Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor gempa » 24 dec 2011 20:30

654321 schreef:[quote="gempa"
ik ging wel altijd naar ze toe, en ging naast bedje staan, en hand op het hoofd leggen en op de bips tot ze rustig werden, geen licht geen drukte,maar er wel zijn voor je kind,

Ik hoef niets te doen; hooguit even onderstoppen of speentje/ knuffeltje geven. Ben zo weer weg en hij is dan stil.
Maar na ong. 6 weken word het wakker worden niets minder op deze manier.[/quote]

heeft hij het niet te koud snachts??
als hij zo makkelijk weer slapen gaat zou ik hem helemaal niet laten huilen, mischien diensten adspreken met je man.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 dec 2011 23:16

@654321,
Wat slopend voor jullie en jullie kleintje! Vind laten huilen en volkomen negeren echt een belachelijk, barbaars advies. Het huilen komt toch niet uit de lucht vallen? Kijk, als het nou dreinen is of expres zichzelf overstuur maken om aandacht te krijgen vind ik het nog anders.
Is er de afgelopen weken/maanden iets veranderd in jullie situatie? Verhuizing/ander dagverblijf/gezinsverandering/verandering in voeding/alternatieve geneeswijze wat duistere kanten kan hebben? Ik noem maar wat.
Sterkte!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 dec 2011 12:35

:-oo
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 27 dec 2011 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 dec 2011 22:17

wat leuk allemaal de zelfde trui ;)
Afbeelding

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 26 dec 2011 11:27

Leuk TJ!!!

Zwaar zeg dat 's nachts zo vaak eruit gaan! Hier ook wel regelmatig wakker worden 's nachts waarbij hij dan even ingestopt moet worden etc. Maar niet zo vaak als je beschrijft. Het klinkt alsof hij eng droomt of enge dingen ziet ofzo. Ook zo lastig als ze zo klein zijn en het nog niet uit kunnen leggen. Misschien kun je hem eens een zetpil paracetamol geven voordat hij gaat slapen, kijken of hij dan beter slaapt? Zoja, dan zou hij pijn kunnen hebben en kun je nog eens naar de dokter gaan. Zoniet, dan heb je dat in elk geval uitgesloten. Of je brengt hem een nachtje te logeren bij opa's/oma's? Hier de ervaring dat hij thuis regelmatig wakker wordt en geknuffeld wil worden door mama/papa, maar bij opa's en oma's slaapt hij de hele nacht door zonder wakker te worden. Je kunt dan zelf even bijtanken. Laten huilen zou ik ook niet doen. Is hij overdag als hij wakker is ook snel bang van dingen of niet? Als het dromen zijn, is het vaak een fase die vanzelf na een tijd weer over gaat, maar daar heb je nu niks aan natuurlijk. Verder kan ik ook zo snel niks bedenken. Ik denk dat ik hem bij ons op de kamer of tussenin zou leggen als hij zo angstig wakker zou worden, na een periode goed slapen zou ik hem dan weer langzaam laten wennen aan zijn eigen slaapruimte. Maar dat moet je willen natuurlijk. Heel veel sterkte!

Juffiejuf: fijn dat je al zo snel resultaat lijkt te zien, hopelijk zet dat zich voort en stopt het huilen snel!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 26 dec 2011 21:21

