Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 30 dec 2010 19:44

Ik heb voor m'n verjaardag een box gekregen van m'n ouders!
Erg blij mee :)

Afbeelding

Daarnaast van m'n zusje echt een heel gaaf aankleedkussen:

Afbeelding

We gaan het babykamertje voornamelijk wit houden, met grijze accessoires, dus daar past deze fantastisch bij!

Net gingen we nog even kijken bij een babywinkel en zagen we dit ledikant:

Afbeelding

Zou echt ideaal zijn voor ons! Want het babykamertje is echt klein! Dan hebben we gewoon een ledikant, commode én kastje in een! De commode is uitklapbaar, voor meer ruimte.
Dan houden we tenminste nog ruimte over in ons kamertje 8)
Volgende week zaterdag gaat er 'geklust' worden. Er hoeft bijna niks te gebeuren, alleen van de nis in het kamertje maken we een inbouwkast, nu hangen daar al planken, maar dat gaan we dicht maken. Verder is er dit jaar geschilderd en behangen en een nieuwe vloer gelegd.
Waarschijnlijk gaat het dus dat bedje worden ::)) en dan bij ons op de kamer een wieg (waarin ik zelf ook heb gelegen).

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 dec 2010 19:48

Wat een enorm leuk bedje! Dat heb ik nog nooit gezien!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 dec 2010 19:55

leuk hé! We hebben 'm nog niet gekocht, maar ik denk dat we dat wel gaan doen!
Toevallig liepen we er tegen aan bij een winkel. Waren al bij verschillende babywinkels egweest, maar nergens zo iets gezien, alleen complete kinderkamers met ledikant, kast en commode. Dat wilden we sowieso niet, en daar is ook geen plek voor... :mrgreen:

Net op internet gezocht naar 'combi ledikanten' maar kom ook alleen deze tegen! Niks op marktplaats of op andere websites. Wel bij verschillende winkels dit ledikant, maar niet elke vestiging heeft 'm staan natuurlijk.

Wordt vervolgd :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2010 20:00

Ik vind het bedje super leuk, maar vraag mij af of het gedeelte commode niet te klein is. In het begin zal het nog wel gaan, maar mijn ervaring is dat het toch al heel snel klein wordt en ze liggen toch wel 2 tot 3 jaar op de commode. Daarnaast gebruik ik de lades van de commode echt heel veel. Ik gebruik de commode ook altijd als kledingopslag. Wij hebben wel een kast, maar die gebruik ik momenteel nog minimaal.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 dec 2010 20:02

Jannoek schreef:leuk hé! We hebben 'm nog niet gekocht, maar ik denk dat we dat wel gaan doen!
Toevallig liepen we er tegen aan bij een winkel. Waren al bij verschillende babywinkels egweest, maar nergens zo iets gezien, alleen complete kinderkamers met ledikant, kast en commode. Dat wilden we sowieso niet, en daar is ook geen plek voor... :mrgreen:

Net op internet gezocht naar 'combi ledikanten' maar kom ook alleen deze tegen! Niks op marktplaats of op andere websites. Wel bij verschillende winkels dit ledikant, maar niet elke vestiging heeft 'm staan natuurlijk.

Wordt vervolgd :)

Ik was altijd weg van de Stokke Sleepi en Stokke Care. Als ik het me goed kan herinneren kon je de commode (Stokke Care) tegen de ronding van de Sleepi zetten, waardoor het ook niet zo veel ruimte in neemt. Later kun je deze meubels weer gebruiken als ledikant en bureau. Nadeel: duur!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 dec 2010 20:06

Die Stokke heb ik ook gezien ja, maar inderdaad: duur! ;-)

@ ajl, de commode is dubbel zo groot als nu op de foto lijkt. het blad ligt namelijk 'dubbel' en kan uitgeklapt worden, over het ledikant heen. Hij is ingeklapt zo groot dat er een aankleedkussen op kan, dan moet dubbel zo groot toch voorlopig wel kunnen? 8-[
Overigens is de la onder het ledikant ook nog bergruimte.

Het wordt sowieso een beetje kunst en vliegwerk met de ruimte die we hebben (kamertje is ongeveer 5m2 ;-))

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 dec 2010 20:10

Kan er alleen een aankleedkussen op? Dat zou voor mij aan de krappe kant zijn. Ikzelf heb ook de billendoekjes op de commode staan en de sudocrem en......als ik hem heb uitgekleed, laat ik ook vaak zijn kleertjes nog even liggen :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2010 20:14

Inderdaad, dat wilde ik ook zeggen, had verhaal al getypt, dus wellicht overbodig

Ik denk ook wel dat het uitgeklapt zal kunnen, maar je moet je afvragen of je zin hebt om elke keer als je de kleine uit bed/ledikant tilt ( helemaal als ze groter zijn en nog wel eens lekkage hebben) het blad uit te klappen, het aankleedkussen beter neer te leggen, te zoeken naar washandjes en vochtige doekjes. Ik vind het zelf altijd wel fijn om bepaalde dingen gelijk bij de hand te hebben.

