Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 14 mar 2012 19:55

Ik zag ze vandaag ook staan en heb gelijk een paar witte meegenomen met blauwe strepen aan de binnenkant. Ze stonden erg leuk onder een spijkerbroek en straks onder een witte broek.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2012 09:13

http://www.telegraaf.nl/dft/11719392/__ ... _AH__.html
had ik toch gelijk met mijn gevoel dat de prijzen zoveel gestegen waren bij de AH. Toch maar eens bij de C1000 kijken

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 15 mar 2012 10:25

Slimme jongens bij AH.

Vroeger toen we een groot gezin hadden, was in de tijd dat ze bij AH op de kleintjes letten, deed ik als huisvader altijd de wekelijkse boodschappen bij AH.

En zoals bij een groot gezin gewoon, had ik veelal elke week wel twintig dezelfde artikelen die ik wekelijks kocht. Van deze artikelen hield ik wel de prijs bij, want ook ik moest op de kleintjes letten. Voordat ik bij de kassa kwam had ik al een notitie gemaakt waar het over ging.

Ik ga niet in detail, maar neem maar van me aan dat ze elke week als ik met twee karren boodschappen, waaronder natuurlijk die grote pakken luiers, bij de kassa aankwam, men dacht, dat wordt weer oorlog bij de kassa.

Want nagenoeg elke week was er wel weer een artikel dat in prijs verhoogd was, en dat ik bij de kassa luidkeels verwoorde. Je begrijpt dat ik altijd wat lang werk had bij de kassa met die hoeveelheid boodschappen en dus ook lang de tijd had daar mijn misnoegen tot verdriet van AH te uiten.

Sinds lange tijd doe ik de wekelijkse boodschappen voor ons twee bij de Lidl, tot volle tevredenheid. Hoewel ook daar wel sluipende verhogingen zijn waar te nemen.
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2012 15:41

Targetses schreef:Slimme jongens bij AH.

Vroeger toen we een groot gezin hadden, was in de tijd dat ze bij AH op de kleintjes letten, deed ik als huisvader altijd de wekelijkse boodschappen bij AH.

En zoals bij een groot gezin gewoon, had ik veelal elke week wel twintig dezelfde artikelen die ik wekelijks kocht. Van deze artikelen hield ik wel de prijs bij, want ook ik moest op de kleintjes letten. Voordat ik bij de kassa kwam had ik al een notitie gemaakt waar het over ging.

Ik ga niet in detail, maar neem maar van me aan dat ze elke week als ik met twee karren boodschappen, waaronder natuurlijk die grote pakken luiers, bij de kassa aankwam, men dacht, dat wordt weer oorlog bij de kassa.

Want nagenoeg elke week was er wel weer een artikel dat in prijs verhoogd was, en dat ik bij de kassa luidkeels verwoorde. Je begrijpt dat ik altijd wat lang werk had bij de kassa met die hoeveelheid boodschappen en dus ook lang de tijd had daar mijn misnoegen tot verdriet van AH te uiten.

Sinds lange tijd doe ik de wekelijkse boodschappen voor ons twee bij de Lidl, tot volle tevredenheid. Hoewel ook daar wel sluipende verhogingen zijn waar te nemen.

Ik ben kassabonnen gaan bewaren. Kom bij diverse supermarkten. En toen ik een stapeltje had, heb ik er een middag voor uitgetrokken om te vergelijken. Het zit wel even anders dan de meesten zo zouden denken. De Lidl is nl niet altijd de goedkoopste! Ook de B.AS blijkt te sjoemelen. Omdat ik alle boodschappen haal, heb ik veel prijzen in mijn hoofd zitten. En dan zijn ze bij in het schap goedkoop, thuis check je de kassabon, blijkt het artikel plots een dubbeltje duurder! En voor 1 duppie ga je niet terug natuurlijk. En alle supermarkten maken hun verlaging luidkeels bekend, van elk artikel, maar nooit hun sluipende verhoging. Ze willen toch winst maken, dus linksom of rechtsom, ze verdienen hetzelfde. En nu zijn de boodschappen niet voor iedereen hetzelfde, dus als de prijzen van hondenvoer of bier worden verhoogd, zul je mij niet horen klagen. Maar de verlagingen zijn vaak de artikelen die je niet elke week koopt! De biologische melk bijv. was in 1 dag tijd met 10 cent gestegen!
Wat ik ook erg irritant vind, bij AH heb je soms een prijssticker erop 35% korting omdat het artikel eruit gaat. Maar let op bij de kassa of dit gebeurt! Heb je afgerekend en je constateert het achteraf, moet je naar de servicebalie, in de rij staan voor 55 cent of zo. Dan zie je mensen kijken, pffft, komt ze daarvoor terug? Ja, want ik vind het een principekwestie. Overigens neem ik dan alleen een artikel mee wat geen vershouddatum heeft, zoals jam die nog een jaar heeft of deo/shampoo.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mar 2012 14:36

ajl schreef:http://www.telegraaf.nl/dft/11719392/__Prijsactie_kassa_voor_AH__.html
had ik toch gelijk met mijn gevoel dat de prijzen zoveel gestegen waren bij de AH. Toch maar eens bij de C1000 kijken

hier een c1000 maar ik ben meer kwijt bij de c1000 dan de AH. voor de AH moeten we rijden, maar dat kan nog meer uit ook!! Ik ga ook vaak naar de boni, die is spotgoedkoop, helaas is dat altijd gezeur met parkeren.. dus als ik haast heb en even snel moet, dan ga ik altijd naar de ah

