Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 16 mar 2007 13:32

Beroepen te Borssele en te Hendrik Ido Ambacht Ds. C. A. van Dieren te Rijssen-Noord

Bron: Reformatorisch Dagblad

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 16 mar 2007 13:33

Beroepen te Hendrik Ido Ambacht Ds. J. Roos uit Barneveld

Bron: Reformatorisch Dagblad

wopke20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wopke20 » 19 mar 2007 19:15

Helaas bedankt voor de Hervormde Gemeente te Barneveld: Ds. Lustig te Voorthuizen.

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 20 mar 2007 10:06

T is rustig aan't woorden op dit forum

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 22 mar 2007 09:24

wachten op kandidaat Huygen zijn beslissing. Die heeft nu 7 beroepen

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 22 mar 2007 12:05

Jah klopt maar hoe zit dat in de CGK? Kanidaat Huigen krijgt heel veel beroepen terwijl kanidaat Hoekman al best wel een tijdje beroepbaar is en hij krijgt helemaal geen beroepen,

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 mar 2007 13:11

Cornel schreef:Jah klopt maar hoe zit dat in de CGK? Kanidaat Huigen krijgt heel veel beroepen terwijl kanidaat Hoekman al best wel een tijdje beroepbaar is en hij krijgt helemaal geen beroepen,

Dat is inderdaad moeilijk en daar ontloopt een deel van de CGK zijn verantwoordelijkheid. Persoonlijk vind ik het triest dat er gemeenten zijn die geroepen hebben GEEN kandidaat te beroepen en nu opeens daar vanaf stappen om te zeggen dat kand. Huijgen geschikt is voor hun gemeente. Daar laad je als kerk een grote verantwoordelijkheid op je om opeens eerdere argumenten weg te schuiven en dan net doen of ze nooit geroepen/geschreven zijn.

Daarnaast lopen kerkenraden met onkunde en achterklap zo maar voorbij iemand om dan een keuze te maken waarvan denkt dat het goed is voor een gemeente en dat betwijfel ik ten zeerste.

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 22 mar 2007 22:43

Speedy schreef:
Cornel schreef:Jah klopt maar hoe zit dat in de CGK? Kanidaat Huigen krijgt heel veel beroepen terwijl kanidaat Hoekman al best wel een tijdje beroepbaar is en hij krijgt helemaal geen beroepen,

Dat is inderdaad moeilijk en daar ontloopt een deel van de CGK zijn verantwoordelijkheid. Persoonlijk vind ik het triest dat er gemeenten zijn die geroepen hebben GEEN kandidaat te beroepen en nu opeens daar vanaf stappen om te zeggen dat kand. Huijgen geschikt is voor hun gemeente. Daar laad je als kerk een grote verantwoordelijkheid op je om opeens eerdere argumenten weg te schuiven en dan net doen of ze nooit geroepen/geschreven zijn.

Daarnaast lopen kerkenraden met onkunde en achterklap zo maar voorbij iemand om dan een keuze te maken waarvan denkt dat het goed is voor een gemeente en dat betwijfel ik ten zeerste.

Ik vind bovenstaande nogal kort door de bocht geformuleerd. Kerkenraden zijn over het algemeen zeer weloverwogen met het
beroepingswerk bezig. De CGK is nogal divers en de gemeenten welke nu een beroep op kandidaat Huygen hebben uitgebracht zijn met name de gemeenten welke zich net links naast de 'Bewaar het Pand' gemeenten bevinden. Persoonlijk denk ik dat kandidaat Hoekman beter past binnen een echte 'Bewaar het Pand' gemeente. Om maar in deze termen te praten.

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 23 mar 2007 10:34

zijn er dan geen vacante gemeentes die rechts bewarend pand zijn?

ronald1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ronald1980 » 23 mar 2007 10:42

Cornel schreef:zijn er dan geen vacante gemeentes die rechts bewarend pand zijn?

Die zijn er zeker wel. Ik heb namelijk gehoord dat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat in Rotterdam Kralingen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2007 10:53

Cornel schreef:zijn er dan geen vacante gemeentes die rechts bewarend pand zijn?

Ik heb erg veel moeite met de benaming 'bewaar het pand' gemeenten. Hou het op rechts of links of progressief, links van het midden rechts van het midden.

Er is niemand die aan kan geven of iets bewaar het pand is. Bewaar het pand is een blad en een stichting, niets meer en niets minder. Voorbeeld als ds. Korving een artikel schrijft in het blad is hij dan een bewaar het pander zoals jij 'bewaar het pand' definieert?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2007 10:54

ronald1980 schreef:

Die zijn er zeker wel. Ik heb namelijk gehoord dat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat in Rotterdam Kralingen.

Kan je aangeven wat de betrouwbaarheid van die bron is, want je moet enorm voorzichtig nu zijn. Je kan iemand nu enorm beschadigen.

En dat zal de eerste keer niet zijn dat door 'internet' geruchten iemand in de hoek wordt gezet.

ronald1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ronald1980 » 23 mar 2007 10:55

Ik ben het wel eens met Speedy er zit ook een beetje een negatieve klank bij vind ik.

Ik ben zelf lid van de stichting maar de kerk waartoe ik behoor staat niet te boek als bewaar het pand gemeente in de volksmond dus dat zou ook niet kunnen kloppen.

ronald1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ronald1980 » 23 mar 2007 10:57

Speedy schreef:
ronald1980 schreef:

Kan je aangeven wat de betrouwbaarheid van die bron is, want je moet enorm voorzichtig nu zijn. Je kan iemand nu enorm beschadigen.

En dat zal de eerste keer niet zijn dat door 'internet' geruchten iemand in de hoek wordt gezet.

Ik heb het gehoord van iemand die binnen in die kerk zijn. Hij zei letterlijjk dat het voornemen er was.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2007 10:59

vaandel schreef:
Ik vind bovenstaande nogal kort door de bocht geformuleerd. Kerkenraden zijn over het algemeen zeer weloverwogen met het
beroepingswerk bezig. De CGK is nogal divers en de gemeenten welke nu een beroep op kandidaat Huygen hebben uitgebracht zijn met name de gemeenten welke zich net links naast de 'Bewaar het Pand' gemeenten bevinden. Persoonlijk denk ik dat kandidaat Hoekman beter past binnen een echte 'Bewaar het Pand' gemeente. Om maar in deze termen te praten.

Mwah, kort door de bocht is het zeker niet. Op dit moment worden er groffe fouten gemaakt door kerkenraden. Voorbeeld: persoon kan niet gekandideerd worden voor predikant van de gemeente want de gemeente wil graag een getrouwde herder en leraar. Dit wordt aan verschillende personene meegedeeld, tot er 1 zegt: hoe kom je daar nou bij hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. Echter uitspraak is al verspreid.

En zo zijn er helaas meerdere voorbeelden te noemen.

Terug naar “Archief”