niet meer.
Zach91

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 28 mar 2015 11:50

Ik laat ze ook echt niet alleen, moet er niet aan denken dat er iets gebeurt en ze is alleen hier... Ik vind alleen laten in bad al geen fijn idee, dan zorg ik dat ik allemaal klusjes in de buurt aan het doen ben, zodat ik steeds kan gaan kijken.
Nu kan ik ze sowieso slecht alleen laten, eerder schreef iemand over douchen en de kinderen dan even alleen laten, dat hoef ik echt niet te proberen. Ik denk dat dan de keuken onder water staat, alle kasten leeg zijn of meer van zulk soort grappen :)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 mar 2015 11:57

Mijn oudste is 8 en die kan zonder problemen een uurtje alleen thuis zijn...dat is toch niet schokkend? Ze weet waar ik ben dan,kent de regels en kan me altijd bellen

Die van 5 is weleens 5 minuutjes alleen als ik de oudste naar sport breng dat is 1 weg over waar ik bij wil zijn en dan ben ik terug de kleinste neem ik dan mee ze zit dan rustig te computeren oid en doet echt voor niemand de deur open

Ik breng de anderen naar school als de jongste slaapt ik treuzel dan nergens natuurlijk maar om 1 uur moeten die terug naar school en om kwart over drie opgehaald van half twee tot 3 slapen is soms echt te kort
Ik ben dan ook echt 5 minuten weg als ik thuis ben ligt ze ook 2 uur zonder dat ik boven haar wieg hang ik zie geen verschil
Ze kan overigens niet haar ledikant uit en ook ( mocht het lukken ) geen kwaad op de bovenverdieping

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 mar 2015 12:15

meribel schreef:Mijn oudste is 8 en die kan zonder problemen een uurtje alleen thuis zijn...dat is toch niet schokkend? Ze weet waar ik ben dan,kent de regels en kan me altijd bellen.

Zo doe ik het nu ook. Hij mag niet de deur uit, niemand open doen en heeft een telefoon.
Zach91

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 28 mar 2015 13:07

Over die hond, dat was ik. Als Norah nog op bed ligt (ze is nog niet aan het klimmen) ga ik gewoon de hond uitlaten. Ik ben niet ver uit de buurt en blijf ook geen uren weg. En als ik Norah thuis alleen laat, heb ik altijd een briefje in mijn jaszak met de naam van haar, adres en geboortedatum. Dus mocht ik aangereden worden of wat dan ook, kunnen hulpverleners niet om dat briefje heen. Het zit in dezelfde jaszak als m'n sleutels. En ik ben vaak met 5a10 minuten terug in huis. En ik zeg ook altijd als Norah nog wakker is dat ik hondje Jelle ga uitlaten. Want smorgens doe ik dat ook wel als ze in de kinderstoel de fles zit te drinken, wel met blad ervoor want anders gaat ze wel aan het klimmen...
Szent az Úr

Terug naar “Archief”