Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 07 apr 2011 22:05

toppie schreef:
JeeWee schreef:En het enge is dat vooral hetero's de kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen...

Zucht....

Als hetero maak ik zelf geen kaders, maar lees in de Bijbel dat de Heere hier tegen waarschuwt.
Dat ontkennen is het verloochenen van Gods woord.
Wat doe je dan op refoweb?

Wat ik op Refoweb doe?
Het zelfde als wat al die homo's gelukkig nog in de kerk doen. Ze laten zich niet wegjagen bij God en dus niet uit de kerk, hoewel het erg wordt geprobeerd door mensen die net als jij heel goed denken te weten wat God voor anderen wil.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 apr 2011 10:04

Moet dat nu zo, jongens en meisjes?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 apr 2011 10:31

Mortlach schreef:Moet dat nu zo, jongens en meisjes?

't Zou niet moeten, maar heel af en toe heb ik het even heel erg gehad met die schijntolerantie en schijngastvrijheid...

Helaas gebeurt dat ook veel te veel in sommige kerken: "je past niet in ons straatje, wat doe je dan hier".

Laat de ... tot Mij komen en verhindert ze niet want....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2011 12:39

JeeWee schreef:

't Zou niet moeten, maar heel af en toe heb ik het even heel erg gehad met die schijntolerantie en schijngastvrijheid...

Helaas gebeurt dat ook veel te veel in sommige kerken: "je past niet in ons straatje, wat doe je dan hier".

Laat de ... tot Mij komen en verhindert ze niet want....

Wie verhindert jou dan ? Jij hebt wel erg lange tenen zeg, hierover. Niemand die ook maar 1% mag afwijken van jouw mening.
Lees nou eens wat er staat ! Jouw conclusie kan ik uit geen enkele posting trekken.
Zo wordt het toch nooit wat :(

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 08 apr 2011 18:58

JeeWee schreef:
toppie schreef:
JeeWee schreef:En het enge is dat vooral hetero's de kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen...

Zucht....

Als hetero maak ik zelf geen kaders, maar lees in de Bijbel dat de Heere hier tegen waarschuwt.
Dat ontkennen is het verloochenen van Gods woord.
Wat doe je dan op refoweb?

Wat ik op Refoweb doe?
Het zelfde als wat al die homo's gelukkig nog in de kerk doen. Ze laten zich niet wegjagen bij God en dus niet uit de kerk, hoewel het erg wordt geprobeerd door mensen die net als jij heel goed denken te weten wat God voor anderen wil.

Heb ik ergens geschreven dat God homo's wegjaagd?
Heb ik ergens geschreven dat ik homo's de kerk uit wil jagen?
Heb ik ergens gepost dat ik weet wat God met homo's wil?

Je opent zelf een aanval door te zeggen dat hetero's kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen.
Daar geef ik een antwoord op, want ik maak geen kaders maar zeg alleen dat de Heere hier in Zijn woord voor waarschuwt. Als je dat ontkent, ontken je Gods Woord.
Dat was de inhoud van mijn posting.

Vervolgens geef je gelijk een sneer dat mensen die net als ik denken te weten wat God voor anderen wil, homo's uit de kerk jagen.

Vandaar nogmaals.....ZUCHT!!!
Eerst goed lezen wat er staat en wat iemand bedoeld ipv zo een aanval te openen en een eigen invulling aan iets te geven. [-(
Daar komen onwaarheden en ruzies uit voort, waar ik absoluut niet aan mee wil werken!

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 08 apr 2011 19:00

Sorry "papa" , ik zal mijn mond vanaf nu dicht houden! :wink:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 apr 2011 19:18

Jaja...het wordt steeds agressiever en dan nog beweren dat de Bijbelse visie
die een ander heeft gerespecteerd wordt, als je deze visie geeft wordt het een
"vet oordeel" genoemd.
Het beste is om helemaal niet meer te reageren op dit topic.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 apr 2011 19:29

schelpje3 schreef:Wie verhindert jou dan ? Jij hebt wel erg lange tenen zeg, hierover. Niemand die ook maar 1% mag afwijken van jouw mening.

Ik kan mij voorstellen dat als iemand geaardheid als ziekte wordt gezien en men het liefst heeft dat deze persoon zich afkeert van Christus het behoorlijk wat pijn oplevert. Waardoor de reactie ook harder van toon wordt.

Ik heb hier in dit topic een heel andere mening geplaatst dan die van JeeWee, toch heeft dat geen heftige reactie opgeleverd en denk ik dat JeeWee mijn mening respecteert, net zoals ik zijn mening respecteer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2011 19:36

Faramir schreef:
schelpje3 schreef:Wie verhindert jou dan ? Jij hebt wel erg lange tenen zeg, hierover. Niemand die ook maar 1% mag afwijken van jouw mening.

Ik kan mij voorstellen dat als iemand geaardheid als ziekte wordt gezien en men het liefst heeft dat deze persoon zich afkeert van Christus het behoorlijk wat pijn oplevert. Waardoor de reactie ook harder van toon wordt.

Ik heb hier in dit topic een heel andere mening geplaatst dan die van JeeWee, toch heeft dat geen heftige reactie opgeleverd en denk ik dat JeeWee mijn mening respecteert, net zoals ik zijn mening respecteer.

