Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2011 15:44

Dat is wel zo handig ja. Goeie tip.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 16:02

Ik zal vast een shirt, boxer en blouse klaarleggen ;-)

Fijn dat de echo op tijd is Evelien! Dan kan je in elk geval niet morgen de hele dag druk maken om de echo...
Hopelijk valt het mee en krijgen jullie een prachtig kindje te zien!

@ajl dat lijkt me echt niet prettig, als je man dan naar huis moet... Zowel voor jezelf niet, als voor je man... Na zo'n enorm bijzondere gebeurtenis wil je toch niets anders dan samen zijn (als gezinnetje)? Als ik dan zonder m'n man zou zijn... Lijkt me gewoon echt niet fijn!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2011 16:20

Wow, waar jullie allemaal wel niet aan denken :shock: Dat zou allemaal nooit in me opgekomen zijn. En vind het zelf ook een beetje overbodig, mijn man sliep tijdens de weeen wel naast mij, omdat het midden in de nacht was, maar na de bevalling en het eerste bezoek ging hij gewoon naar huis. Even bijkomen :D En het is dan al druk genoeg voor een man, kaartjes bestellen, mensen bellen, aangifte doen. Ik zou echt niet perse met zijn drietjes hoeven zijn hoor. Ik wilde gewoon slapen, Jurian deed dat ook en mijn man was ook doodop. En met nog 2 vrouwen op een kraamafdeling is er weinig knus aan hoor ;) Maargoed, het was mijn eerste, ik wist niet beter natuurlijk. Nu hoop ik echt gewoon thuis te bevallen, en dan dus wel al snel met zijn viertjes te zijn. Maargoed, we hebben het niet helemaal voor t zeggen natuurlijk.

Spannend morgen Evelien! Fijn dat het op tijd is, dan heb je het sneller achter de rug.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 16:32

Dat is dus wel het grote verschil... bij ons in het ziekenhuis heb je alleen éénpersoons kamers. Dus je ligt nooit met andere zwangeren/net bevallen vrouwen op een kamer...
In dat geval zou ik er ook niet zo'n behoefte aan hebben, maar 't lijkt me gewoon heerlijk om als gezinnetje samen te zijn. In het ziekenhuis hameren ze daar ook op en laten ze je - als de omstandigheden het toe laten ;-) - ook zoveel mogelijk samen zijn.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mei 2011 17:40

Vriendin van me is alleen bevallen van hun derde omdat ze geen oppas konden krijgen voor de andere twee :shock: Dus haar man bracht haar met de kids naar het zh en nam daarna de kids mee naar huis....dat lijkt me verschrikkelijk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 18:07

:shock: dat lijkt me inderdaad helemaal niks... Wel heftig trouwens, als je niemand in de buurt hebt waarbij de kids dan kunnen zijn...

Gelukkig heb je dat soort problemen niet bij een eerste ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 18:14

Ik vond het ook niet erg hoor dat mn man naar huis ging. Ik had genoeg aan mijzelf. Daarbij rustig op een kraamafdeling? Wij lagen in een ziekenhuis, midden in een Rotterdamse allochtonenbuurt en wij waren als enige blij met het kind. Naat mij een Pakistaans stel waar hij boos was, omdat het de 3e dochter was. Daarnaast een turkse die na de bevalling met het kind, zonder wagen, met de metro naar huis moest. En een Surinaamse dame die niets van haar kind wilde weten en nog een onverzekerde Antiliaanse dame die niet wist wie de vader van het kind was. Genoeg te doen dus op zaal. Ik was blij dat ik even alleen was

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 18:22

Hm... daar zou ik ook niet heel blij van worden inderdaad... :-k

Wij hebben trouwens gisteren even de alternatieve route(s) gereden; voor het geval dat.
Blij dat we dat gedaan hebben, want we stuitten op nog meer omleidingen. Zucht.
Bij ons is een heel groot verkeersplein, waar ze een fly over aan het realiseren zijn. En deze hele maand moet er heel veel gebeuren. Elke avond/nacht wordt er dus doorgewerkt. De verkeerslichten doen het niet en mannetjes regelen het verkeer. Gisteren moesten we daar best lang wachten. Ik denk dat, als we daar rijden als ik weeën heb, ik echt ga schelden tegen m'n man, daar heb ik 'm gister al voor gewaarschuwd. :mrgreen: Die plek kunnen we niet ontwijken als we voor de 'normale' route gaan.
Als we een omleiding moeten volgen, dan moeten we er ook nog rekening mee houden dat we dan een andere snelweg moeten hebben, en ook daarvan is de oprit deze week dicht 's avonds/ 's nachts. ](*,) Terug zijn we dus maar route 3 gaan rijden, en dat lijkt - als de 'normale' route niet mogelijk is, de beste oplossing.

Wat een puzzel :)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 12 mei 2011 18:45

Ik krijg het allemaal niet meer bijgelezen hoor, wat wordt hier veel gekletst zeg ;)

@Jannoek: beval jij toevallig in Nieuwegein? Daar hebben ze heel goede kraamafdeling he!

