Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor kwebbel » 30 nov 2010 05:03

Het is stil rondom de huizenjacht.... wij openen de huizenjacht als alle feestdagen voorbij zijn. Heb daarvoor nog 5 dagen vrij ergens dus dan kan ik de finishing touch aanbrengen zoals het schilderen van de deuren en de laatste rommeltjes wegwerken e.d.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 nov 2010 19:04

Wij hebben net de bedenktijd achter de rug, dus in principe ben je nu min of meer verplicht het huis te kopen of 10% van het aankoopbedrag te betalen... En juist nu krijgen we te horen dat het contract van mn vriend niet verlengd wordt... :( :? Dus hoe we dat nu moeten doen met dat huis.... ik weet t niet... :(
Szent az Úr

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 30 nov 2010 19:36

jaccootje85 schreef:Wij hebben net de bedenktijd achter de rug, dus in principe ben je nu min of meer verplicht het huis te kopen of 10% van het aankoopbedrag te betalen... En juist nu krijgen we te horen dat het contract van mn vriend niet verlengd wordt... :( :? Dus hoe we dat nu moeten doen met dat huis.... ik weet t niet... :(

he wat naar toch nu!! lees net in andere topic ook dat jullie trouwplannen hebben.
daar in ieder geval gefeliciteerd mee, maar sterkte met de andere zorgen!!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 nov 2010 19:39

nita schreef:
jaccootje85 schreef:Wij hebben net de bedenktijd achter de rug, dus in principe ben je nu min of meer verplicht het huis te kopen of 10% van het aankoopbedrag te betalen... En juist nu krijgen we te horen dat het contract van mn vriend niet verlengd wordt... :( :? Dus hoe we dat nu moeten doen met dat huis.... ik weet t niet... :(

he wat naar toch nu!! lees net in andere topic ook dat jullie trouwplannen hebben.

Dank je! Mn vriend kreeg t vandaag te horen... ](*,) Als t nou vorige week gezegd was tegen em, hadden we t huis zeer zeker niet aangeschaft... Nu is t maar afwachten hoe t loopt...
Szent az Úr

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 30 nov 2010 19:40

Maar jullie wisten toch wel dat de kans groot was dat dit ging gebeuren las ik ergens? Nog steeds balen natuurlijk, sterkte met de zorgen!!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 30 nov 2010 19:42

jaccootje85 schreef:
nita schreef:

Dank je! Mn vriend kreeg t vandaag te horen... ](*,) Als t nou vorige week gezegd was tegen em, hadden we t huis zeer zeker niet aangeschaft... Nu is t maar afwachten hoe t loopt...

lastige afweging lijkt me :? kies je dan je `verlies`en betaal je dan 10% van het aankoopbedrag, of ga je er toch voor met de misschien mogelijke gevolgen. 1 ding is zeker je hebt er weer behoorlijk wat kopzorgen erbij. sterkte!!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 nov 2010 19:44

blompje schreef:Maar jullie wisten toch wel dat de kans groot was dat dit ging gebeuren las ik ergens? Nog steeds balen natuurlijk, sterkte met de zorgen!!

We wisten t ergens wel dat zn baan op de tocht zou komen te staan, maar er werden verder nog geen uitspraken over gedaan vanuit Defensie, dat zou pas in maart gebeuren... Nu gaan in elk geval in 2013 alle BBT-ers eruit... mondjesmaat wordt dat nu uitgevoerd per 1 januari... dus t is nog steeds de vraag wanneer Steven eruit gegooid wordt.
Szent az Úr

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 nov 2010 19:46

nita schreef: lastige afweging lijkt me :? kies je dan je `verlies`en betaal je dan 10% van het aankoopbedrag, of ga je er toch voor met de misschien mogelijke gevolgen. 1 ding is zeker je hebt er weer behoorlijk wat kopzorgen erbij. sterkte!!

Dank je! Zoals we er nu voor staan, gaan we voor t huis, maar doen we niet alles wat we wilden doen... We knappen alleen de kamers op die we echt nodig hebben om in te leven, verder nog even niet. Steven gaat nu proberen om een andere functie te krijgen binnen Defensie, dus we hopen natuurlijk dat dat gaat lukken! :)
Szent az Úr

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 19:46

Zo dat is wel heel erg zuur! maar kan hij ondertussen dan niet beter een andere baan gaan zoeken?