Wat een lariekoek. Ik heb nooit gezegd dat het een ziekte zou zijn. En volgens mij niemand !
Maar als je "per ongeluk" iets zegt wat niet in zijn straatje past, hoe voorzichtig of genuanceerd of Bijbels onderlegd dit ook is, begint hij meteen agressief te worden. Terwijl hij zelf in andere topics een behoorlijke mening heeft, t.o.v. anderen. Dan is hij niet bepaald zo ruimdenkend en aardig.
We moeten gewoon 2 dingen scheiden. Homofielen als mens worden gewoon geaccepteerd, behalve door een enkele fundamentalist. Maar wat de Bijbel ons leert, moeten wij ons aan vasthouden, dat weet JeeWee heel goed !!! Het is alleen rond om zich heen schoppen en anderen belachelijk maken.
Over respect gesproken :(

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 apr 2011 19:40

schelpje3 schreef:
Faramir schreef:

Wat een lariekoek. Ik heb nooit gezegd dat het een ziekte zou zijn. En volgens mij niemand !

Niet letterlijk nee, en misschien ook niet figuurlijk bedoeld. Het kan echter wel op iemand zo overkomen die zelf homoseksueel is.
Maar als je "per ongeluk" iets zegt wat niet in zijn straatje past, hoe voorzichtig of genuanceerd of Bijbels onderlegd dit ook is, begint hij meteen agressief te worden.

Dat heb ik nooit zo ervaren ondanks onze meningsverschillen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 apr 2011 21:19

toppie schreef:Je opent zelf een aanval door te zeggen dat hetero's kaders maken en dan zeggen dat ze die kaders uit de Bijbel halen.
Daar geef ik een antwoord op, want ik maak geen kaders maar zeg alleen dat de Heere hier in Zijn woord voor waarschuwt. Als je dat ontkent, ontken je Gods Woord.

Uiteraard kun je dat zien als aanvallen. Ik zie het als het doorgeven van een andere mening.

Mijn moeite gaat vooral over het feit dat jij en veel anderen hier, geen ruimte laat voor andere visies, waar je het vervolgens uiteraard niet mee eens hoeft te zijn.
Heel concreet: ik leg 'de zeven bijbelteksten' anders uit dan jij. Dat doe ik niet zomaar. Daar zijn jaren over heen gegaan. Ben ik daarmee een minder christen of vind jij me daarmee minder christen of misschien zelfs geen christen?

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat velen dat niet kunnen meemaken. Respect daarvoor en ik zal niet proberen om je op andere gedachten te brengen.
Maar hier wordt doodleuk gevraagd, wat ik met zo'n visie nog op Refoweb doe.

Wat gaat dat toch worden in de hemel?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 apr 2011 22:02

het is gewoon een verdraaid lastig onderwerp, en conclusies erover zijn veel verregaander voor personen dan bijv. hoe richt je een zondag in.

belangrijk om hier juist over te blijven praten lijkt me!

een dominee van de gkv is recent afgestudeert over de visie vanuit de bijbel op homoseksualiteit, zijn conclusies zijn te vinden op : http://www.maartenvanloon.nl/index.php? ... erwerk.php

mede zijn eigen vragen die overblijven aan het einde deel ik, fijn zou het zijn als daar opbouwend over gediscussieerd kan worden op refoweb

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2011 22:05

Nou ik stop er ook mee. Het is toch gewoon niet te doen zo :( Dit verwijt heb ik nog nooit gehoord. Ik heb NIEMAND hier zien posten waar Jeewee zo kwaad of gekwetst over zou zijn.
Hij berijdt keer op keer zijn stokpaardje, puur om allerlei uitspraken te ontlokken, wat eigenlijk niet lukt. Want niemand haat homo's of wil ze niet in haar of zijn omgeving hebben.
Jeewee stelt :dat zal wat worden in de hemel !
Hoe weet hij zo zeker dat hij daar zal komen ?
Hoe weet hij dat iedereen hier er zal zijn ?
Voor homohaters is toch geen plaats ? :|
Jeewee doet het keer op keer, een steen in de vijver gooien, zeker weten dat er dan rimpels komen en vervolgens alle mensen die op de kant staan te kijken, woedend toeschreeuwen.
Ajuu paraplu, ik vrees dat het op dit topic heel stil gaat worden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 apr 2011 22:20

ach kom nou jongens, het enige wat jeewee wil is een opbouwende discussie.
als je daar niet aan mee wilt doen dan hoeft dat natuurlijk niet, als voor je de "7 bijbelteksten" zoals dat genoemd wordt , helemaal vast staan wat er mee bedoeld wordt, nou prima natuurlijk! Ik wou dat ik over alles in de bijbel net zo zeker was wat er precies bedoeld wordt...maar dat ben ik niet....ik vind het een heel moeilijk onderwerp waar ik juist graag verschillende visies over hoor!
ook afwijzende, maar dan graag erbij hoe je de culturele context eromheen uitlegt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2011 22:33

Als iemand continue overal het gif uitzuigt en mensen verwijt dat ze dingen zeggen die ze helemaal niet zeggen, is de lol er al snel af.
Lees ALLE postings maar, dan zie je het zelf.
Succes, als jij toch verder wilt.

Terug naar “Archief”