Mijn man moest ook gewoon naar huis hoor.. Ik lag ook op een 2-persoonskamer met een mama die net een uur voor mij bevallen was, dus dat was nog best gezellig :D Maar de volgende ochtend kon ik bijna niet wachten om lekker naar huis te gaan hoor!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mei 2011 18:53

over de voorspellingen: Jannoek een meisje, Liefie een jongen, Jamillah een jongen, MissF een jongen en Schipje een meisje. Daarna ga ik eens denken over de andere die zwanger zijn, tzijn er nu zoveel :lol:

over mezelf doe ik geen uitspraken meer. Ik ging int begin heel sterk uit van een jongen maar tegen de tijd dat de echo naderde opeens heel sterk naar een meisje.... en nu weet ik het dus zeg maar niks :-oo

Overigens van Jannoek en MissF vermoed ik het door hoe ze over de baby schrijven 8-[ niet dat jullie je versproken hebben hoor, want nergens kan ik het 'zwart op wit' laten zien, maar gewoon een gevoel :mrgreen: Dus kan er volledig naast zitten, de tijd zal het leren.

Hier moet je in het zh ook gewoon naar huis, al ging hij pas rond 22:30 uur terwijl ik om 17 uur bevallen was. Manlief kwam thuis in een zooi (na 1 uur persen thuis ist al een zooitje blijkbaar :lol: ) en kon natuurlijk de slaap niet vatten. Dus die was nog niet echt uitgeslapen de dag erna, maar gelukkig mocht ik na 1 nachtje meteen weer mee naar huis met dochter!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mei 2011 18:56

LauraC schreef:Vriendin van me is alleen bevallen van hun derde omdat ze geen oppas konden krijgen voor de andere twee :shock: Dus haar man bracht haar met de kids naar het zh en nam daarna de kids mee naar huis....dat lijkt me verschrikkelijk.

Geloof dat ik mn kinderen dan maar bij het hoofdeinde neer zet, zolang er geen complicaties zijn lijkt het me niet echt een super groot probleem, al denken ze daar in het zh waarschijnlijk héél anders over... Lijkt me echt vreselijk op die manier.... Sneu hoor.

Ik hoop hier op een nacht-bevalling met slapende kinderen zodat we niemand als oppas nodig hebben.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mei 2011 18:57

Schipje schreef:
@Lammetje: je kan Jannoek of mij pb'en voor een christelijk verslag 'zwanger met gezond verstand'.

Dankje, heb het van jannoek gekregen via de mail. Jij ook bedankt Jannoek, heb het gelezen en ga het eens overleggen met mijn vk, die is juist van de homeopathie dus wat dat betreft zou ze er niet zo snel problemen mee hebben denk ik.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 mei 2011 20:05

oei jannoek, wat een drama zo over de weg te moeten gaan zeg. hopelijk besluit je kindje te komen op een moment dat je gewoon de op- en afrit kunt gebruiken!

ik denk dat jannoek en liefie een jongen krijgen, en missf en ajl een meisje. de rest durf ik me nog niet over uit te spreken..
hier zei bij de vorige ook iedereen dat het een jongen zou worden, zodat we het zelf op het laatst ook dachten, maar het bleek toch echt een meisje te zijn 8)

ik las laatst in een blad van een stel dat midden in de nacht thuis kwam met een net geboren baby :shock: . was een ziekenhuisbevalling zonder complicaties en moest het ziekenhuis 'gewoon' na een aantal uur verlaten.. zou dat echt werkelijk gebeuren? dat ze je midden in de nacht naar huis sturen?? dat lijkt me echt absurd..

en kleren voor je man meenemen? das best een goed idee! zou niet in mijzelf opgekomen zijn..

succes morgen bij de echo, evelien! ik was 's ochtends ook gewoon een beetje misselijk van de zenuwen...
hopelijk lijkt alles oké met jullie kleine!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 20:21

@lenny klopt idd ;) we hebben constant lopen geinen dat je een kind niet aan kan doen om dat in je paspoort te hebben staan, tot we doorgestuurd werden en de ziekenhuizen in de stad niet snel genoeg plek hadden. Haha! :lol:

Nu moeten we daar hard om lachen. Hopen dat alles goed gaat, en dat ons ukkie besluit snel te komen :)

Sprak net mn moeder, ze zei dat dr 2e bevalling zelfs meer dan een dag duurde. Nu stel ik me helemaal maar in op meerdere dagen.. ;-)

@lammetje ik heb niemand verteld dat ik caulophyllum gebruik.. In't ziekenhuis zijn ze vast geen voorstander van dat soort dingen..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2011 20:28

Als wij geen oppas zouden kunnen krijgen voor onze meid zou ik haar ook lekker in de kamer laten spelen ofzo, :-oo Zou er nooit voor kiezen om dan alleen te bevallen, lijkt me afschuwelijk.

Jannoek: ik moet er ook niet aan denken om niet samen met m'n man te kunnen zijn na de bevalling. Wat een enorm geluk dat in jullie ziekenhuis een slaapmogelijkheid is! Mede daarom hoop ik gewoon thuis te kunnen bevallen zodat m'n man gewoon bij me is.

Terug naar “Archief”