Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 03 sep 2012 14:41

.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 sep 2012 15:00

Bedankt allemaal voor de antwoorden! Eten klaarzetten is idd een goed idee.

Ik ga 3 hele dagen werken. Dat deed ik natuurlijk al, maar dan totaal andere tijden. Mijn man en ik komen straks bijna tegelijk thuis, dus we gaan het sowieso echt samen doen. Nu komt het toch vaak op mij neer, omdat ik dan al gekookt heb als hij thuiskomt en vaak ook de kids al schoon aan tafel zitten. Straks moeten we het toch meer verdelen. Wat ook kan is dat de een kookt en de ander de kinderen in bad stopt, had ik nog niet aan gedacht :)
Qua eten ga ik deze week al wel 1 keer macaroni maken, dat scheelt ook best wat tijd, macaroni lusten we ook allemaal graag dus dat zal wel elke week een keer op het menu komen. Op vrijdag is het ook niet zo erg als ze wat later naar bed gaan, omdat we zaterdag toch vrij zijn.

Hier gaan ze meestal om de dag in bad/onder de douche, omdat ze als ze van binnen spelen helemaal niet vies worden. Zelf zweten we, dat doen zij amper. Als ze buiten spelen gaan ze sowieso elke dag, en als het echt slecht weer is, en het om 4 uur al donker is, dan doe ik het soms dagelijks omdat ik dat zo kneuterig vind, twee schoongewassen kindjes in pyjama bij de houtkachel :D

En 3 dagen werken, tja, tot nu toe was het altijd prima te doen. Als ik al 3 doordeweekse dagen werkte, dan had ik er nog 2 over voor het huishouden, en mijn man werkt bijna altijd op zaterdag, dus dan poets ik dan net zo makkelijk ook.
en daarnaast, als ik heel eerlijk ben neemt mijn huishouden echt niet zoveel uur in beslag hoor. Omdat ik geen droger heb was ik als de voorspellingen een beetje redelijk zijn, zodat het buiten kan hangen. In de winter hangt het boven, dan maakt het niet uit. En omdat ik straks 1,5 uur later begin met werken, kan ik mooi voor ik wegga nog een wasje buiten hangen.
Wij hebben geen heel klein huis, maar dan nog ben ik er echt geen 2 dagen aan bezig hoor. Tijd genoeg :) Ben alleen wel benieuwd hoe het is met 3 doordeweekse dagen, qua rust in huis is het denk ik een verademing, maar er blijven wel minder dagen over voor de rest, dus alles op mijn gemakje en wachten tot ik zin heb, dat kan niet meer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 sep 2012 18:38

ik werk ook 3 dagen en vind het met 1 kind in elk geval prima te doen :-) heb wel het voordeel dat op maandag mm ouders oppassen, dan kan ik zo aanschuiven als ik uit mm werk kom ;-)
dinsdag haal ik F op, ben dan ook zo rond half 6 thuis, meestal zitten we dan rond kwart over 6 aan tafel, manlief schuift iets later aan dan... vrijdags is manlief thuis, dus ben ik meestal iets eerder thuis, want dan hoef ik f niet op te halen. als ik f voor t eten in bad zou doen zou het daarna weer kunnen, haha. hij wil per se zelf eten, maar dat gaat niet altijd even netjes ;-)

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 03 sep 2012 19:22

Ik wil een cadeau kopen voor een 3-jarig meisje, maar ik ken haar verder niet, wie heeft er leuke ideeën?
Ik zat zelf te denken aan max. €7,50

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2012 19:43

een popje

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 sep 2012 20:41

@ judith: iets voor buiten spelen (bij de action heb je erg leuke dingen voor weinig geld: ("ballenschieters" vindt mijn dochter van 3 helemaal prachtig, of zo'n werp-vangspel met klittenbandbal ofzo)
of iets om te knutselen ofzo, klei, vingerverf
(sticker)boekje
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 sep 2012 20:48

654321 schreef:Ik snap niet hoe mensen het dan kunnen om op een leuke manier (voor jezelf maar ook voor de rust in huis) 3 dagen kunnen werken? Hoe doe je dat dan? Wat doe ik dan verkeerd... .?
Ik heb nog in mn hoofd een keer de kelder een goede beurt, een keer alle kleren uitzoeken, de zolder op, de tuin in, foto-album bijplakken, enz enz. Maar zulke dingen kom ik nu voor mn gevoel al amper aan toe, hoe doen jullie dat dan?
Ach ja, ik zal eerst de computer maar eens een paar daagjes uitlaten...

