Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2012 09:16

Tsja.. wij hebben hier de Kijkbijbel. En nog een oude serie van mijn man van vroeger. Maar wij zijn nog niet zo ver. Kan je helaas ook niet verder helpen. Misschien ken je de site al? kinderbijbels.nl

Vanochtend vroeg bij het CB geweest. S.imon weegt nu 9,7 kilo en is nu 72 cm.
Hij is nu wel flink verkouden, dikke snotte bellen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 apr 2012 09:23

Wij lezen met de jongste (2 jaar) de Kijk- en Luisterbijbel. Vooral de platen spreken erg aan.

Met dochterlief van 4 jaar lezen we op 't moment 'Die de eenvoudigen wijsheid leert' dl. 1 van Ada Schouten Verrips. Dat is voor mij de eerste keer (we hebben 'm pas) en hij is wel duidelijk. Wel minder plaatjes en veel langere verhalen/stukjes dan bijv. Van Dam. De laatste lezen we tussendoor, bij bepaalde gelegenheden etc., net als de boekjes van Van Rijswijk.

Voor de oudere kids (vanaf een jaar of 6,7) lezen we Vreugdenhil. Idd een lange 'toepassing', maar die kun je vrijwel altijd halveren of weglaten. Van Wijk wordt hier ook gelezen, maar dan meestal door de kids zelf, net als verschillende deeltjes van ds. Meeuse.

Hét grote nadeel van al die boeken (op Van Wijk en Vreugdenhil na) vind ik dat het allemaal losse verhalen zijn, zonder overzicht op de lijn door de Bijbel heen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 apr 2012 09:46

Wij hebben de kijk en luisterbijbel, voor de iets groteren die van van Dam en Vreugdenhil en voor de oudsten (11 en 9) lenen en lezen we op dit moment die van Snoek. Is ook mooi en er worden bijv ook enkele psalmen behandeld.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 02 apr 2012 10:34

Die kinderbijbel van Snoek vind ik zelf ook heel erg geschikt. Helaas niet voor jullie kids ajl want die van Snoek is echt voor de wat oudere kinderen. Persoonlijk vind ik dat hij veel chronologisch behandeld en ook zoals Memmem zegt: onbekendere dingen (psalmen enzo)
@ ajl; spaarde kinderbijbels dus je mag ze van ons wel proefdraaien :lol: Heb bijna alle kinderbijbels die in de omloop zijn. Voor ukkies zou ik denk beginnen met kijkbijbel en daarna die kijk en luisterbijbel.
Vreugdenhil heeft veel kennis en achtergrond info maar die toepassingen af en toe :-k Ik weet nog dat mn moeder vroeger hele stukken oversloeg

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 apr 2012 12:36

wij hebben die van anne de vries, ik vindt het een hele fijne, verder hebben we de Bijbel voor jullie, die is ook heel fijn, maar voor grotere kinderen, maar daar heb je ook een kleuterversie van de de Bijbel voor jou

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 apr 2012 15:03

Yeah, moeder en dochter zijn hier vandaag creatief geweest met een bol zwarte wol. Dochterlief heeft nu een vakjespatroon van staartjes op haar hoofd en draadjes wol die de boel dan creatief verbinden. Mama heeft goed opgelet in Afrika 8)

Trouwens: hier geen kinderbijbel. Zou misschien wel eens leuk/goed/het proberen waard zijn. Maar voorlopig eten we niet eens op hetzelfde moment, wanneer zou je zoiets dan lezen? Dochterlief gaat namelijk om 17 uur naar bed. Want om 7 uur moeten we opstaan en ze heeft 14 uur slaap nodig :shock: Nou ja, kinderbijbel komt vast nog wel eens in ons patroon, wie weet :mrgreen:

Manlief staat nu alvast eten te koken voor ons droppie, zodat ze dalijk naar bed kan en wanneer zij naar bed gaat, haal ik zoonlief op die bij een vriendje aan het spelen is. Ik vind de overgang van 1 naar 2 kinderen helemaal niet zo schokkend of spannend. Maar wel: het is een ware logistieke onderneming om twee kinderen te hebben!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 apr 2012 16:00

