Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor vpk » 20 dec 2011 14:08

](*,) heel verhaal, alles weg...nog een poging.
[quote=Pluk01"]
Daar op voort bordurend: kent iemand hier het boek 'Elk kind heeft een biddende moeder nodig' van F. Nichols? En zijn er hier moeders die met een gebedsgroep voor hun kinderen en de school van hun kinderen bidden?[/quote]
ik ben 'em aan het lezen, mooi boekje! ik zou zo'n gebedsgroep ook heel mooi/waardevol vinden, hoewel ik wel een drempel over zou moeten om in een groep hardop te bidden :oops:

@ liefie: Em lustte ook geen pap, daarom kreeg zij, vanaf dat ze begon met brood, 's ochtends altijd gewoon een boterham met een beker/flesje melk.

ik had hier ook altijd het ideaalbeeld van alleen water/thee drinken. totdat ik merkte dat dochterlief bij oma altijd suiker in de thee kreeg.. en vadertje hier vindt het 'zielig' om haar thee zonder suiker te geven dus hij doet er altijd een flinke schep in, wat ik er ook van zeg 8-[ . zelf geef ik haar altijd thee zonder suiker en dat drinkt ze ook gewoon op dus prima! ze heeft nu goed door wat wat is en vraagt er zelf om. de ene keer vraagt ze zelf om water, de andere keer ranja en dat krijgt ze ook, geloof echt niet dat ze daar wat van krijgt. ze drinkt ook graag slokjes uit mama's glas en als dat toevallig sinaasappelsap is en ze vindt het lekker dan vraagt ze daar de volgende keer weer om (niet dat ze alles krijgt hoor, waar ze om vraagt. maar het onderscheid kan ze nu wel maken tussen een en ander).
lastiger vind ik het met snoep en koek. ze vraagt er heel veel om, meestal doe ik 's ochtends bij de koffie een koekje (biskwietje/sultana oid) en 's middags bij het drinken een snoepje, maar ze staat soms zo weer bij de la. en ook als je zelf een koek bij de koffie hebt wil zij ook wel zo één.. maar vooral als je ergens bent en ze geven haar zo weer wat, vind ik erg vervelend en ook wel eens lastig om wat van te zeggen...

Em praat ook goed voor haar leeftijd. ik vind het erg gezellig en ook wel handig want het is makkelijk voor iedereen om haar te begrijpen (wel goed opletten dus wat je zegt in haar bijzijn :lol: ). ze kan zelf verschillende (psalm)versjes zingen en ook goed op toon en heeft altijd hele verhalen, heerlijk!

@ laura, houdt hij bijv. van kleuren? dan zou je per zondag hem bijv een verhaal uit de bijbel kunnen vertellen en dan een kleurplaat daarbij maken (vast wel op internet te vinden). of misschien zijn er speciale boekjes voor te krijgen voor dingen die je kunt behandelen? je hebt bijv ook boekjes over de kerkgeschiedenis voor kinderen maar misschien is hij daar nog wat te jong voor, heb nog geen ervaring met die boekjes..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 20 dec 2011 14:40

@ Laura, ik ben zelf lid van 'aan de hand', een christelijk opvoedingsblad, daar staan ook wel leuke dingen in om als gezin samen rond de Bijbel te doen, ook op een creatieve manier. Heb er verder nog geen ervaring mee, maar zie er af en toe wel leuke dingen in staan.

Hier een jongetje dat diksap heerlijk vind, ik dacht ook met thee en water te beginnen, maar dat vertikt meneer te drinken, hoogstens een beetje. Nou ja, ik kan er niet mee zitten.

Snoepen doet hij eigenlijk nog niet, soms wat rozijntjes, fruit vind hij heerlijk. Tja en bij opa en oma krijgt hij af en toe een lange vinger, maar die komt er thuis niet in...veel te gesuikerd. (uiteraard vind hij het heerlijk, en dat mag ook af en toe, max 1x/maand oid).