ik vind dit wel heel herkenbaar wat je schrijft, 654321!
dit denk ik ook vaak bij mijzelf. kom voor mijn gevoel ook tijd tekort, terwijl ik maar 1 dag per week werk momenteel. maar ik denk wel dat je je tijd misschien wat efficiënter indeelt als je 3 volle dagen per week werkt.

ajl schreef:Kasten schoonmaken etc Dat doe ik elke keer in mijn verlof. Wanneer ik het moet gaan doen als ik geen zwangerschapsverloven heb, weet ik nog niet Dan zal het waarschijnlijk een keer op een avondd worden als manlief weg is. En ik moet eerlijk zeggen als ik het op mijn werk opper dat er een kast wordt schoongemaakt dan kijken ze mij echt aan alsof ik niet goed wijs ben. Het vrouwlijk deel op mijn werk doet dat dus echt nooi

hihi, dan vraag ik mij echt af hoe het er bij hen thuis uitziet :lol: . of laten zij dat doen?

missf: begin je deze week op je nieuwe werk? succes! ben benieuwd hoe het je bevalt!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 04 sep 2012 06:41

Als je 3 dagen werkt ben je vaak veel gestructureerder aan het werk. Tijdens mijn zwangerschapsverloven vond ik dat als je thuis bent je toch veel langer over alles doet omdat je veel minder druk hebt. Terwijl als je werkt sta je op tijd op en ga je even knallen om daarna wat leuks te kunnen doen met of zonder kids. Ook na de werkdagen besteed ik dan altijd lekker tijd aan de kinderen. Vaak tijdens het koken ook Sesamstraat even aan. Even bijkomen en daarna gezellig met elkaar eten, douchen en verhaaltjes lezen op bed. En als er nog tijd tussendoor is een spelletje. Mijn ervaring is toch echt dat ik op deze manier veel meer van mijn kinderen kan genieten, gewoon omdat ik zo bewust tijd voor ze maak. Na een werkdag heb ik echt zin om wat leuks te doen. En de vrije dagen worden dan vaak gebruikt om gezellig samen boodschapjes te doen, naar de speeltuin te gaan, wat lekkers te bakken, genieten!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 sep 2012 09:13

het verschil zit hem ook al in de grote van de huizen. Hier werk ik deze week vier dagen en het is prima te combineren met schoonmaken. Ik zit hier zelfs nu omdat ik mij verveel. Ff zuigen... als de kids op bed liggen, kasten doe ik altijd als er veel kleding uit is bv vlak voor we op vakantie gaan en de tassen zijng epakt. Dan is het nog een kleine moeite.
S avonds de machine aan, en hangen, volgende dag opvouwen en in de kast.... wc gewoon goed bijhouden, maar als je weinig thuis bent wordt de pot ook weinig gebruikt dus is minder vies.
Hetzelfde met andere dingen.... je bent niet thuis dus er komt ook geen speelgoed uit de kast dus dat blijft ook allemaal netjes. Alleen een beetje stof, maar met een doekje is dat ook zo klaar, kinderkamers doe ik altijd als ze in de douche spelen.... dan ben ik in de buurt en meteen bezig.

En eten koken.. gewoon makkelijk en gezond kan ook! lekkere pasta met courgette erdoor is zo klaar, en gezond ook!

ennuh dingen zoals fotoalbum plakken ed doe ik niet :oops: En.. tuin hebben we ook niet :):):)

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 04 sep 2012 09:23

Het is idd vaak de kunst op dingen te combineren zoals de kamers doen als de kids in bad zitten. Leg hier dan vaak kleren klaar enzo. Wij hebben een groot huis en ben een pietlut in het huishouden, niet snel tevreden. Maar aan het begin van de week doe ik alles een keer goed, de ene week boven extra en beneden normaal en de andere week omgekeerd. En met extra bedoel ik dan alles van z'n plek om erachter te zuigen, boven op de kasten en dat soort dingen. Ramen zemen beneden gebeurt hier eigenlijk elke week want heb een hekel aan vieze ramen. Kasten boven maak ik twee keer per jaar schoon bij het wisselen van zomer/winterkleding. Beneden als het nodig is, net als de keukenkastjes. Maar als je een paar uurtjes aan de slag gaat kun je een hoop doen. Aan het einde van de week zuig ik dan nog een keer het hele huis en haal een doekje over de meest belangrijke dingen, een uurtje werk. Wc hou ik elke dag gewoon bij net als zuigen/dweilen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 sep 2012 09:33

