Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jan 2009 09:54

tante-tortel schreef: Zoals elke groep van 40 vreemden, waar halen we de stoelen vandaan ;-)

Da's helaas niet overal zo: in een Ger.Gem. in de Hoekse Waard werd mij destijds na een dienst verzocht dit niet meer te doen: er zaten een paar jongens met een oorbel in onze groep, sommige meiden hadden geen hoed op en er was zelfs een meisje met een lange broek. Letterlijk verzocht de dominee ons om voortaan "de zonde niet meer mee de kerk in te brengen. Dat de wereld nu de homo's gewoon vinden, is al erg genoeg. Hier doen wij dat niet".

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jan 2009 10:05

Alsof er niet al veel zondaren in die kerk zouden zonder die 40 homo's.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 23 jan 2009 10:27

Meboy,
Het past niet in dit topic om over levensheiliging te gaan praten. Over homoseksualiteit zijn we het blijkbaar eens: het is zonde. En onze wegen scheiden dus op dit punt: Ik getuig dat de zonde ten alle tijde bestreden moet worden, jij getuigt dat de zonde gedoogd mag worden.
(waardoor ik nog geen haar beter ben)

Denkertje,
Tenenkrommen doen er wel meer hier, ik ook. Het kost moeite genoeg om beleefd te blijven als iemand Gods geboden met voeten treed, onder het motto: "ik ben toch al gered".

Ik weet geen woorden mee te zeggen, ik erken mijn onvermogen om te kunnen overtuigen, en daarom sluit ik mijn rol in deze discussie af met de woorden van aartsengel Michaël: "De Heere bestraffe u"
Moge God mij behoeden voor misbruik van Zijn Woord en Naam, en al Zijn woorden die ik hier heb gesproken willen zegenen.

8 Desgelijks evenwel ook dezen, in slaap gebracht zijnde, verontreinigen het vlees, en verwerpen de heerschappij, en lasteren de heerlijkheden.
9 Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 23 jan 2009 11:42

Er wordt hier al 466 pagina's 1 grote schijnvertoning opgevoerd. 466 pagina's discussiëren, terwijl voor iedereen de uitslag toch al vaststaat. Argumenten worden naar elkaar gesmeten, maar ik zie maar zelden iemand die echt oprecht luistert. Ik ben nog zo dwaas om hier een persoonlijk verhaal neer te zetten.

DesertRose: pas op met het vervloeken van je mede-christenen!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 jan 2009 12:01

studentjehhs schreef:Er wordt hier al 466 pagina's 1 grote schijnvertoning opgevoerd. 466 pagina's discussiëren, terwijl voor iedereen de uitslag toch al vaststaat. Argumenten worden naar elkaar gesmeten, maar ik zie maar zelden iemand die echt oprecht luistert. Ik ben nog zo dwaas om hier een persoonlijk verhaal neer te zetten.

Best begrijpelijk dat het zo op je overkomt. Toch, als je kijkt naar de algemene houding dan is die gedurende die 466 blz. best wel anders geworden. Daarbij, natuurlijk is het lastig om te zien dat de uitslag voor sommigen vast lijkt te staan. Dat lijkt mij op zich niet zo erg zolang er maar begrip en respect is voor elkaar standpunt. Aan de andere kant, zie je ook dat standpunten in de loop van die 466 pag. in dit topic en in andere relateerde topics, bij veel mensen toch wel meer begrip hebben opgeleverd.

Ik weet niet of het dwaas is geweest om je persoonlijk verhaal neer te zetten. Ik denk juist van niet. Juist die persoonlijke verhalen in dit topic dragen bij aan het begrip. Want hoe algemeen het begrip homoseksualiteit ook niet is, voor heel veel mensen (ook jongeren) is het een ver van mijn bed show. Iets wat “onder ons niet voor komt, of niet mag voorkomen”. En ook al lijkt een persoonlijk verhaal in het topic weinig te betekenen omdat er niet op gereageerd word of iets dergelijks, vergeet niet dat er ook een hoop mensen alleen maar meelezen. En die herkennen zich er wellicht wel in.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2009 12:09

studentjehhs schreef:Er wordt hier al 466 pagina's 1 grote schijnvertoning opgevoerd. 466 pagina's discussiëren, terwijl voor iedereen de uitslag toch al vaststaat. Argumenten worden naar elkaar gesmeten, maar ik zie maar zelden iemand die echt oprecht luistert. Ik ben nog zo dwaas om hier een persoonlijk verhaal neer te zetten.

