Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 apr 2011 21:05

beterschap voor de zieken!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 apr 2011 21:09

trijntjejohanna schreef:beterschap voor de zieken!!

Hier zijn de jongens vandaag en gisteren ook op muizenjacht geweest :roll:. Verder staan op één van de tuintafels allerlei potten en bakken met kikkerdril en kikkervisjes. Ook staan er bakken met net ontkiemde zaadjes, kortom: ze zijn erg zoet buiten met alles wat leeft en groeit!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 apr 2011 21:10

wij hebben vandaag heerlijk buiten gegeten! :D :D wat was het toch heerlijk weer vandaag!!! AfbeeldingAfbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 apr 2011 05:23

Kijk, dat ziet er gezellig uit! Dit weer is echt fantastisch. Zoonlief is de hele dag buiten. Gisteravond kon hij vlak voor het slapengaan bijna niet meer praten van moeheid. Hij bleef steeds hangen in zijn woorden, zat met zijn ogen te knijpen tijdens het eten. En toen ik hem op bed legde, was hij binnen 2 minuten helemaal vertrokken.

Heerlijk, hoor. Toen ik thuiskwam uit mijn werk, had manlief de hangmat opgehangen (zo'n hele grote). Dus ik ging daar even lekker in hangen en kindlief heeft wel een uur met mij erin gelegen. We hebben lekker liggen kletsen en kroelen. Hij lag helemaal te glimmen. Ik kon hem wel opvreten :8>
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 apr 2011 08:38

Sophie77 schreef:Hier zijn de jongens vandaag en gisteren ook op muizenjacht geweest :roll:.

... en ze hebben er inmiddels ééntje - levend - gevangen :shock:! Brrrr...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 apr 2011 11:55

uhm, die bewaren ze toch zeker niet?? 8-[
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 apr 2011 12:09

Brr.. die muizen! Je hebt ondernemende jongens volgens mij Sophie!

Idd heerlijk dit weer!! Lieke is de hele dag buiten.. Neemt soms wel de halve zandbak mee naar binnen, maar ja dat hoort erbij he ;)

Ik heb net de peuterspeelzaal gebeld of ik dr al op moest geven (ze is anderhalf) maar dat mag pas vanaf dat ze twee is. En dan mag ze met 2,5 jaar komen.
Dus ze moet nog een jaartje wachten :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 apr 2011 12:25

Zo schattig! Toen ik om half 12 zoonlief op ging halen bij de psz, waren ze lekker buiten aan het spelen. Hij zag mij al van een hele afstand aankomen en hij zette het toch op een rennen! "Mama! Mama!" en maar rennen. En knuffelen en blij, sjonge, wat een lekker kind, zeg!

Enne... waren de juffen in januari nog zo bezorgd en was alles ineens helemaal fout met hem, nu ineens zo anders! Omdat hij half mei naar de kleuterschool mag, hebben ze hem voor een laatste keer geobserveerd met hun formuliertje (dus dat bestaat inderdaad, ik weet niet meer wie me daar destijds op wees). En wat zijn ze ineens vol lof over hem. Want het gaat zo goed, etc. etc. En wat heb ik gelachen. Ze moesten hem gewoon een beetje de tijd geven. En nu zien ze eindelijk ook, welke dingen gewoon zijn karakter zijn en welke dingen niet.

Nou ja, ineens een verhaal vol lof en over hoe geweldig hij wel niet is.

Maar dat wisten we natuurlijk al 8)

Gekke juffen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 21 apr 2011 12:41

:mrgreen: gelukkig is hij dan toch nog goedgekeurd galateia! :wink:
Heeftie zin in de kleuterschool?