Wij eten ook alleen 's morgens met zn allen. Soms 's avonds als ik met de kids laat gaan eten en manlief niet te laat thuis is. En op zondag en andere vrije dag (is verschillend) alle maaltijden met zn vieren.
Wij lezen 's morgens Bijbel+dagdoek, 's avonds alleen de Bijbel. 's Middags verschillend.
Wij lezen de kinderen voor het slapen gaan uit een kinderbijbel. Bij jongste (2) uit de kijk- en luister (plaatjes kijken, wat erbij vertellen). Bij de oudste (3) lezen we dan uit van Dam.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 apr 2012 18:07

Hier de kijkbijbel en de kijk en luisterbijbel in de kst, en de kinderbijbel van kuijt. Gebruiken we alleen nog niet, dus verder geen tips. Mn zusje is juf en vind de kijk en luisterbijbel fantastisch, maar verder kan ik je ook niet helpen.

Hier heeft de kleine man weeeeer verhoging. Irritant! Hopelijk is het vanwege een tandje en zit er deze keer verder niks achter...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 apr 2012 19:46

Galateia, onverwachte creativiteit bij jou, leuk! En tussen de middag of bij het ontbijt kinderbijbel lezen? Dat doen wij hier wel.

AJL, wij hebben de bijbel voor jou staan. Voor mijn 2,5 jarig nog te moeiljk en te lang, is meer voor kleuters, maar allicht voor H al wel geschikt?
De meeste bijbels die hier worden genoemd kan ik niet eens, komt misschien omdat ik uit een andere kerk kom dan de meesten van jullie?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 apr 2012 19:51

Nou, onverwachts... ik heb geoefend op het hoofd van het kindje van een vriendin. Ik kan dus cornrows vlechten, maar daarvoor is haar haar nog wel wat kort. Extensions lijkt me ook niet al te moeilijk - vlechten is vlechten. Maar we zien het wel, het haar groeit en daarmee ook mama's vaardigheden. En dan de hoorapparaten die ze gaat krijgen: ik vermoed dat die via een band (soort haarband, zeg maar) op haar hoofd komen. Dat heeft ook weer invloed op de kapsels die ik ga ontdekken :mrgreen:

Wat betreft het lezen van een kinderbijbel, ach: mijn dochter is doof. Ze hoort het toch niet... :wink:

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 02 apr 2012 20:00

Galateia, is jullie dochtertje doof of slechthorend? :wink:
Je hebt het over gehoorapparaten, maar als ze doof is heeft ze daar toch niets aan?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 apr 2012 20:36

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 apr 2012 20:40

:roll: :roll:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 03 apr 2012 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 apr 2012 20:40

vind het gaaf om je verhalen weer te horen als huismoeder :) galiatiea!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 apr 2012 07:46

Nou, ze is niet doof, maar slechthorend. Ze heeft geen gehoorgangen, hoort wel dingen, maar wat precies... dat moeten we nog laten uitzoeken. Eind april begint dat traject, eerst maar even wennen, landen en onze draai vinden. Maar er werken wel dingen, maar als ik een verhaal voorlees, dan heeft ze echt geen flauw idee wat ik zeg, ofzo. Taal zal e nog moeten gaan leren... het zal een hele ontdekkingstocht worden! Daarnaast zijn er nog veel meer andere dingen die chirurgie en wat dan ook nodig gaan hebben. Om eerlijk te zijn - ik dacht dat het andersom zou zijn! - vind ik dat spannender dan de slechthorendheid. Ze is in elk geval nu zo doof als het maar kan, hihi. Maar dat is binnenkort hopelijk anders.

Wow, ik heb zoonlief op tijd op school gekregen, joehoe! Manlief heeft zijn eerste werkdag, dus dit was mijn vuurdoop als mama van twee kindjes. En het is gelukt. Ik heb alleen zelf niet gegeten, nets gedronken en mijn haren niet gekamd. Gaan we nu maar eens doen :mrgreen:

Terug naar “Archief”