Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor Haai » 08 jun 2009 19:49

Wij hebben de quinny Buzz (idd, je moet ervan houden, beetje apart model) en ook nooit problemen met de luchtbanden gehad. Verder vond ik het wel meevallen met die kleine bak, Timon heeft er tot ruim 5 mnd ingelegen en ging er toen uit omdat hij het niet leuk vond dat hij niets zag, niet omdat hij er niet meer in paste.
Wat ik zelf ook wel prettig vind is als het zitgedeelte zowel voor als achteruit te plaatsen is. Kleintjes vinden het vaak niet fijn als ze vader/moeder niet kunnen zien als ze in de wagen zitten.
Het is ook wel handig om te kijken waar je de wagen vooral voor wilt gebruiken. Wij wonen in de stad, en dus vond ik het belangrijk dat de wagen goed wendbaar en niet te groot was. Als je veel in het bos etc. wilt wandelen heb je meer aan een wagen met stevige luchtbanden en geen zwenkwieltjes.

Dit herinnert mij er trouwens aan dat wij komende week ook maar weer eens de kinderwagenbak en maxi cosi van zolder moeten halen :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 jun 2009 05:40

@Lenny: wat fijn dat alles goed was, onze 20 wkn echo is uitgesteld omdat de verloskundige vader was geworden en nu is het vlg week de 22 weken echo, maar ik ben bang dat ik zie wat het is, jongen meisje,maar dat is dan toch echt niet zo?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2009 06:52

Nee hoor Pol, dat zie je echt niet zo makkelijk. Wij wilden het graag weten en volgens onze verloskundige was het duidelijk te zien, maar wij zagen het pas toen zij inzoomde. Voor een leek is het niet zo makkelijk te zien.

Wij hebben de mutsy ( overgenomen van een collega) Op zich wel een fijne, handzame wagen, maar ik vond de bak wel te klein. Hugo paste er met 3 maanden al niet meer in. Als je een grote bak wilt, moet je voor een bugaboo gaan.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 jun 2009 08:15

Hier had 1 van de oppaskinderen een bebe kinderwagen.
Hij ziet er best mooi uit en een hele grote bak, ze lag er met 6 maanden nog in en ze was echt geen kleine baby ofzo.
Ook vonden zij het een groot voordeel dat die bak gewoon op de achterbank mocht staan, dus niet dan je kleine kindje uren in de maxicosi zit.
Maar begreep wel dat hij wel goed prijzig is.
En ik vind zelf het zitgedeelte waardeloos, er zit geen klep overheen en hij kan in weinig standen, dus je kindje kan niet makkelijk slapen in het zitgedeelte.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2009 08:55

Volgens mij mag geen enkele kinderwagenbak op de achterbank staan hoor. Tenminste, daar ben ik nogal vaak voor gewaarschuwd. Een maxi cosi is gewoon een autostoeltje (hoeft niet eens perse van het merk maxi cosi, en daar moet een kindje in. In een wandelwagenbak ligt het nog 'los'. Dat mag volgens mij nooit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 jun 2009 09:07

Sommige wagenbakken hebben een sysyteem waardoor het wel mag.
Wij hebben een pericles en daar mag het ook bij. Er zijn speciale blokken bij te koop om de wagenbak van binnen te verkleinen en je legt de baby vast met een brede klitterbandsluiting.
Wij zelf hebben dat nooit gedaan maar mijn schoonzus wel, beviel haar heel goed.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 jun 2009 09:23

Jawel hoor MissF,
Er zijn een aantal wagenbakken waarmee het wel mag, o.a die bebe die ik noemde.
Je kindje ligt dan strak in een gordel en onder die bak zitten ook gordels etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2009 09:52

Ooh, nooit van gehoord. Wat ideaal. Er is bij mij altijd gewaarschuwd dat dat nooit mag. Nouja, ik zal sowieso wel niet zo'n kinderwagen hebben denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 09 jun 2009 09:54

@ Pol, jammer dat het uitgesteld is! Wij wilden niet weten wat het is, maar ik heb wel gekeken of ik het toch kon zien, maar idd echt niet dus! Dat zie je echt niet als leek. Ik heb de verleiding toch kunnen weerstaan om aan haar te vragen wat het is, dus we weten het nu uiteindelijk niet :wink:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 09 jun 2009 09:55

Dat heb ik ook nooit gehoord hoor, dat er bakken zijn die wel in de auto mogen. Maar wij gaan gewoon voor de maxi-cosi, we hoeven eigenlijk nooit een lang eind te rijden. Hooguit heeel af en toe een uurtje, maar we hebben alle vrienden, familie etc. in de buurt wonen dus!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 jun 2009 10:21

Lenny: hoe gaat het met je?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2009 10:59

Lenny schreef:Dat heb ik ook nooit gehoord hoor, dat er bakken zijn die wel in de auto mogen. Maar wij gaan gewoon voor de maxi-cosi, we hoeven eigenlijk nooit een lang eind te rijden. Hooguit heeel af en toe een uurtje, maar we hebben alle vrienden, familie etc. in de buurt wonen dus!

Mijn broer woont in Geneve en heeft ook zo'n bak die gewoon in de auto mag (weet niet zo om welke kinderwagen het gaat). Wel vast uiteraard. En die vinden het erg fijn, vooral toen ze nog zo klein was en toch op vakantie gingen in nederland met hun auto. Dan is die afstand best lang en niet goed voor het kind (in de maxicosi)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 09 jun 2009 11:13

@ Evelien: dan vind ik het idd een ander verhaal ja! Als je zo lang moet rijden, is een maxicosi niet goed voor zo'n kleintje.

@ Petra: met mij gaat het goed hoor, de misselijkheid blijft nog wel, maar het overgeven eigenlijk niet meer, en als ik de hele dag door regelmatig kleine beetjes eet ist goed te doen! We zijn er nu echt van aan t genieten!! Babykamertje opknappen, behang en verf uitzoeken, meubeltjes kopen etc. etc. Echt top! En hoe ist met jou dan??

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 jun 2009 11:31

Lenny: hmm nog niet zo, nog steeds misselijk, soms overgeven. Wij zijn ook aan het kamertje begonnen, maar genieten blijft moeilijk, nog behoorlijk depri :(

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 jun 2009 12:17

De reden dat je voor een kinderwagen kiest waarvan de bak gewoon op de achterbank mag hoeft niet perse te zijn vanwege lange afstanden rijden, het is ook al super ideaal als je gewoon dichtbij op visite of verjaardag e.d moet, je legt je kindje in die bak en je tilt het bij aankomst uit de auto en je zet hem mooi weg in een hoekje en je kindje slaapt fijn verder.
Dus je hoeft niet met bedjes aan de gang.

Terug naar “Archief”