Harm-J schreef:zahra schreef:De Arabische Koran is gewoon overal hetzelfde, daar bestaan dus echt geen meerdere versies van in het Arabisch...ja er zijn vertalingen dat klopt in het NL bv..maar dit is dan wel heel letterlijk vertaald..en in een vertaling staat de Arabische originele tekst er altijd naast
Ho..! Nu praat jij ineens over de Arabische Koran, dat is even een verschil met (een)de koran die in diverse talen en diverse uitleggingen over de hele wereld gebruikt word.
Ik praat toch over de bijbel, niet over de dode zeerollen. Daarbij wil ik je wel even wat geschiedenisles geven over de gebeurtenis van het verzamelen van de koran.... "iets met Hoethaifa die sprak tegen de Oethmaan: 'De moslims zijn het oneens over de (juiste) lezing van de koran en vechten onder elkaar.
zahra schreef:In de meeste moskee's komen lichte en zware mensen gewoon door mekaar..mannen met lange baarden..en gladgeschoren mannen...je hebt niet strenger en lichtere moskee's in het algemeen, dat ligt maar net aan de mensen die er komen.....ben jij wel eens in een moskee geweest dan..tijdens een gebedsdienst..nee denk ik
toch bestaan er in het Christendom meer kerkgenootschappen dat is gewoon zo
Om ze te gaan zitten tellen voel ik weinig voor. Daar ben ik zowel als voor de protestantse/katolieke zijden en aanverwanten en aan de andere kant de "vele" stromingen in de Islam, veel te lang mee bezig.
Ja, ik ben wel meer dan eens in een moskee geweest, ook tijdens een gebedsdienst.
Wat mij opvalt, dat jij niet op mijn opmerking over de soefie's ingaat en hun idealogie over een theocratie waar de sjaria boven de gewone wet gesteld word... Het geeft te denken...
zahra schreef:De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. The Qur’an echter is een gedicteerd schrift,
Jij onkent de nederdaling van de koran?
Hoe denk jij over Soerat al -Bagara 2 : 106
Welk vers Wij ook afschaffen [nansah] of doen vergeten: Wij brengen er iets beters voor in de plaats, of iets dat daaraan gelijk is. Weet jij niet dat Allah macht heeft over alle dingen?
N.B.
Als jij vind dat de Koran meer helder en beter leesbaar is dan de Bijbel?
Hoe lees en zou jij dan de zwaardverzen uitleggen..?
jij tijdens een gebedsdienst in een moskee geweest..wat deed je daar dan als je toch niet meebid..vertel eens
In de moskee komen mensen meestal eigenlijk vooral om te bidden..het is niet net zo als in de kerk, dat er altijd een preek word gehouden.
Wat is er dan niet duidelijk aan soerah al bakara 2:106....de Koran is nedergedaalt door de engel Gabriel direct aan Mohammed...in dichtvorm dus makkelijk te onthouden..het was ook niet alles tegelijk natuurlijk..dit werd opgeschreven door volgelingen van de profeet..en ze leerde het uit het hoofd..en het werd overal op geschreven op stenen, papier, blad van een boom enz
De soefi's..wat moet ik daar over zeggen dan..het zijn gewoon moslims, die net als ander moslims geloven dat mohammed de laatste profeet was..en ze geloven in de Koran..dus dat ik het belangrijkste
En met de Sharia is ook niks mis mee