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 mar 2012 20:02

Ik zag vorige week een aanbieding bij de Jumbo, weet even niet meer wat voor een artikel het was, maar het artikel was €0.79 per stuk en nu was de aanbieding: 2 voor €1.75! Dat 0.79 stond natuurlijk wel klein bovenin een hoekje, doorgestreept.... Heb er 3 keer naar gekeken...
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 apr 2012 12:10

NdW schreef:Ja, maar 'inlays' is gaatjes vullen (toch behoorlijk gewoon, voor mij althans) En daarvoor moet je toch echt 6 maanden wachten. Net zoals een verstandskies laten trekken. Met beiden hadden wij dus net even pech.

Nog even over de verzekering: ik ben vorige maand naar de tandarts geweest, gaatje laten vullen en er helemaal van uit gegaan dat dat niet vergoed werd, omdat ik de module pas die maand had aangezet.

Groot was m'n verbazing dat zowel mondhygieniste, het foto's maken en de vulling volledig worden vergoed.

Ik ben blij met FBTO :-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2012 12:29

Dippie schreef:Ik zag vorige week een aanbieding bij de Jumbo, weet even niet meer wat voor een artikel het was, maar het artikel was €0.79 per stuk en nu was de aanbieding: 2 voor €1.75! Dat 0.79 stond natuurlijk wel klein bovenin een hoekje, doorgestreept.... Heb er 3 keer naar gekeken...

Dat gebeurd heel vaak.... Echt erg eigenlijk er staat ook vaak nu in prijs verlaagd maar dan is het eerst duurder gemaakt...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2012 12:31

Weet iemand dit... Mijn man werkt in België en heeft daar ook zijn zorgverzekering (7.26 per maand :shock: :D ) Nu is onze belastingaangifte gedaan en ze hebben ook gelijk zorgtoeslag aangevraagd omdat we daar recht op hebben. Nu is dit een behoorlijk bedrag 69 euro per maand zou dit alleen over mijn loon zijn? Want ik neem aan dat Nederland geen zorgtoeslag gaat geven voor iemand die niet in Nederland verzekerd is?

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 12 apr 2012 14:13

liefie schreef:Weet iemand dit... Mijn man werkt in België en heeft daar ook zijn zorgverzekering (7.26 per maand :shock: :D ) Nu is onze belastingaangifte gedaan en ze hebben ook gelijk zorgtoeslag aangevraagd omdat we daar recht op hebben. Nu is dit een behoorlijk bedrag 69 euro per maand zou dit alleen over mijn loon zijn? Want ik neem aan dat Nederland geen zorgtoeslag gaat geven voor iemand die niet in Nederland verzekerd is?

Uw partner is in het buitenland verzekerd
Bent u in Nederland verzekerd, maar uw partner in het buitenland? Dan hebt u recht op de helft van de toeslag voor iemand met een toeslagpartner die wel in Nederland verzekerd is. Het inkomen van uw partner telt wel mee voor het bepalen van de hoogte van de zorgtoeslag.

volgens toeslagen.nl. Het inkomen van je man telt dus wel mee voor de vraag of je recht hebt op zorgtoeslagen, maar je hebt maar recht op de helft van het bedrag dat je anders zou krijgen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2012 14:31

Oke dan ga ik toch nog maar even contact opnemen met onze belastingadviseur vind het namelijk nogal veel geld want zo slecht verdienen wij niet samen...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 12 apr 2012 20:36

Dippie schreef:Ik zag vorige week een aanbieding bij de Jumbo, weet even niet meer wat voor een artikel het was, maar het artikel was €0.79 per stuk en nu was de aanbieding: 2 voor €1.75! Dat 0.79 stond natuurlijk wel klein bovenin een hoekje, doorgestreept.... Heb er 3 keer naar gekeken...

Een tijdje terug wat het Goudeerlijk brood (zonder e-nummers) bij de Jumbo voor de helft van de prijs. Normaal 1.79, dus dat is best leuk brood kopen zo. Nu kopen we nog steeds dit brood, is het 1,39 per stuk...! Tja, eerst de prijs omhoog doen en dan 50% korting geven, zo kan ik het ook. Oké, het is nog altijd goedkoop voor een brood, maar toch, je voelt je een beetje in het ootje genomen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 apr 2012 08:08

hier is dat niet zo, ze waren 1,99 toen met die korting dus 0,99 en nu gewoon weer 1,99 hoor! Dus dat scheelt misschien wel per jumbo...?? En die actie is gewoon landelijk dus ik betaal volgens mij nog steeds teveel. Al koop ik het niet altijd :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 apr 2012 10:06

Ben ik de enige die elke keer als ik moet tanken me naar schrik van het eindbedrag?
Ik vond in een oude tas op zolder een bonnetje van een keer tanken, zo'n 2 jaar geleden. Toen betaalde ik 1.48 per liter. Nu is de goedkoopste al over de 1.70. Pff...het kan geen kwaad voor mijn lijf om elke week een keer naar mijn werk te fietsen, maar de benzineprijzen helpen wel mee om het ook vol te houden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2012 10:37

duur he! paar jaar geleden tankten we hier voor 1,11..

twordt alleen maar duurder :(

Terug naar “Archief”