Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 apr 2011 06:51

woowww... =D> voor Hannah!!

Hier ook eenfan van de trampoline bij opa en oma. En springen.... en koprollen maken. De hoge koprol vind ze nog moeilijk zoals ze zelf zegt. Ze bedoelt de salto die mijn zusjes springen.

Allergiemama's: Moeten jullie je ook zo verdedigen omdat je kind bepaalde dingen niet mag hebben? Hier wordt ik gewoon een aanstellerige moeder genoemd door buren etc die een verwend kind heeft. :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 apr 2011 06:53

pff belachelijk ppm! hier werd er nooit wat van gezegd! en later was het wel handig dat matteo het zelf kon aangeven :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2011 06:56

Hier een kind dat van melk, kaas, vla, etc. echt zwaar buikpijn krijgt. Dat mag hij dus niet. En ja, wat een gezeur. Mensen die dan doorvragen, of we hem niet stapje voor stapje kunnen laten wennen, etc. Of mensen die dan concluderen, dat we dat alleen maar zeggen, omdat we zelf geen kaas lusten. :?:

Heel apart. Laatst hadden ze een paasontbijt op de psz. Weer uitgelegd. Weer een kruisverhoor. Ik ben er geloof ik immuun voor geworden en zeg heel droog en stellig: "hij mag dat en dat en dat niet, want anders gaat hij ongelofelijk aan de schijt en dat wil je echt niet meemaken, dat spat er aan alle kanten uit!"

Dat blijkt tot nu toe best afdoende te werken 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2011 07:10

Daarin kun je toch veel beter begrip tonen? En een ander niet een aansteller noemen. Ik vindt het wel prettig om te weten als er hier kinderen of zelfs volwassenen komen die een allergie of iets dergelijks hebben. Dan probeer ik tijdens verjaardagen/visite toch wat in huis te hebben wat ze wel mogen. Ik had daar met m'n verjaardag niet (meer) aan gedacht. Maar ik wist het ook niet van iedereen. Maar in vervolg hoop ik er wat meer op te gaan letten.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 apr 2011 07:10

Als je zelf niets met voedselallergie te maken hebt is het wel es lastig. Ons buurjochie mag geen eiwitten. Komt hier wel es eten, ook wel onverwacht, en dan vind ik het heel vervelend als ik bijna geen broodbeleg heb wat hij kan eten. Van de week vroeg hij het tevoren en heb ik maar gevraagd of ie zelf zijn beleg mee kon nemen.

Heb een kind dat allergisch reageert op fruit! Bloed onderzoek wijst niets uit mbt tot voedselallergie. Wel heeft ie flink hooikoorts. Van de week at ie een peer, vond ie altijd zo lekker maar hij kreeg zo'n jeuk in zijn mond dat ie de rest bij de kippen gegooid heeft. Appels, bananen, kiwi's en komkommer evenzo.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 apr 2011 07:30

Mn nicht kwam vanmorgen mn kids thuisbrengen om half acht. Die waren in pyama de deur uit gesniekt en waren vrolijk met wilde haren door het dorp aan het toeren :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2011 07:32

Uhm, zo hallo, dan schrik je je ook een hoedje! Had ze de deur niet op slot gedaan, ofzo? Ik zou me dood schamen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2011 07:38

Ik maakte gisteren ook iets nieuws mee. De kindjes uit de straat waren natuurlijk allemaal vrij van school, maar dat had ik me even niet gerealiseerd. Zoonlief was lekker boven aan het spelen en ik was mijn benen aan het scheren in de badkamer. Ging ineens de bel. Stonden er twee jochies uit de straat voor de deur, of zoonlief ook buiten mocht spelen. Maar we moesten nog tanden poetsen en mijn ene been zat nog onder het scheerschuim. Voordat ik nog meer kon zeggen, stonden ze al in de gang, schoenen uit en zeiden: "dan komen we hier binnen spelen". Stond ik daar in mijn badkamer met op de overloop en in de kamer van mijn zoon drie jochies die achter een trein aan kropen. :shock:

En dat ging allemaal maar door. Ik heb ze zo snel mogelijk allemaal naar buiten gewerkt. Dat deed ik dan wel weer heel goed 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2011 07:39

:lol: :lol: Geweldig.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 apr 2011 08:22

Galateia schreef:Uhm, zo hallo, dan schrik je je ook een hoedje! Had ze de deur niet op slot gedaan, ofzo? Ik zou me dood schamen!