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 dec 2011 14:48

Iemand ervaring met kinderen met groeipijn? En zo ja, vanaf welke leeftijd?
Dochterlief van 2.5 jaar heeft vanaf begin oktober ongeveer 1 a 2x per week even heftig pijn aan haar rechterbeen. Opeens heel hard huilen (geen aanstellerij, het is echt) en het is ook opeens weer over, het lijken dus steken te zijn. Ook heeft ze vaak temp van 37.5/37.7 geen koorts dus maar ook niet helemaal goed. Nu is ze ziek geweest (grieperig) en gisteravond elk uur wakker van pijn in dr been. Dokter van de HAP begin okt zei dat een kind onder de 6 geen groeipijn heeft en dokter van vanmorgen zei dat dit wel kon.... als het aanhoud moet ik weer komen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2011 14:56

Vervelend, Schipje! Je dochter is nog wel erg jong, maar onder de 6 kan zeker wel. Tenminste, twee van onze jongens hadden er tussen de 4 en 7 jaar ook erge last van. Of ze ook verhoging hadden weet ik niet, dat hebben we nooit gemeten. Bij onze zoons waren het geen steken, maar een constantere pijn die een paar uur duurde. Een warme kruik zorgde dat het wat beter ging, verder af en toe een sinasprilletje als het heel erg was.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 dec 2011 15:07

Schipje schreef:Iemand ervaring met kinderen met groeipijn? En zo ja, vanaf welke leeftijd?
Dochterlief van 2.5 jaar heeft vanaf begin oktober ongeveer 1 a 2x per week even heftig pijn aan haar rechterbeen. Opeens heel hard huilen (geen aanstellerij, het is echt) en het is ook opeens weer over, het lijken dus steken te zijn. Ook heeft ze vaak temp van 37.5/37.7 geen koorts dus maar ook niet helemaal goed. Nu is ze ziek geweest (grieperig) en gisteravond elk uur wakker van pijn in dr been. Dokter van de HAP begin okt zei dat een kind onder de 6 geen groeipijn heeft en dokter van vanmorgen zei dat dit wel kon.... als het aanhoud moet ik weer komen.

Schipje: groeipijnen komen het meeste voor aan het begin van en tijdens de puberteit, maar daar past geen koorts bij ! Als ik een huilend kind aantrof, pakte ik de tube SRL (van VSM) en wreef hun benen daarmee in. Of het psychologisch was of daadwerkelijk hielp, weet ik niet, maar het hielp wel en konden we weer lekker verder slapen. Bij een bepaald griepvirus kun je enorme spierpijnen krijgen !
Zoals jij het nu beschrijft, zou dat dus heel goed kunnen. Tenzij het langer aanhoudt, moet je misschien in de richting van gewrichtspijn denken ? zeg ik voorzichtig.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 dec 2011 15:51

Volgens de h.a. gaat gewrichtspijn altijd gepaard met mank lopen. En ze mankeert verder niks, lopen, springen, rennen... geen probleem.
Ik vind het zo raar dat het altijd haar rechterbeen is. Bij spierpijn of groeipijn zou het toch ook eens links moeten zijn, zou je zeggen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2011 16:10

Dat was bij ons ook niet zo hoor Schipje; altijd pijn aan dezelfde knie/ hetzelfde been.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 dec 2011 16:11

@Vpk Lastig dat soort situaties bij anderen ik denk dat je dat ook moeilijk kan voorkomen zeker als je er niet bij bent.
Leuk dat je meisje zo goed praat! Gaat het met je jongste ook goed?

@Schipje mijn man heeft ook heel veel groeipijn gehad maar die was wel een stukje ouder maar hij weet nog altijd dat het echt een afschuwelijke pijn was. Zijn moeder deed altijd doeken warm maken en rond zijn knieën binden dat werkte wat verlichtend.

@Em Herkenbaar Nina drinkt hooguit een paar slokjes thee en water en stopt er dan mee. Als ik een volle fles diksap voor heel de dag maak gaat die leeg (260cc) en zoveel smaak zit er echt niet aan.

Nina is weer bij het cb geweest ze is nu 69.5cm en weegt 8370 de vorige keer woog ze 8220 ze is dus niet veel aangekomen maar ze eet amper de laatste dagen maar ze heeft wel voldoende plasluiers.
We moeten alleen even in de gaten houden wat de koorts doet want ze heeft wat rode oortjes.
Voor de rest waren ze erg tevreden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 dec 2011 17:13

krijgt ze geen tandje liefie?

Hier een heel actief mannetje dat thee en water ook niet heel lekker vind. Maargoed toen ik zelf de eerste paar keer rooibosthee dronk vond ik het ook vies. Water wil hij niet, dat spuugt hij zo weer uit... :-k
@MissF Frederiek is toch 6 maanden morgen (toch?;-)), ik moest ook rond 6mnd met broodkorsten beginnen van het bureau. D-r-a-m-a...
Nu sinds een paar weken gewoon brood en dat vind hij heerlijk. Hij kauwt sinds een paar weken ook echt, met z'n tandenloze bekkie. Zo'n lachwekkend gezicht!