Dank je voor jullie reacties!! Vind het fijn om het even met andere moeders te delen/ om het er even over te hebben. Er veranderd nog niets, ondanks slaapmedicatie. Afgelopen nacht is hij tussen half12 en half 4 wakker geweest. Om half2 heeft mijn man hem bij zich genomen, maar na 2 uur lag hij nog wakker te kijken... Tja, dan heb je er ook niets aan om hem bij je in te nemen. Daarna heeft hij tot 7 uur nog geslapen. Hij slaapt heel af en toe bij mijn moeder, daar slaapt hij net zo slecht als thuis. Ik heb zelf vanacht een nacht bij mijn moeder geslapen... :-). TOch doet hij niet eigenwijs ofzo, hij is ook stil wanneer we er geweest zijn. Maar echt vaak maar voor 20-60min, dan huilt hij weer.
Overdag word hij ook altijd krijsend wakker na ong. een half uur. Toch is hij dan nog niet uitgeslapen. Het is zóó lastig. De dokter dacht dat er medisch niets aan de hand was, maar wanneer weet je dat?? Wij blijven daar zo aan twijfelen. Hij poept ook heel vaak, heeft vaak diaree. Vannacht liet hij ook veel scheten/ winden.
Wij voelden ons ook niet zo heel erg serieus genomen door de dokter, hoewel hij wel bloed heeft laten prikken. Toen het bloed goed bleek te zijn, was de dokter er klaar mee, niets medisch aan de hand. MAar wij zitten er nog wel mee...! Er is niets veranderd de afgelopen tijd qua gezinssamenstelling, dagverblijf etc.
't IS erg vermoeiend en ook niet echt gezellig. Of manlief ligt in bed, of ik. Je moet toch wel wat slaap hebben om het vol te houden...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 dec 2011 21:54

654321 schreef:Dank je voor jullie reacties!! Vind het fijn om het even met andere moeders te delen/ om het er even over te hebben. Er veranderd nog niets, ondanks slaapmedicatie. Afgelopen nacht is hij tussen half12 en half 4 wakker geweest. Om half2 heeft mijn man hem bij zich genomen, maar na 2 uur lag hij nog wakker te kijken... Tja, dan heb je er ook niets aan om hem bij je in te nemen. Daarna heeft hij tot 7 uur nog geslapen. Hij slaapt heel af en toe bij mijn moeder, daar slaapt hij net zo slecht als thuis. Ik heb zelf vanacht een nacht bij mijn moeder geslapen... :-). TOch doet hij niet eigenwijs ofzo, hij is ook stil wanneer we er geweest zijn. Maar echt vaak maar voor 20-60min, dan huilt hij weer.
Overdag word hij ook altijd krijsend wakker na ong. een half uur. Toch is hij dan nog niet uitgeslapen. Het is zóó lastig. De dokter dacht dat er medisch niets aan de hand was, maar wanneer weet je dat?? Wij blijven daar zo aan twijfelen. Hij poept ook heel vaak, heeft vaak diaree. Vannacht liet hij ook veel scheten/ winden.
Wij voelden ons ook niet zo heel erg serieus genomen door de dokter, hoewel hij wel bloed heeft laten prikken. Toen het bloed goed bleek te zijn, was de dokter er klaar mee, niets medisch aan de hand. MAar wij zitten er nog wel mee...! Er is niets veranderd de afgelopen tijd qua gezinssamenstelling, dagverblijf etc.
't IS erg vermoeiend en ook niet echt gezellig. Of manlief ligt in bed, of ik. Je moet toch wel wat slaap hebben om het vol te houden...

Je hebt een berichtje. STerkte ermee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 dec 2011 22:02

Hier begint S. al aardig door te slapen. Sinds vorige week ligt hij in z'n ledikantje op z'n eigen slaapkamer. Hij heeft die nacht erg moeten wennen en ik ook (ppfff, haast geen oog dicht gedaan :oops: ). Afgelopen nacht van half 11 tot kwart voor 9 geslapen, hij kletst meestal eerst (en als we hem dan niet horen begint hij te mopperen).

Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 dec 2011 01:43

Zo vaak diarree is natuurlijk niet normaal. Vervelend is dat en frustrerend als je je niet zo serieus genomen voelt door de dokter. Zou hij een allergie kunnen hebben?

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 27 dec 2011 10:39

Schipje schreef:Zo vaak diarree is natuurlijk niet normaal. Vervelend is dat en frustrerend als je je niet zo serieus genomen voelt door de dokter. Zou hij een allergie kunnen hebben?

Daar zat ik ook precies aan te denken toen ik over die diaree etc. las. Heel vervelend dat een dokter je niet serieus neemt! Het is duidelijk dat hij niet lekker in zijn vel zit en het duurt nu toch al erg lang. Kun je niet naar een andere dokter of desnoods de HAP? Anders toch eisen dat hij jullie doorstuurt om alles nader te laten onderzoeken, zo kun je toch niet nog weken/maanden doortobben?! Met alleen bloedprikken kun je mijns inziens niet het hele lichamelijke welzijn doorlichten! Ga anders eens met hem naar een osteopaat, die kijken echt naar het hele lichaam en welbevinden. Daar kun je niet alleen met baby's, maar ook met oudere kinderen terecht, zelfs volwassenen worden er behandeld voor de meest uiteenlopende klachten! Nogmaals heel veel sterkte!!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 dec 2011 10:40

Mooie foto Evelien

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 27 dec 2011 14:58

Wauw Evelien wat een mooi kereltje!!! Prachtig!