Je was er niet eens bij vanaf de eerste pagina. Dus hoe kan je weten dat er hier niets veranderd is?

Zoals Zareb al schrijft, in de loop der tijd heb ook ik hier zeker wel iets zien veranderen. Je moet alleen niet verwachten dat dit in 3 dagen en 10 pagina's gebeurd. Daar is dit ene te groot en ingewikkeld punt voor,
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2009 12:13

DesertRose schreef:Ik weet geen woorden mee te zeggen, ik erken mijn onvermogen om te kunnen overtuigen, en daarom sluit ik mijn rol in deze discussie af met de woorden van aartsengel Michaël: "De Heere bestraffe u"
Moge God mij behoeden voor misbruik van Zijn Woord en Naam, en al Zijn woorden die ik hier heb gesproken willen zegenen.

Ik vind het nogal wat als je mede christenen de straf van God toewenst.
Laat het oordelen of iemand bestraft moet worden maar aan God zelf over.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jan 2009 13:12

DesertRose schreef:

Ik weet geen woorden mee te zeggen, ik erken mijn onvermogen om te kunnen overtuigen, en daarom sluit ik mijn rol in deze discussie af met de woorden van aartsengel Michaël: "De Heere bestraffe u"

Onvoorstelbaar!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jan 2009 13:32

Nee, ik geloof niet dat het een schijnvertoning is. Ik denk dat veel mensen hier, er oprecht mee bezig zijn. Jammer genoeg zijn er altijd een paar mensen dei hun toevlucht menen te moeten nemen tot de gesel van hun interpretatie van de wet. Nog niet door de wet, aan de wet gestorven misschien?

Mogen wij verwachten dat anderen direct begrip hebben voor onze situatie en visie? Wees eerlijk: hoelang heb jij er over gedaan om jouw geaardheid te begrijpen en in bijbels licht te plaatsen? Daarom probeer ik veel begrip op te brengen voor het onbegrip van anderen.

Je kunt je opvoeding ook zomaar niet verloochenen en je bent je (voor)oordelen ook niet zomaar kwijt. Hoeveel mensen in onze gezindte hebben er nog steeds moeite mee om de genadegaven van Christus aan te nemen? Dat ga immers zomaar niet?

Ondanks sommige harde reacties ben ik blij dat er in ieder geval over gespróken wordt, dat homo's zichtbaar zijn geworden in onze kringen. Daarom ben ik ook zo blij dat het Regenboogforum er is waar jongeren met een christelijke levensovertuiging terecht kunnen bij elkaar.

De homowereld wenkt en roept. Er zijn al heel gedoopte jongeren door verslonden. Laten we voorzichtig met elkaar omgaan, als apart gezette mensen:

In hoofdzaken eenheid
In bijzaken vrijheid
En in alles de LIEFDE

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 23 jan 2009 14:00

Gerdien B. schreef:

Je was er niet eens bij vanaf de eerste pagina. Dus hoe kan je weten dat er hier niets veranderd is?

Zoals Zareb al schrijft, in de loop der tijd heb ook ik hier zeker wel iets zien veranderen. Je moet alleen niet verwachten dat dit in 3 dagen en 10 pagina's gebeurd. Daar is dit ene te groot en ingewikkeld punt voor,

Is er zoveel veranderd of zijn veel mensen gewoon afgehaakt in de discussie? Ik heb de eerste pagina's van homofilie 1 nog eens doorgenomen en zie daar veel verschillende mensen reageren op ene Jeroen. Die had een website genaamd http://www.refohomo.8k.com/, waar iedereen heel enthousiast op reageerde. Die website bestaat alleen niet meer jammer genoeg.

Heel veel verschillende mensen die reageerden en dat nu niet meer doen. Mijn vraag is dus: is er veel verandert of doen mensen gewoon niet meer mee aan de discussie?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 jan 2009 14:01

Het laatste.

En het regenboog forum is nu juist een forum waar je als Christen homo niet moet komen.
Ik hoop ook oprecht dat mijn zoon daar niet gaat zoeken naar antwoorden op zijn vragen.
Maar die gewoon in gesprekken met ons en zijn zussen en zwagers bespreekt. Of met zijn ouderling waar die overigens hele goede gesprekken mee heeft.
Laatst gewijzigd door tante-tortel op 23 jan 2009 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 23 jan 2009 14:03

Dat vrees ik ook

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 23 jan 2009 14:07

tante-tortel schreef:Het laatste.

