Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 09 mei 2013 11:40

@MissF: Het duurt bij ons nog wel even ;-) maar wij geven denk ik ook een mooi keukentje voor de 2e verjaardag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2013 12:38

Ook een keukentje hebben we al, Jurian vond het ook erg leuk om te krijgen voor zijn 2e verjaardag :D Al moet ik wel zeggen dat ik de houten van Ikea wel veel mooier vind. Maar die we nu hebben is eigenlijk nog prima. Ook niet zo leuk tegenover opa en oma, van wie hij dit keukentje kreeg, al heb ik ook wel getwijfeld om hem toch te kopen voor haar.

Liefst geef ik iets voor buiten, maar een speelhuis, zandbak en schommels hebben we al. Het enige wat ik ook wel leuk vind is een eigen stoel voor buiten. We hebben sind kort een veranda, en dan is een eigen stoel ook wel leuk, een extra lekkere.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mei 2013 13:15

leuk klapstoeltje :) diez ijn ook erg handig om mee te nemen en zitten stabieler dan die plastic dingen vinden wij!

Verder is een spel die je kan spelen op ten duur ook erg leuk. Knappe koppen, spel van nijtje, memo ed.... We kijken nog wel eens wat er nog gaat komen komende jaar.

Fietsen of gebruiskvoorwerpen krijgen ze van ons tussendoor, vooral nu J moet gebruiken voor ook naar school, dat is net als kleding een noodzaak.

Anders duplo oid, dat blijft leuk, die duplo waar je taartjes mee kan maken is ook erg leuk en wordt bij mij in de familie ook lang mee gespeeld, na mate ze ouder worden.

Tja.. soms kun je M in slaap kijken, nu ligt hij zo vast te slapen dat we em niet wakker kunnen krijgen en we willen naar zee.. haha.. dus maar ff lekker genieten van de rust denk ik :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2013 13:24

Bedankt voor de tips!
Een stoel wordt dan wel een steigerhouten stoel, zo'n fautuil. Of van wicker, dat zit denk ik lekkerder, al vind ik dat iets minder mooi. Ze is wel echt een zo'n meisje meisje, ze vindt het heerlijk om lekker in te tuin te zitten, gewoon met niks, beetje om zich heen kijken. Hmm, toch maar eens op zoek :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mei 2013 13:31

Ow, en puzzelen is hier ook hot!! bij de intertoy s hebben ze leuke puzzels voor kids vanaf 2 jaar. Allemaal dieren die in twee stukken zijn, of die vier puzzels in 1 doos, de eerste puzzel van vier stukjes lukt miss wel.
Die insteekpuzzels hebben ze bij mij nooit wat aan gevonden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 mei 2013 14:31

een glijbaan dan? die valt hier op het moment goed in de smaak, bij allebei, maar vooral R vindt het prachtig.
die houten inlegpuzzels vindt R momenteel ook helemaal leuk.
keukentje hebben wij E voor haar 3e verjaardag gegeven. best een grote en ze hebben er een hele bak met spullen bij, maar die gooien ze over de vloer en doen er verder niks mee... de de keukenkastjes gebruiken ze om verstoppertje in te doen... terwijl ze bij een ander heel druk kan zijn met keukenspulletjes..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 mei 2013 15:29

@ saskia; wat een mooie en lieve foto!
@ Kamille; lastig hé 1 jaar... Hier vond ik dat ook enorm lastig. Uiteindelijk ook dingen gevraagd als kinderbijbel enzo.
@ Laura; respect hoor dat je het huishouden/opvoeden weer in je eentje doet! =D>

Hier is het elke dag genieten van ons mannetje! Hij loopt nu heerlijk rond en geniet van elke dag. We zitten nu midden in een verbouwing maar wat een luxe dat hij 's middags er gewoon doorheen slaapt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 mei 2013 21:54

MissF, plastic kopjes en schoteltjes om buiten lekker met water mee te mogen spelen.
Wil ik voor J ook kopen (liefst op de rommelmarkt ofzo)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2013 06:10

Wij hebben vorig jaar voor C een koffertje gekocht met een servies erin en daar hebben ze echt de hele zomer mee gespeeld. De koffer werd overal voor gebruikt en ze hebben overal gepicknikt met het servies. Ook mee in de zandbak en in het badje.
Of een trampoline, daar is onze dochter helemaal wild van en wij zitten nu in dubio om deze van de zomer aan te schaffen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2013 08:07

Een koffertje met een plastic serviesje vind ik ook een leuk idee ja! Ze heeft al wel een stenen serviesje gekregen voor haar geboorte, maar daar laat ik haar nu toch nog niet mee spelen.