vpk schreef:[ik vind dit wel heel herkenbaar wat je schrijft, 654321!
dit denk ik ook vaak bij mijzelf. kom voor mijn gevoel ook tijd tekort, terwijl ik maar 1 dag per week werk momenteel. maar ik denk wel dat je je tijd misschien wat efficiënter indeelt als je 3 volle dagen per week werkt.

Dat denk ik ook en je hebt denk ik minder tijd voor jezelf dan dat je niet werkt.
Morgenvroeg bv ben ik vrij, maar sta ik nog steeds om 6 uur op. Dan heb ik voordat ik de oudste naar school breng om 8 uur al de bedden afgehaald deels verschoond en de tweede was er al in. Dat moet wel vroeg, anders zijn alle knuffels niet schoon en droog, voordat de eerste weer moet slapen. :D . Het scheelt wel dat ik een hulp heb op woensdag die gewoon echt drie uur kan doorwerken, want achter elkaar dingen doen dat zit er bij mij echt niet in. Er is er altijd wel iemand die naar bed moet, uit bed komt, fruithap, fles, brood tussendoortje, toiletgang, vieze luier etc.

@ blompje Hoe oud zijn jouw kinderen?
Ik probeer het meestal ook zo te doen. Mijn hulp doet alles goed en doe ik het extra werk en het bijhouden.

@ vpk Ik denk dat het bij mijn collega's niet zo heel schoon is. Aan de andere kant werken zij ( met kinderen) meestal 4 dagen. Dus het wordt ook niet heel vies

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 04 sep 2012 09:51

Groep 1 en een jaar zijn mijn kids. Ik vind de combi echt te doen qua huishouden. Maar zoals je zegt je moet idd vroeg opstaan ook als je vrij bent en s avonds ook wat doen. Doe s avonds vaak de was wegwerken en de bedden afhalen doe ik idd ook gelijk bij het opstaan...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2012 09:59

Ik denk idd dat als je minder de tijd hebt, je meer doet ja. Dan moet je, dus gaat het ook snel.
Sowieso strijk ik hier 's avonds altijd. Bedden afhalen ook altijd 's morgens, dan banjert Jurian al wat rond boven en laat ik Frederiek nog in haar bed spelen. Soms maak ik ze dan ook meteen nieuw op.
Wasjes draaien doe ik nu op mijn vrije dagen, en dan 's morgens meteen en buiten ophangen. Nu moet ik op gaan letten dat ik het er 's avonds in doe, zodat het 's morgens klaar is en dan meteen buiten kan.
Ach, dat ritme zal ook wel komen :D

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 sep 2012 10:13

mag ik jullie een vraagje stellen?

mijn dochter zit in groep drie en is binnenkort jarig. Ik heb van de hema van die lettersnoepjes gekocht. Zitten in kleine zakjes.
Ik dacht..mooi klaar, in een bak en trakteren maar, maar dochterlief vind het een beetje saai ( ja zeg, iedereen trakteert snoep mét speelgoed maar ik zal wel gek zijn zeker om voor heel de klas weggooi prul te kopen wat thuis nog een week slingert en alsnog de prul ingaat )

maar iemand een idee om het dan alsnog low-budget leuk te versieren?

dit zijn die zakjes : http://www.hema.nl/winkel/kinderfeestje ... -(10283013)

ik dacht grappig omdat ze nu allemaal letters hebben geleerd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2012 10:37

Ik heb ze even opgezocht, die link klopt niet helemaal volgens mij, ik zag ze tenminste niet.
Maar je kunt er misschien folie omheen doen, en een opgeblazen ballon eraan, aan een touwtje? Of met een touwtje een ballon aan elk zakje, maar ik weet niet of dat kan.

Ik vind ze trouwens wel leuk, hoor. Jammer he, dat al die ouders zo veel trakteren, dan vind je kind het al snel niet meer leuk om iets simpelers te trakteren.

Terug naar “Archief”