het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Schipje » 24 jan 2011 13:07

Hier drinkt ze gewoon uit een glas alleen als ik wegga neem ik een antilek tuitbeker of rietjesbeker mee.

Gisteren zei ze opeens 'nee' tegen de bv! Vond het echt grappig om te zien en we hadden echt zoiets van: nu is het over. Maar 's avonds wilde ze opeens wel weer. Ik denk dat ze welgeteld 4 slokjes heeft gedronken :wink: . Ik heb me voorgenomen het niet meer zelf aan te bieden. Het is nu elke keer zo rommelig. Als ik het structureel aanbied is ze aan het draaien en wiebelen en als ze er zelf om vraagt net zo goed maar ik heb het idee dat ze het dan even nodig heeft ofzo. Als ze er zelf om vraagt dan krijgt ze drinken. Ik ben heel benieuwd of dat 'aflopende zaak' is. Wilde altijd graag min. twee jaar voeden maar als zij het genoeg vind, vind ik dat ook.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 jan 2011 20:19

zou je anders willen tandemvoeden als jullie baby er is schipje? (zo noemen ze dat toch?)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 jan 2011 21:22

vpk schreef:zou je anders willen tandemvoeden als jullie baby er is schipje? (zo noemen ze dat toch?)

Ja zo heet dat inderdaad. Ik zou dat wel willen als dochterlief nog drinkt. Maar er valt niet zo heel veel te 'tandemen' want ze drinkt alleen 's ochtends een paar slokjes en ik wil dat dan voor haar ook zo houden, niet dat ik ze dan allebei weer acht keer d.d. aan't voeden ben:wink:.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 jan 2011 10:01

Hier was de kleine meid haast niet gegroeid, dus toch maar weer wat vaker aanleggen. Over 2 weekjes weer even wegen, als ze dan nog niet genoeg aangekomen is, wordt het denk ik toch afbouwen en overstappen op kv... Ik geef nu op de dagen dat ik thuis ben vaak ook al een flesje extra (wel afgekolfde melk uit de diepvries), dus of ik nog genoeg heb betwijfel ik...
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jan 2011 11:12

ik moet ook weer wat vaker aanleggen.. ben voor de 2e keer alweer ongesteld geworden ](*,) dus mn productie is weer minder

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jan 2011 14:10

@Stip: het is heel normaal dat bv-baby's rond de 3 mnd wat minder hard groeien, dat wil dus niet zeggen dat ze niet genoeg heeft aan de bv. Rond de drie mnd raakt je eigen productie ook beter afgestemd op wat je kindje vraagt, waardoor het soms kan lijken of je niet genoeg meer hebt.
Misschien een ideetje om de curve van Nieke eens in te vullen op borstvoeding.com? Die is anders dan de curve van het cb, en klopt beter bij bv-kindjes. http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

@TJ: zo vreemd is dat toch niet, dat je alweer 2x ongesteld bent geworden? Of merk je dat Manoel te weinig krijgt?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jan 2011 14:26

ik was het bij milan en matteo niet meteen regelmatig.. dus ik baaaaaal nu :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 jan 2011 15:05

@ Stip: Lukt het wel om je dochter meer keer aan te leggen? Want als ze niet wakker wil worden of niet wíl drinken (omdat ze geen honger heeft), dan is het lastig denk ik.

Hebben jullie dat ook, net als TJ, dat de produktie wat terugloopt als je menstrueert? Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dat een oorzaak zou kunnen zijn :mrgreen: , 'k zal er toch eens op gaan letten!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 25 jan 2011 18:53

Sophie: dat was voor mij het teken dat het er weer aan zat te komen :mrgreen: 8)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 jan 2011 19:43

Nee, ik heb dat nooit heel erg gemerkt maar ik moet/moest altijd al aan mijn melkproductie werken, snel te weinig.

Stip, inderdaad waar wat Haai zegt. En daarbij komt dat ze op het cb nogal paniekerig kunnen doen over de groei van je kindje. Soms word er liever naar een curve gekeken dan naar het kind zelf. Kijk naar je kindje, is ze tevreden na de voeding? Heeft ze genoeg plasluiers? Dan hoef je je niet snel zorgen te maken.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 25 jan 2011 20:28

J.A. schreef:Sophie: dat was voor mij het teken dat het er weer aan zat te komen :mrgreen: 8)

ik heb het vooral de dagen erna. vaak eet ik weer wat kwark om het te ´herstellen´

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jan 2011 22:09

hier nog geen ongesteldheid, was met juul pas 3 maand na de laatste keer bv gevne ongesteld.. dus. ik verwacht dat het nog wel uitblijft, heb ik ook geen probleem mee als ik heel eerlijk ben :oops:

hier is de productie ook weer opgevoerd, marijn wilde alleen maar bv, hij is weer flink ziek geweest, beginnende keelonstekeing, dus we zitten dan en nacht weer om de drie uur te kolven, anders knappen we :D maar zo vind ik het wel prima.

al is die kolf van advent een rrr kolf. ik had mendela, maar die ging snachts kapot, en ik moest werken dus moest ik hier een nieuwe halen, en ze hadden alleen maar advent in mijn woonplaats ](*,)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 jan 2011 22:24

paprikameisje2 schreef:hier nog geen ongesteldheid, was met juul pas 3 maand na de laatste keer bv gevne ongesteld.. dus. ik verwacht dat het nog wel uitblijft, heb ik ook geen probleem mee als ik heel eerlijk ben :oops:

hier is de productie ook weer opgevoerd, marijn wilde alleen maar bv, hij is weer flink ziek geweest, beginnende keelonstekeing, dus we zitten dan en nacht weer om de drie uur te kolven, anders knappen we :D maar zo vind ik het wel prima.

al is die kolf van advent een rrr kolf. ik had mendela, maar die ging snachts kapot, en ik moest werken dus moest ik hier een nieuwe halen, en ze hadden alleen maar advent in mijn woonplaats ](*,)

Je kan medela bellen om te vragen of ze hem kunnen repareren. Bij mij kon hij toen niet gerepareerd worden en kreeg een nieuwe.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jan 2011 22:28

hij is al weg :oops: met het plastic.... zal mrogne eens kijken... anders zal ik het eens proberen. maar ik kolf fulltime, dat ding is ws versleten

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 jan 2011 15:33

paprikameisje2 schreef:hij is al weg :oops: met het plastic.... zal mrogne eens kijken... anders zal ik het eens proberen. maar ik kolf fulltime, dat ding is ws versleten

Dat moet een kolf toch gewoon kunnen. Daar moeten ze op berekend zijn. En zeker medela want dat is een goed merk. Hopelijk kun je hem nog vinden :wink: . Wat dacht je? Gelijk weg met dat rotding!? :x

Terug naar “Archief”