Glijbaan hebben we al, zo'n houten huis met een zandbak eronder en glijbaan eraan. Ze durft er trouwens toch niet van af, hij gaat te hard voor haar, denk ik. Puzzels hebben we ook zat, Jurian vond puzzelen al heel jong erg leuk. En dan idd eerst die met 4,8 en 12 stukken. Nu legt hij zelf de puzzels van 100 stukjes voor het grootste deel dus hij was dolblij toen de buurvrouw pas met een aantal puzzels aankwam die ze wegdeed. Maar Frederiek taalt er nog niet naar, die inlegpuzzels ook niet, het lukt haar niet op de een of andere manier.

eigenlijk is Frederiek gewoon onwijs makkelijk, ze speelt met niks :mrgreen: Maar het maakt het wel lastiger om iets te verzinnen voor haar lijstje. Nouja, als de tips zo blijven komen, wordt die toch wel steeds langer :D

juffiejuf, leuk he, dat lopen! Fijn dat jullie zo genieten van hem

Zijn jullie kinderen ook weer zo verkouden? Ze hoesten hier weer de longen uit hun lijf. Dacht ik toch echt dat het met lekker weer wel over zou zijn, maar helaas. Frederiek had woensdag ook flinke koorts, gister niet op gemeten, maar ik vermoed dat ze 's avonds wel weer koorts had. Nu ligt ze ook alweer in bed, en sliep meteen. Maar wat het nu precies is weet ik ook niet. Ze klaagt wel regelmatig over pijn, in haar arm, oren, ogen, keel, maar dat wisselt per minuut, dus ik vraag me af of dat echt zo is. Nouja, zal vast weer over gaan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2013 11:58

Saskia wat een lief meisje :D

Wat Nina krijgt voor haar verjaardag van ons Ziekenhuis van Duplo en van familie vrienden krijgt ze grote huis van duplo,dierenkliniek van duplo,duplo van sneeuwwitje,duplo om taartjes mee te maken,grote doos kleurpotloden en kleurboek
Ook krijgt ze de kijk en luister Bijbel en een houten loopfiets en wat buiten speelgoed.

Nina is heel veel bezig met duplo ook vind ze puzzelen en kleuren erg leuk.

MissF op een paar dagen diarree is Nina niet ziek geweest afgelopen herfst/winter ook niet echt verkouden of zo.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 mei 2013 09:49

Trampoline is wordt hier super veel gebruikt, door de oudste 2, maar ook door onze jongste van 1,5...!! Echt geweldig, die gaat heir voorlopig niet meer weg :wink: Ideaal, vangnet eromheen dus meteen een soort box voor de kleine :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2013 22:11

Heerlijk lijkt me dat. :mrgreen: Hier op zich een grote tuin, maar een trampoline komt er niet echt in. Wel zo'n houten speelhuisje.

Hier hebben we vanochtend uit kunnen slapen. Echt heerlijk. Half 9. :shock: We wisten niet wat ons over kwam.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 13 mei 2013 15:44

Bedankt voor de tips.

wb trampoline, wij hebben er 3 in de tuin staan :wink: (gemeenschappelijke tuin bij flat), dus daar vermaken de kids zich voor groot deel van de dag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mei 2013 18:13

Trampoline zou ze geweldig vinden, maar ik kan hem niet kwijt in onze tuin. We hebben geen hele kleine tuin, maar de vorige bewoner heeft hem wel niet kindvriendelijk, onder architectuur, aan laten leggen, dus je begrijpt dat er niet veel bestrating is of gras ;) En eigenlijk vind ik dit ook wel erg mooi, dus laten we het qua grote dingen bij het huisje en de schommels.

Bij mijn moeder is ze gister heel druk geweest met een mandje met mini-boodschappen en een portemonnee, dus ontstond het idee dat een houten winkeltje wel wat is :) Die van de Hema ziet er wel leuk uit, dus misschien zoiets maar.

Terug naar “Archief”