Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor Daphne » 03 mar 2010 18:39

Wat een nare boodschap, saartje (en man)! Wat moet dat moeilijk zijn! Héél veel sterkte!
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 mar 2010 19:04

Saartje: Helaas herken ik het gevoel helemaal.
Als er word gezegd dat spontaan zwanger worden misschien niet zo snel zal lukken.
Begrijp uit je verhaal dat jullie minder kans hebben als wij op een spontane zwangerschap.
Hier kan het altijd nog spontaan gebeuren maar omdat het nu al zo lang duurd heb je er steeds minder hoop op.
Wij zijn ook al vrij snel tijdens het mm proces overgegaan op behandelen.
Als je dat de eerste keer te horen krijgt schrik je echt en vraag je je af of hetgeen er gezegd word wel over jou/jullie gaat.
Onze ervaring is dat als het na even wat gezakt is er toch ook een soort naar de behandeling uitkijken is.
Want stel je toch eens voor dat je gewoon een behandeling nodig hebt om zwanger te worden en dat je dan al heel snel zwanger mag worden...
Wij zijn heel blij dat de mogelijkheden er zijn en zo blijf je ook veel meer hoop houden.
Al is het enorm vreselijk zwaar alles maar je moet altijd de hoop blijven houden op een prachtige uitkomst :!:
Wens jullie heel veel wijsheid en kracht om alles te dragen, te verwerken en beslissingen te nemen.
En je mag me altijd een pb sturen hoor.

*Annette*
Majoor
Majoor

Kinderwens

Berichtdoor *Annette* » 03 mar 2010 21:08

Heel veel sterkte Saartje en man 8>)! Wat staat je leven dan op de kop...

Tuinfluiter en al anderen ook veel sterkte 8>)!
Wat de toekomst brengen moge........

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 mar 2010 21:49

*Annette* schreef:Heel veel sterkte Saartje en man 8>)! Wat staat je leven dan op de kop...

Tuinfluiter en al anderen ook veel sterkte 8>)!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 mar 2010 14:02

@Saartje: dat zou ons verhaal kunnen zijn. De uitslagen van mijn onderzoek waren nog niet eens terug toen de HA zei: nou, veel zal dat niet uitmaken want zoals het er nu uitziet kun jij zo gezond als een vis zijn, een kind komt er niet zonder ICSI. Toen we thuiskwamen heb ik tegen de keukenkastjes aan staan trappen van machteloosheid. Want al je plannen vallen opeens in duigen. Alle dromen en verwachtingen voor de toekomst...weg....tijdens een gesprek dat nog geen 10 minuten had geduurd.
Heel veel sterkte, samen met je man, om dit te verwerken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2010 10:43

Sterkte Saartje en man! Heftig hoor...

Ik zit eigenlijk ook al een soort van in de medische molen terwijl ik nog niet eens getrouwd ben. :?

Heb schijnbaar geen eisprong (of bijna nooit i.i.g.) en slik nu Clomid om een eisprong op te wekken en moet nu eerst 3 maanden temperaturen.
Houdt me stiekem toch wel bezig met het oog op de toekomst....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 mar 2010 13:59

Heel begrijpelijk Jannoek, dat je daar een beetje over in de war zit.
Maar echt meid, met die Clomid is een eisprong heel goed te stimuleren en mocht het zover zijn dat jullie voor een kindje willen gaan kun je door middel van die Clomid heel snel zwanger worden.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 mar 2010 22:35

Kan het ook zijn dat je geen ei-cellen in je hebt, bestaat dat? #-o

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 06 mar 2010 18:10

Logisch Saartje, dat je een leegheid voelt. Wat een vreselijk bericht voor jou en je man. Geef het vooral de tijd en doe niets overhaast. Het is een leegheid die een ander niet kan voelen. Misschien wel nooit een eigen kindje te krijgen voelt als een open zenuw. Ik wens je veel wijsheid en sterkte bij het nemen van de juiste (voor jou en je man de juiste!) beslissingen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mar 2010 21:13

sterkte iedereen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2010 16:25

Acire schreef:Kan het ook zijn dat je geen ei-cellen in je hebt, bestaat dat? #-o
dat kan wel volgens mij, dan heb je een verschrompelde of geen eierstokken. Dat heeft een bepaalde naam maar ik weet niet meer welke. Kan het zo ook ff niet vinden op google.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 08 mar 2010 18:58

kwebbel schreef:
Acire schreef:Kan het ook zijn dat je geen ei-cellen in je hebt, bestaat dat? #-o
dat kan wel volgens mij, dan heb je een verschrompelde of geen eierstokken. Dat heeft een bepaalde naam maar ik weet niet meer welke. Kan het zo ook ff niet vinden op google.

Dan wordt je ook niet ongesteld en dan ben je (hoogstwaarschijnlijk) al eerder er van op de hoogte dat je niet of moeilijk zwanger zult raken...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 mar 2010 09:58

Heel veel sterkte, Saartje en man!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 11 mar 2010 17:04

bedankt voor alle lieve meelevende reacties, dat doet erg goed. Op dit moment weten we (nog) niet zo goed raad met onszelf. Het lijkt net of het over andere mensen/personen gaat, en niet over onszelf. En dan dat IVF en ICSI, pff we weten nog niet goed wat we daar mee moeten. We proberen in ieder geval wel SAMEN te praten en er ook samen uit te komen. En vinden het belangrijk dat wàt onze keuze ook mag worden, Gods zegen er op rust.
Psalm 25:2 (ber.)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2010 19:11

Moeilijk he Saartje.
Kost het jou ook zoveel energie alles?
Heel goed idd om er samen mee eens te zijn en er veel over te praten.
Het is heel belangrijk dat je huwelijk goed blijft, want stel je eens voor dat je toch ooit nog zwanger zou mogen worden en je huwelijk is niet meer goed door dit alles...
Wat je zegt over dat het lijkt alsof het een verhaal is van anderen dat komt me zo bekend voor.
Zeg ook weleens tegen manlief dat ik nou echt nooit gedacht had dat wij nog zover zouden komen dat we in de mm zouden belanden.
Je leest weleens in van die bladen van dat soort verhalen en nu zitten we er zelf middenin :?
Maar ik heb de laatste dagen wel van 2 meiden prachtig nieuws te horen gekregen die via dezelfde behandeling als wij doen zwanger zijn geworden :D dat geeft toch weer extra hoop :D

Terug naar “Archief”