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 27 dec 2011 18:05

Hallo lieve mensen,

Al een geruime tijd lees ik mee op dit forum en ik heb al heel wat geleerd:)
Normaal gesproken reageer ik niet maar nu kan ik het niet laten. Het valt me op dat velen met een baby naar een osteopaat gaan. Weten jullie wel dat deze mensen in het alternatieve circuit werken en dat vele behandelingen niet wetenschappelijk aantoonbaar zijn en soms zelfs gevaarlijk? Onderstaand bericht viel mij een tijdje geleden op. Ok, ik las het op nu.nl en het onderzoek is van rtl (waar ik normaal gesproken niets mee te maken wil hebben) en dit viel me echt op. Ik kan me voorstellen dat je radeloos kunt zijn als je kindje zoveel huilt en je niet weet wat er aan de hand is. Maar voorzichtigheid met alternatieve therapeuten is m.i. wel geboden, zeker als christen..

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/12_december/17/binnenland/artsen-waarschuwen-voor-gevaarlijke-therapie-voor-babys.xml

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2011 19:20

Wat een droppie Evelien! Wat wordtie al groot zeg :D
Dorah, ik snap je wel, al dat alternatieve hoeft van mij ook niet zo, maar ik heb er ook neit mee te maken gelukkig. Ik denk dat als je kindje de hele dag huilt, dat je dolblij bent met elke oplossing. Hier heb ik blijkbaar een huisarts die me helemaal serieus neemt, en meteen medicijnen gaf tegen reflux, maar als dat het niet zou zijn of je huisarts doet er niks mee, dan lijkt me dat je toch verder zoekt en blij bent met alle hulp die je kunt krijgen.

Iemand enig idee waar ik nu nog een leuke meisjesjas maat 74 kan vinden? Ik hou van een beetje netjes, met van die dubbele knopen voorop ofzo. Bij de Hema hadden ze een keer hele leuke donkerblauwe (hingen er ook zo'n soort in rood/wit geblokt). Maar die kan ik nergens meer in 74 vinden. Frederiek groeit echt uit haar jas, maar ik kan niet slagen. Zo lastig. Nu ben ik misschien ook wel te kritisch hoor, qua model en qua prijs, maar misschien zijn er nog meer winkels waar ik heen kan?

Wij zijn vandaag een hele dag samen op stap geweest, zonder kids. Dat is soms ook wel erg lekker. Tussen de middag ergens geluncht, vanavond in de pizzeria gegeten, en tussendoor erg veel gewinkeld ;) Dat is zonder kids toch prettiger. EN zij hadden het fantastisch bij hun neven en nichten. Voor herhaling vastbaar :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 27 dec 2011 19:52

@ dorah; ik snap dat je huiverig bent voor zulke dingen maar er zit wel verschil tussen osteopaten en osteopaten. Ik geloof ook zeker dat er kwakzalverij tussen zit maar sommige zijn gewoon echt wel verantwoord en niet 'gevaarlijk' ofzo. Het consultatiebureau raadde het zelfs bij mij aan nadat ze zag dat onze baby zich helemaal overstrekte!! Ze zei er bij: officieel mogen wij het niet aanraden maar ze hebben huilbaby's er echt door zien veranderen en daardoor gaven ze ons wel het advies. Daarbij lijkt het mij helemaal niet raar dat er dingen in het nekje niet goed kunnen zitten door zware bevalling of door een te snelle bevalling. Wetenschappelijk bewezen of niet! Tijdens de behandeling hebben wij ook geen gekke dingen gemerkt ofzo. Het enige wat ik zag was een tevreden kereltje wat wij nog niet gezien hadden!

Terug naar “Archief”