De ruimte is groot genoeg hoor....moet wel lukken Hugo slaapt nu ook op een slaapkamer van nog geen 6 m2, staat een commode in, 1 persoonsbed ( 90 cm bij 200m) en een boekenkast. Onze buren hebben op die ruimte een ledikantje, commode en kledingkast staan. Het is passen en meten, maar het lukt wel. Maar misschien ligt het ook wel aan de vorm van de kamer :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 dec 2010 20:19

@Jannoek: gaaf aankleedkussen.. misschien ga ik ooit vragen waar ie vandaan kom;-)

over commode: natuurlijk is een grote handig, maar als je weinig ruimte hebt vind ik het een ideale oplossing. En het ziet er ook mooi uit!

Wij zijn verwend. Onze is 2 meter breed en 90 cm diep. Vind ik heerlijk. Maar we hebben hem door een meubelmaker laten maken dus konden we gewoon kiezen. Maar ik ben ook van 'kind recht voor je leggen en je kind niet vanaf de zijkant aankleden/verschonen e.d. Maar als er een aankleedkussen op kan liggen kan dat op iedere commode. Dochterlief komt nu met de benen gewoon over de rand heen maar ik leg haar nog altijd recht voor me.
Time flies when you have none!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 dec 2010 20:20

Het bedje ziet er wel érg leuk uit. Zou je het ruimteprobleem, en dan m.n. dingen bij de hand hebben, niet kunnen oplossen door een plank (met vakjes bijv) erboven te hangen waar je de benodigde spulletjes op zet?
Ik heb wel eens ergens geholpen met een kindje van bijna 1 jaar, flink groot voor die leeftijd, en die mensen hadden ook een vrij kleine commode, een klein richeltje waar net de luier en kleertjes op pasten naast het aankleedkussen en dan zo'n plank erboven en dat volstond wel.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 dec 2010 20:22

ik denk dat je wel in gedachten moet hebben wat de andere dames ook zeggen. Mijn kleinste man en die is ondanks dat ie alweer richting de 2 gaat, nog echt klein is (maatje 74/80) steekt al ruim met zijn benen over het aankleedkussen. Ik denk dat hij zo'n beetje de grootte heeft van een kindje van 1.
Neemt niet weg dat ik het een onwijs schattig bedje vind.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2010 20:46

wat een ontzettend gaaf bedje Jannoek!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2010 21:23

Wow wat een gaaf bedje! Echt superleuk! En de box trouwens ook.
En commode, tot Jurian een maand of 8 was lag hij op de gewone commode, dat was een plank tussen 2 kasten in, die was wel groot. Maardaarna woonden we provisorisch en kleedden hem altijd om op de bank. ging ook best.
En nu heeft hij gewoon een ladekast als commode. Ik had geen zin om geld uit te geven aan een commode, en een ladekast gebruiken we daarna ook gewoon nog. Hij is ondertussen veel te lang voor het ding, maar hij trekt zijn benen wel op, gaat best. Al verschoon ik hem tegenwoordig tussendoor gewoon op de eettafel, we hebben beneden ook een stapel luiers en billendoekjes. Veel handiger allemaal zo. Ik had trouwens planken boven de commode voor billendoekjes enzo. Al is dat niet handig als ze groter worden, dan staan ze op zo'n commode en stoten ze hun hoofd natuurlijk. Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen: ik vind een grote commode helemaal niet nodig, tenminste, hier heb ik het niet gemist na die 8 maanden :D

Zo, hier vanavond mijn eerste positierokje aangehad, en nu mijn buik de ruimte heeft is het toch wel echt duidelijk een zwangerschapsbuik :D Zal binnenkort eens een foto maken en neerzetten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 30 dec 2010 21:25

Superleuk bedje, Jannoek :D

Onze kinderen liggen niet lang op de commode, (6 á 7 mnd)
alleen even voor pamper verschonen en gelijk weer staan/zitten om aan te kleden :mrgreen:
Dus ik denk dat je het best kan doen :wink:

En wat LeChat zegt: iets erboven voor de pampers/doekjes/creme, altijd makkelijk!

(sjonge...kan me niet indenken dat een kind van 2 jaar nog op de commode ligt.... :oops:
maar ja, onze kids zijn wel snel in ontwikkeling 8) )

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 dec 2010 21:27

Leuk bedje Jannoek! Ik denk dat het best gaat werken, het ligt er maar net aan wat je gewend bent. Wij hebben ook een kleine commode (de billendoekjes passen nog net naast het aankleedkussen :mrgreen: ), op het plankje erboven en in de mandjes die ik daaronder heb gehangen heb ik gewoon de dingen die ik direct bij de hand wil hebben.
Een grote commode was hier ook geen optie, kamertje is 2x2m. Overigens gebruik ik de commode hier nu nog maar zelden, alleen als opslagruimte en om dochterlief de slaapzak aan en uit te trekken.
Dat aankleedkussen is erg leuk, maar ik vind het zelf altijd handig om zo'n (badstof) hoes om het aankleedkussen te doen, en dan verstop je 'em helemaal...

Terug naar “Archief”