En het regenboog forum is nu juist een forum waar je als Christen homo niet moet komen.
Ik hoop ook oprecht dat mijn zoon daar niet gaat zoeken naar antwoorden op zijn vragen.
Maar die gewoon in gesprekken met ons en zijn zussen en zwagers bespreekt. Of met zijn ouderling waar die overigens hele goede gesprekken mee heeft.

1) Hoezo moet je op het regenboogforum als Christen homo niet komen?

2) Ik wil niet gelijk jouw zoon aanvallen, maar ik vind het wel jammer dat 'niet praktiserende' homo's niet hun mening geven. Ik tref alleen maar hetero's aan die tegen homorelaties zijn en homo's die voor homorelaties zijn. hoe kan dat, zijn ze er niet?
Laatst gewijzigd door studentjehhs op 23 jan 2009 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 jan 2009 14:13

Ik heb daar een aantal zaken door gelezen, en het fiet dat zij zich hebben geprofileerd op de Gayparade. Vind ik genoeg redenen om niet meer te komen.
Er wordt zelden gekeken naar wat zegt de Bijbel maar wat voel ik en hoe denk ik dat ik de Bijbel daaraan kan aan passen. Zoals je hier al kunt lezen van Denkertje.
Als er maar liefde is, mag alles.
En ik geloof dat de Bijbel anders spreekt.

Ik hoef alleen maar te denken aan de huwelijkswetten die Paulus schrijft:
Man heb uw vrouw lief, en vrouw weest aan uw man onderdanig.
Dat pleit nergens voor een homorelatie.
Nergens zul je kunnen lezen in de Bijbel dat er positief over een homorelatie gesproken wordt.
Dan kunnen we natuurlijk wel proberen om de Bijbel om te buigen en zo te verklaren zodat het wel past in mijn straatje, maar dan doe je God onrecht.
Maar goed we kunnen al die pagina's die hier over gaan wel weer opnieuw gaan opstarten, er zal weinig anders uit komen dan je tot nu toe kunt lezen.
Het blijft een herhalen.
Ik denk dat je voldoende zult kunnen halen uit wat er al over geschreven is en zou je alleen maar aanraden om eens te gaan praten met je ouderling, en zeker met je ouders.(als je dat nog niet doet) En ik denk dat een 1 op 1 gesprek meer zal opleveren aan inzichten dan dat je hier zult kunnen vinden.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 23 jan 2009 14:17

tante-tortel schreef:Ik heb daar een aantal zaken door gelezen, en het fiet dat zij zich hebben geprofileerd op de Gayparade. Vind ik genoeg redenen om niet meer te komen.
Er wordt zelden gekeken naar wat zegt de Bijbel maar wat voel ik en hoe denk ik dat ik de Bijbel daaraan kan aan passen. Zoals je hier al kunt lezen van Denkertje.
Als er maar liefde is, mag alles.
En ik geloof dat de Bijbel anders spreekt.

Ik hoef alleen maar te denken aan de huwelijkswetten die Paulus schrijft:
Man heb uw vrouw lief, en vrouw weest aan uw man onderdanig.
Dat pleit nergens voor een homorelatie.
Nergens zul je kunnen lezen in de Bijbel dat er positief over een homorelatie gesproken wordt.
Dan kunnen we natuurlijk wel proberen om de Bijbel om te buigen en zo te verklaren zodat het wel past in mijn straatje, maar dan doe je God onrecht.
Maar goed we kunnen al die pagina's die hier over gaan wel weer opnieuw gaan opstarten, er zal weinig anders uit komen dan je tot nu toe kunt lezen.
Het blijft een herhalen.
Ik denk dat je voldoende zult kunnen halen uit wat er al over geschreven is en zou je alleen maar aanraden om eens te gaan praten met je ouderling, en zeker met je ouders.(als je dat nog niet doet) En ik denk dat een 1 op 1 gesprek meer zal opleveren aan inzichten dan dat je hier zult kunnen vinden.

Oke helder bedankt! Maar wat is je antwoord op mijn tweede vraag?

Terug naar “Archief”