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 nov 2010 19:52

liefie schreef:Zo dat is wel heel erg zuur! maar kan hij ondertussen dan niet beter een andere baan gaan zoeken?

Hij weet zelf nog niet wattie precies wil alstie er echt uitgegooid wordt. Fulltime brandweerman wordt t ook niet, want ook daarop wordt bezuinigd... Tuinbedrijven zijn er al veel te veel, dus kan hij ook niet voor zichzefl beginnen.... en boswachters worden ook niet elke week gezocht....
Als het even kan wil hij zn baan als vrijwillige brandweer behouden. En als werknemer bij een tuinbedrijf te gaan werken, dat wordt em ook niet, want dan verdiendtie nog niet eens de helft van wat hij nu vangt... Verder als verpleegkundige blijft dan nog over, maar die opleiding heeftie nog niet helemaal afgerond. Defensie heeft per direct de opleidingen gestopt, dus de afstudeerstage kan hij nu ook niet meer doen....
(ik heb vanmiddag meerdere keren gedacht waarom ons dat nu weer overkomt... :oops: Mn broertje zou ook gaan trouwen, heeft een kast van een huis, gaat allemaal voor de wind, al moetie nu vervroegd in t huwelijk treden, omdat ze een kindje verwachten..., maar bij hem gaat t allemaal van een leien dakje)
Szent az Úr

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 19:57

Moeilijk hoor! En kan je vriend niet proberen als BBL verpleegkundige aan de slag te gaan?
Maar dan zal hij ook zeer waarschijnlijk veel minder gaan verdienen.
Wat zeggen jullie ouders ervan?

Soms komen er tegenslagen op je pad niet makkelijk maar meestal kom je er wel sterker uit!
Niet de moed opgeven hoor.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 nov 2010 20:00

Hij heeft t volgens mij thuis nog niet verteld... Zn ouders waren namelijk druk met de oppas op 2 kleinkinderen, nogal handenbindertjes en zn ouders zijn ook de jongste niet meer... Mijn ouders weten t nog niet. kHeb ze nog niet gebeld. Hij zou t zelf vertellen, maar vanavond heeftie oefenavond van de brandweer, dus dat wordt op zn vroegst morgen :wink:

Ik laat de moed nog niet zakken, maar af en toe frustreerd t mij (en Steven) behoorlijk! Zo zijn er meer dingen die ons frustreren, naast t gedoe met baan-huis, dus vandaar dat k net wat moedeloos overkwam :wink:
Szent az Úr

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 20:04

Snap het ook zeker wel hoor :wink:
Suc6 met alles!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 30 nov 2010 20:04

@ jacootje, balen zeg dat alles de laatste tijd zo vreselijk tegen zit, en dan dit er nog bij.
ik vind het knap dat jullie de keuze maken het huis toch te nemen, en dan de belangrijkste kamers op te knappen, de rest komt dan vanzelf wel....

ze zeggen wel eens komt tijd komt raad....dat hoop ik van harte voor jullie

( kzag ergens dat je behang had gekocht? wat voor kleur/en? (als ik zo nieuwsgierig mag zijn :-oo )

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 nov 2010 20:07

nita schreef:@ jacootje, balen zeg dat alles de laatste tijd zo vreselijk tegen zit, en dan dit er nog bij.
ik vind het knap dat jullie de keuze maken het huis toch te nemen, en dan de belangrijkste kamers op te knappen, de rest komt dan vanzelf wel....

ze zeggen wel eens komt tijd komt raad....dat hoop ik van harte voor jullie

( kzag ergens dat je behang had gekocht? wat voor kleur/en? (als ik zo nieuwsgierig mag zijn :-oo )

Ik heb ook in datzelfde topic een plaatje (ingescand) van t behang erbij gezet... (pagina 6 van topic: huizen, tuinen, hoe leef je)
Szent az Úr

Terug naar “Archief”