Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 10:12

Een bruiloft kun je net zo goedkoop maken als je zelf wilt, maar ook net zo duur! tis maar net wat je wil. En waar haal je je jurk.... Ik vond het allemaal ook niet zo belangrijk, hadden een ontzettende mooie zaal gezien, maar betaalden we wel 2500 euro meer voor dan de zaal waar we trouwden, nou die zaal heb ik bijna niet gezien dus ben blij dat we het goedkoper gedaan hebben!

Is het brood duurder geworden bij de ah? nou ik moet zeggen dat ik het ontzettend droog vind :oops: Int begin erg lekker, maar vind het tegenvallen, haal het nu in de aanbieding bij de super, 1.39 wel wat duurder maar ook ontzettend lekker!!!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 mar 2008 10:28

Evelien schreef:Pas zag ik ergens (weet niet meer waar) maar daar was een stel dat ging trouwen en het bedrag zou zo ong. rond de 5.000 / 7.000 euro komen, de trouwjurk was zo ongeveer 2500 euro... :shock: :shock:

Zoveel geld is dat helemaal niet voor een bruiloft Evelien. Alleen die juk is wel erg duur. GB en ik zijn pas een offerte wezen maken bij de goedkoopste zaal in de omgeving: 4000 euro! En dan heb je dus alleen de locatie nog maar....

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 04 mar 2008 11:47

paprikameisje2 schreef:@pol; melk is logisch! de boeren krijgen twee cent de liter melk erbij! dus dan moet de supermarkt ook extreem mee!

Je bent goed op de hoogte van de boeren :mrgreen:. Vind het echt wel eens triest wat ze voor n liter melk krijgen, en wat je in de winkel voor n liter melk betaald. Gelukkig krijgen ze nu weer wat meer, de laatste jaren is het niet zo hoog geweest als nu :lol:.

Zondag had ik het dr nog ff over met m'n collega. Ging over geld, eten etc. Zij woont samen met haar vriend. Ieder doen ze €100 in de maand voor boodschappen. Dus €50 per week. Wat over is, doen ze in een apart potje, en doen ze af en toe wat leuks voor. Uiteten etc. Ze zei ook, anders kocht ik dan dit dan dat. Ze zegt wat ik wel niet kwijt was aan boodschappen. Ze maakt aan het begin van de week een planning wat ze gaan eten, maakt aan de hand daarvan een boodschappenlijst. Neemt dat allemaal mee in 1 keer, tussendoor haalt ze af en toe wel ff wat op, wat anders niet meer vers is. En ze woont tegenover de supermarkt :mrgreen:. Ze doet het meer omdat ze anders iedere keer als ze in de supermarkt kom, weer allemaal extra dingen meeneemt, koekjes, snoepjes etc. Vorig jaar leefde ze ook veel luxer, maar hebben half jaartje geleden een huis gekocht. Enja ze zegt nu moet ik er wel opletten, ben veel bewuster van me uitgaven. Het huis willen we ook 'klaar' krijgen, zoals wij graag willen. Dit wouden we graag, dus moeten we het er ook voor over hebben. En zo valt echt wel te leven.

Ik vind het soms best wel raar klinken, als personen die nog thuis wonen o.i.d. zeggen, waar moet ik voor sparen.... Ik laat een vast bedrag staan om me lopende rekening, derest gaat naar me spaarrekening. Zie ik wat leuks dan koop ik het ook, vorige week met me moeder eventjes wezen winkelen. Eventjes ergens een kopje koffie/thee wezen drinken, broodje erbij, dan betaal ik gerust ook n keertje. Heb nu voor €50 euro spullen besteld voor m'n hobby. Vind het eigenlijks best wel veel, maar aan de andere kant heb ik zoiets van achja tis voor me hobby :mrgreen:. En dat geld op m'n spaarrekening is voor 'later'. Klinkt misschien heel belachelijk, maar ga echt geen onzin dingen kopen, om maar te denken wat moet ik anders met me geld. Als ik over een aantal jaren trouw/op mezelf ga. Dan wil ik gewoon een leuk bedragje hebben, waar ik spullen van kan kopen. En niet heel zuinig hoeven te leven, moeten wachten op je loon etc je anders iets niet kunt betalen. Voel me echt zo'n zuinige miep :oops:. Heb van me ouders geleerd om te sparen :P.
Wat de toekomst brengen moge........

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 mar 2008 11:50

*Annette* schreef:
paprikameisje2 schreef:@pol; melk is logisch! de boeren krijgen twee cent de liter melk erbij! dus dan moet de supermarkt ook extreem mee!

Je bent goed op de hoogte van de boeren :mrgreen:. Vind het echt wel eens triest wat ze voor n liter melk krijgen, en wat je in de winkel voor n liter melk betaald. Gelukkig krijgen ze nu weer wat meer, de laatste jaren is het niet zo hoog geweest als nu :lol:.
.

boerendochter hé!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 mar 2008 11:55

Hier heb je twee winkels van C1000 in de buurt,
en dan heb je zelfs verschil in prijzen.
In de ene winkel is de ontbijtkoek zelfs 24 cent duurder dan in de andere!