Hij is motorisch erg snel geloof ik... Kruipt het hele huis door en vindt alles om zich heen interessant... Vooral de kerstboom, draadjes, stekkertjes enzo. Dus het is nu echt uitkijken, voor je 't weet is 'ie weg.
Verder gaat zitten ook steeds beter en als je 'm bij z'n handjes pakt gaat hij stapjes zetten... 8-[
Erg leuk allemaal, haha!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 dec 2011 17:20

@Jannoek Snel mannetje! Kruipt hij echt op handen en knieën of meer tijgeren? Vind hij de box ook leuk of niet echt? Nina kan zo een uur in de box bezig zijn maar op de grond is ook erg leuk! Alleen gaat ze niet vooruit maar achteruit :lol:
Volgens de cb arts zullen de tandjes aan de bovenkant niet zo lang meer duren maar ik denk dat ze meer last van haar verkoudheid heeft.
Maar we wachten maar af maak mij er voor de rest niet druk om ze krijgt niet super veel voeding binnen maar slaapt wel gewoon door reserves zat :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 dec 2011 17:25

Hij tijgert niet echt meer, maar glijdt nog wel een beetje uit met z'n knietjes. Maar hij is snél....
En de box: drama op dit moment, het is 'm te klein.
Zou lekker zijn als hij ook zittend gaat spelen binnenkort, dan is de box denk ik wel weer oké ;-)

Verder trekt hij zich ook op aan van alles en nog wat. 2 weken geleden z'n bed om laag gezet omdat hij bijna over de rand hing :-k maar ook nu probeert hij zich weer op te trekken. Wordt nog leuk ;-)

Hier zie je de tandjes helemaal zitten, maar ze komen nog steeds niet door. CB arts zei dat het wel tot een jaar kan duren, dus we wachten rustig af. Vind zo'n tandenloos bekkie ook wel hilarisch eigenlijk ;-)

Beterschap dan maar voor Nina!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 dec 2011 21:05

Jannoek, Frederiek is morgen idd 6 maanden.
Wat een ondernemend ventje zeg! Krijg je nog wat mee te stellen ;) wel een leuke fase he, dat kruipen en staan enzo, weet je meteen hoe kindvriendelijk je huis is :D Morgen komt het zoontje van mijn vriendin weer, ga mijn vensterbank en tafel maar weer leeghalen, die is net zo ondernemend, zo leuk :D Ik vermoed dat Frederiek niet zo snel is, Jurian was veel sneller met alles, maar zij vindt alles wel best. Net als lachen, we hebben het vanavond zo vaak geprobeerd, of ze gaat schateren, maar ze glimlacht eens lief als we heel raar doen, en lijkt dan te denken:' Doe niet zo raar joh.' Want ze kijkt daarna zo een andere kant op. Terwijl ze wel heel veel gewoon met haar mond lacht, maar hardop echt niet.

Frederiek heeft al een tijdje 2 ondertandjes, en sinds een week 1 boventand. Gelukkig heeft ze er niet echt last van gehad volgens mij, ik heb tenminste niks gemerkt aan haar.

Liefie, de dokter op het CB zei dat achteruit vaak als eerste komt. Dat schijnt dus de normale volgorde te zijn van het tijgeren. Raar eigenlijk, vooruit is toch veel makkelijker, zou ik zeggen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 dec 2011 21:13

Pluk01 schreef: En zijn er hier moeders die met een gebedsgroep voor hun kinderen en de school van hun kinderen bidden?

Ja, hier wel. We volgen een boekje van de website van Moeders in Gebed. 1e donderdag van de maand komen we bij elkaar. Van kwart voor 11 tot kwart voor 12. De ene keer zijn er meer als de andere keer. Ik ben de enige "refo"
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 dec 2011 21:58

achteruit... dan duw je jezelf zo weg. Vooruit moet je min of meer trekken!

En.. tandjes, Julia had met 11 maand het eerst tandje, marijn was volgens mij met 10 iets eerder, maar heeft nog steeds alleen maar vier tandjes boven, twee kiesjes en twee tandjes onder. Dus... ook uber schattig.. :)

Al is hij weer gigantisch afgevallen door dat hij zo ziek blijft. Mrogen maar weer eens naar de huisarts. Ik hoef al verder niet meer uit te wijden, mag fijn.. gelukkig gewoon komen!

En nu nog ff ergens tijd zoeken om bij te slapen.. en zelf helemaal te herstellen! dan hebben we ook nog wat aan de kerst en vakantie!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 dec 2011 22:11

Wat een snelle jongen heb jij Jannoek.

Hopelijk knapt M weer snel op en komt ie weer wat aan ppm

Hier begonnen ze ook met achteruit schuiven en later evt rollend ergens komen als het kruipen nog niet ging.

Terug naar “Archief”