Hier is nog steeds een snipverkouden baby. Echt zielig dat hoesten. Gelukkig is de koorts wel iets gezakt en is hij wel vrolijk tussendoor.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 apr 2011 19:19

vpk schreef:uhm, die bewaren ze toch zeker niet?? 8-[

Ze hebben 'm de zo ongeveer de hele ochtend geobserveerd en toen vrijgelaten :wink: ...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 apr 2011 16:50

Behalve het verhaal van Goede Vrijdag en Pasen in de kinderbijbel lezen, hoeveel doen jullie met jullie peuters/kleuters rond deze periode?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2011 17:08

Eigenlijk niks, Laura. We volgen zelfs gewoon de kinderbijbel, die deze dagen over Jozef gaat, niet eens over Pasen. Ik vind hem er nu nog te klein voor om er echt heel erg bij stil te staan.
We zijn zelfs zo 'erg' dat we paastakken hebben met nepeieren eraan, en we hebben vandaag een schildersetje gekocht, zodat hij zondag eieren mag schilderen die we maandag met de paaslunch gaan eten :oops: Ik weet, het heeft niks met Pasen te maken, maar ik vond het vroeger al zo leuk, dat eieren verven, en denk dat hij het ook geweldig zal vinden.
Maargoed, Jurian is ook nog wat te jong om echt te begrijpen wat Pasen is denk ik, dus heeft het weinig zin om heel veel uit te leggen daarover. Hij weet wel dat ik zo naar de kerk ga, maar verder zegt het hem niks.

Vanmiddag heb ik een bad voor hem gemaakt buiten. Hij heeft tijdelijk zo'n vlinder, met 2 helften, ene helft had ik al een zak zand in gedaan, en nu dus de andere helft met water gevuld. Hij helemaal gelukkig, en ja hoor, na een half uurtje badderen ging het zand uit de zandbak keurig met zijn schepje in het bad, en het water uit het bad met de gieter keurig in de zandbak :mrgreen: Het is een vieze bende geworden, maar ach, hij heeft lol gehad.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 22 apr 2011 20:00

heerlijk dat geklieder met water. wij zijn vanmiddag naar een recreatieplas hier dichtbij geweest. Maar Hannah vond het zand maar zo zo. en het gras was helemaal erg. ze wilde er niet op zitten of lopen, en ze wees met haar vingertje en zei : bah, vies :D

uiteindelijk aan d'r verstand gepeuterd dat het niet vies is, en toen ging het wel een beetje, maar nog niet van harte.

oja Hannah loopt sinds 2 dagen los :D na heel lang achter een karretje ( rollator 8) ) gelopen te hebben doet ze het nu los. als je haar een handje wil geven zegt ze heel hard: neehee! :mrgreen:

beterschap met de zieken, hoop dat ze een beetje opknappen, het is zulk lekker weer !!! :)
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 apr 2011 21:09

Leuk dat Hannah losloopt!
En dat nee-zeggen... Hier hoor ik de hele dag niet anders :mrgreen: Op werkelijk alles wat wij tegen Sylke zeggen reageert ze met 'nee'. Als we dan nog eens wat herhalen schudt ze heel beslist haar hoofd: 'neeneenee!' :lol:

Hier laat ik ze ook lekker aankliederen met zand en water. Timon was nooit zo van het buitenspelen, maar Sylke vindt het helemaal geweldig en als zij buiten is wil Timon ook wel. Vandaag was hij bakker en heeft hij stapels zandpannenkoeken gebakken. Sylke was druk met beer in de buggy en toen ze een gietertje vond was het hek helemaal van de dam: beer heeft dus gedoucht :)

@Sophie: die muizenvangende jongens van jou mogen hier weleens langskomen, we hebben er hier weer eentje in huis :x

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 apr 2011 21:57

wat goed van hannah!

heerlijk ja, dat geknooi met water en zand. hier bijna de hele week niet thuis geweest dus de zandbak nog niet los gehad, maar het zand van vorig jaar zit er ook nog in, kan ik dat gewoon laten zitten of moet je er elk jaar schoon zand in doen? wij hebben zo'n schelp met 2 delen, dus is wel goed afgesloten geweest.

dochterlief heeft de trampoline ontdekt.. mijn ouders en schoonouders hebben er beide een, maar als ze erop is wil ze er niet meer af.. ze vindt het helemaal geweldig! vanochtend was ze ff bij ons in bed voor we naar beneden gingen, zegt ze: papa, tampanine kopen!!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”