Gezien we dat veel eten, scheelt het wel als je daar op let.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2008 12:00

Annette, dan is het verschil misschien dat ik helemaal niet zo heel veel verdiende. Wat zal het geweest zijn, 250 euro p.m. ofzo, toen ik op zaterdag en zondag werkte. Afgelopen jaar ook zoiets aan stagevergoeding. Op de één of andere manier was dat altijd op, en daar heb ik totaal nooit spijt van gehad. Beetje jammer is dat mijn man dus de hele bruiloft betaalde en alle meubels enzo, maar hij had ook superveel meer inkomen.
Ik let ook echt op aanbiedingen enzo. Nu hou ik een lijstje bij in excel wat we nou eigenlijk uitgeven. Ben ik enorm benieuwd naar, want we geven echt veel meer uit dan we hadden gedacht van tevoren. Nu ben ik wel iemand van de vele cadeautjes enzo, maar dan nog...
Nou, ik ben benieuwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 12:01

annette, zoals jij het doet deed ik ook hoor! Sparen voor later, mijn klasgenoten lachten me uit, maar zijn nu toch wel jaloers dat ik een huis heb met inrichting! Ze vroegen zich allemaal af waar we dat van betaalden en dachten dat ik zo'n ontzettende rijke oude vent had ontmoet. Uitlegt dat zij alles opmaakten aan uitgaan, leuke dingen kopen, vooral veel kleding (zodat je iedere dag wat anders aan kunt in de maand :) ) enzovoorts en ik dat geld altijd opzij legde. Als je dan zo'n 4 jaar werkt heb je toch een leuk bedrag. Al ist 50 euro in de maand!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2008 12:11

Acire schreef:
Evelien schreef:Pas zag ik ergens (weet niet meer waar) maar daar was een stel dat ging trouwen en het bedrag zou zo ong. rond de 5.000 / 7.000 euro komen, de trouwjurk was zo ongeveer 2500 euro... :shock: :shock:

Zoveel geld is dat helemaal niet voor een bruiloft Evelien. Alleen die juk is wel erg duur. GB en ik zijn pas een offerte wezen maken bij de goedkoopste zaal in de omgeving: 4000 euro! En dan heb je dus alleen de locatie nog maar....

het ging mij om die trouwjurk van 2500 euro... :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 mar 2008 12:12

Oh, ok, dan begrijpen we elkaar goed! 8)

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 04 mar 2008 12:20

Grr waar ik niet tegen kan, staat er een prijs in het vak van de winkel en betaal je ongemerkt gewoon 10 of 20 cent meer omdat die prijs niet meer klopt Vind dat écht zonde van mn geld, ga dus daarom altijd mn bon langs en naar de klantenservice. Misschien denken ze dat ik gek ben om voor 15 cent langs te lopen

Niet lullig bedoeld, maar voor mijn idee heb je dan een afschuwelijk leven.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 13:13

hahaha een afschuwelijk leven omdat ik langs de klantenservice ga omdat ze een fout gemaakt hebben waardoor ik teveel heb betaald?? Zie het verband eerlijk gezegd niet :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2008 17:51

Ik had mijn jurk voor 800 euro, totaal met sluier, ketting, schoenen, pantykousen, en hoepelrok! 8) zomercollectie van vorig jaar..... Wij waren wel een paar duizend euro kwijt voor de bruiloft maar ja, dat wisten wij wel van te voren.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 mar 2008 18:31

pff ja das lekker goedkoop! ik was in totaal 1800 euro kwijt voor mijn jurk en toebehoren. Nu had ik ook wel een dure smaak maar ja was de jurk van mijn dromen.
Wij waren ook best veel geld kwijt voor onze trouwdag maar we hebben der absoluut geen spijt van!

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 04 mar 2008 18:38

lammetje schreef:hahaha een afschuwelijk leven omdat ik langs de klantenservice ga omdat ze een fout gemaakt hebben waardoor ik teveel heb betaald?? Zie het verband eerlijk gezegd niet :wink:

Nee, omdat je je druk maakt over een paar centen.

Maar goed, ieder zijn (m/v) ding.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 19:15

per jaar zijn het geen paar centen meer, dan kun je toch lekker gaan uiteten!

Ik heb ook geen spijt van onze uitgaven op de bruiloft, had ik ook niet gehad als ik een duurdere zaal of jurk had gehad, maar ben toch wel blij dat we de goedkopere zaal hebben genomen. Ook het huis had/heeft meer onkosten dan we dachten, dus is mooi meegenomen dat we die paar 1000 euro op de zaal hebben uitgespaard.

Terug naar “Archief”