gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mar 2008 21:39

HARA :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 mar 2008 22:19

Jemako doeken met schoon water.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 mar 2008 22:20

pol schreef:Ik weet een ding. Als ik heel de dag de kamer op moet ruimen, dat het speelgoed niet over de vloer zweeft, word ik werkelijk stiksaggerijnig! Dan maar hink-stap-sprong over blokken, theeservies, poppen, ledikantjes en weet ik het wat, dan dat ik elk uur een ruimaktie moet doen.
's Avonds word het opgeruimd, en tussen de middags de ergste zooi en voor de rest is het mij wel best!
Je bent niet de enige, hier ook geregeld de hele vloer bezaaid met al het speelgoed. Het ligt er best en s'avonds even opruimen en het is weer netjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2008 22:57

Dat blauwe spul, wat zo lekker ruikt, ik weet de naam ff niet, iemand noemde hem hier eerder ook. Nooit geweten dat je ook iets anders erin kunt doen. Ik heb nooit last van strepen ermee ofzo
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 mar 2008 23:10

Spiritis....?

Enne, waarmee dweil je een laminaatvloer? Moet daar speciale schoonmaak bende in? Enne, wat voor'n dweil hebben jullie?
(Sorry voor de verschrikkelijke vraag, maar in m'n nieuwe huis wil ik de vloer graag goed houden... :roll: ) Alhoewel, over 2 jaar zitten we misschien wel weer ergens anders..... :shock:

sela

Berichtdoor sela » 14 mar 2008 23:32

kwebbel schreef:[...]

wat doen jullie trouwens in de emmer om de ramen te wassen?? Schoonmaakmiddel bedoel ik dan :P ik heb gewoon allesreiniger en ik heb wel het idee dat het daarmee schoon wordt. Ik hoor geen klachten althans 8)

'heb ontdekt dat je met afwasmiddel je ramen ook heel goed schoonkrijgt.
net als gewone glazen. en zonder trekker. gewoon met een theedoek. ist niet fantastisch :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mar 2008 00:07

voor de ramen: glassex
voor het laminaat: wij hebben speciale laminaatreiniger, maar we gebruiken het eigenlijk zelden. We lopen ook amper met schoenen in huis, dat scheelt.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 mar 2008 07:12

Als je alleen een losse vlek op je ramen hebt kun je die ook prima schoon maken met een prop oude kranten.
Als ik de ramen helemaal zeem gebruik ik ook afwasmiddel, ideaal. Voor de rest van het huis gewoon allesreiniger, behalve voor toilet en badkamer, daar heb ik iets van desinfecterend / sanitair (zoiets staat erop :wink: )

Maar nu ga ik een weekend weg en heb lekker nog niet gezogen, want zo vroeg kan ik de buren toch niet wakker maken ? :wink: Zien we maandag wel weer! :)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 mar 2008 10:02

Ik vind het altijd naar werken de ramen zemen met sop, gebruik altijd amoniak.
Vind ook dat als je sop gebruikt bijv allesreiniger dat de ramen zo vet worden :oops:
Maar dit is mijn mening hoor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2008 10:07

Acire schreef:Spiritis....?

Enne, waarmee dweil je een laminaatvloer? Moet daar speciale schoonmaak bende in? Enne, wat voor'n dweil hebben jullie?
(Sorry voor de verschrikkelijke vraag, maar in m'n nieuwe huis wil ik de vloer graag goed houden... :roll: ) Alhoewel, over 2 jaar zitten we misschien wel weer ergens anders..... :shock:

k heb hier nog wel laminaat reiniger staan van m'n vorige huis. Maar we hebben in dit huis geen laminaat... dus als je het wil uitproberen (mag je die op komen halen)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 mar 2008 10:16

Heb hier ook nog wel een bus staan, vond het totaal niet werken. Gebruik nu allesreiniger of schoonmaakazijn. Dat laatste werd op een forum aangeraden over latminaatreinigers. Werkt goed maar je krijgt er geen 'glans' overheen. Nu vind ik die glans juist niet prettig, lijkt net of het heel erg vies is nml, net of Sarah aan het dweilen is gegaan met luierdoekjes (werkt wel goed overigens maar zal niet goed zijn voor je laminaat 8) )

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 15 mar 2008 11:01

Voor de ramen gebruik ik gewoon afwasmiddel. Ramen zijn mooi schoon en streepvrij.
Leef je droom.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2008 11:36

hier worden de ramen gewoon zonder schoonmaakspul gelapt... (volgens mij heeft de vorige bewoner het met een schuursponsje schoongemaakt, van binnen en van buiten zie ik allemaal schuurstrepen.)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2008 14:16

Spiritus ja :) Dat woord zocht ik.

Tjonge, ik ben nu toch wel blij dat we geen tuin hebben. Ben druk bezig geweest met het balkon. Plantenbakken aan de balkonrand en nieuwe plantjes voor in de manden. Kost een vermogen zeg, dat spul. Als ik me dan bedenk hoeveel een tuin moet kosten en hoeveel tijd erin zit...

Maargoed, doordat mijn balkonnetje weer mooi is, ligt er nu overal in huis potgrond. Dus dat wordt ff zuigen zo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2008 14:36

een tuin hoeft niet veel te kosten hoor. :wink:

Terug naar “Archief”