Nee, uit ons huis gesniekt :oops: Ik schaamde me dan ook idd naar maar die paar turven hogen draakjes weten tegenwoordig mn sleutel te vinden en m te gebruiken.. Ze hadden dan nog wel een jas aan gedaan en waren dus vrolijk een rondje gaan fietsen. Mijn nicht, die een straat verderop woont was de hond aan het uitlaten en vroeg of ik het wel wist dat ze daar waren. Hadden ze nog vrolijk gezegd dat mama en papa aan het slapen waren ook :-oo
Normaal gesproken springen ze op bed en moeten ze eten maar vandaag bedachten ze dus dat een ochtendfietstochtje wellicht goed zou zijn voor de eetlust 8)

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 23 apr 2011 10:34

Oeps, Jamillah, dan schrik je ook wel ja. En dat al zo vroeg op de ochtend :shock: Maar t kan iedere mama een keer overkomen toch?! Dus niks om je voor te schamen hoor. Hier was het vriendje van sophie vorige week in zijn pyjama op zijn sokken naar school toe gesneakt toen hij dus eigenlijk thuis ziek in bed hoorde te liggen ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 apr 2011 11:06

*Annet* schreef:Als je zelf niets met voedselallergie te maken hebt is het wel es lastig. Ons buurjochie mag geen eiwitten. Komt hier wel es eten, ook wel onverwacht, en dan vind ik het heel vervelend als ik bijna geen broodbeleg heb wat hij kan eten. Van de week vroeg hij het tevoren en heb ik maar gevraagd of ie zelf zijn beleg mee kon nemen.

Heb een kind dat allergisch reageert op fruit! Bloed onderzoek wijst niets uit mbt tot voedselallergie. Wel heeft ie flink hooikoorts. Van de week at ie een peer, vond ie altijd zo lekker maar hij kreeg zo'n jeuk in zijn mond dat ie de rest bij de kippen gegooid heeft. Appels, bananen, kiwi's en komkommer evenzo.

dat is wel vaak gerelateerd idd, ik heb een broer met hooikoorts en heeft dat ook en zus ook

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 apr 2011 11:09

Galateia schreef:Hier een kind dat van melk, kaas, vla, etc. echt zwaar buikpijn krijgt. Dat mag hij dus niet. En ja, wat een gezeur. Mensen die dan doorvragen, of we hem niet stapje voor stapje kunnen laten wennen, etc. Of mensen die dan concluderen, dat we dat alleen maar zeggen, omdat we zelf geen kaas lusten. :?:

Heel apart. Laatst hadden ze een paasontbijt op de psz. Weer uitgelegd. Weer een kruisverhoor. Ik ben er geloof ik immuun voor geworden en zeg heel droog en stellig: "hij mag dat en dat en dat niet, want anders gaat hij ongelofelijk aan de schijt en dat wil je echt niet meemaken, dat spat er aan alle kanten uit!"

Dat blijkt tot nu toe best afdoende te werken 8)

mensen van niet nederlandse afkomst hebben heel vaak een lactose intolerantie, hun darmen zijn er niet voor gemaakt omdat te verwerken, alleen westerse mensen drinken en eten vaak zoveel melkproducten.

waarschijnlijk is hij niet allergies voor koemelkeiwit, maar heeft hij ook een lactose intolerantie, maakt voor het eten niet uit natuurlijk.

maar wel stom dat het niet geaccepteerd word

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 13

Berichtdoor *Annette* » 23 apr 2011 13:10

Mensen hebben zo vaak hun woordje klaar, als het niet zichtbaar is word je al snel een aansteller of weet ik wat genoemd ](*,).
Maar zodra ze zelf wat krijgen, dan zijn ze opeens zielig en moet je medelijden met ze hebben.
Wat de toekomst brengen moge........

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 apr 2011 10:27

hier geen allergieën of iets dergelijks, maar wel mensen die ongevraagd snoepjes geven. hannah krijgt nog niets van snoep/chips of iets dergelijks. gisteren kom ik thuis van de kerk, zie ik 2 van die beertjes vast geplakt zitten tussen haar jurkje. en soms op verjaardagen ook, als je even niet oplet loopt ze met een zakje chips :x
ik hou het voorlopig lekker bij fruit/meergranenkoekje/rozijntjes. vind het wel goed zo, al die zoetigheid kan ze later nog genoeg krijgen!
Afbeelding

Terug naar “Archief”