Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dine
Luitenant
Luitenant

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Dine » 14 mar 2009 12:02

Ik weet van mn moeder dat ze ook echt een strak schema heeft wanneer ze wat doet. Zo is ze elke dag even bezig, niet te lang. Als ze verder weinig heeft ofzo, dan doet ze de ene dag bijv. wel eens wat meer, zodat ze een andere dag wat minder hoeft te doen.
Ik denk dat ik straks ook zo´n schema ga aanhouden, het lijkt me praktisch en makkelijk werken.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 14 mar 2009 12:11

kirsten schreef:Soms heb ik zo'n deprimerend gevoel en dan denk ik: Waarom zouden we moeten schoonmaken. Zijn we net blij dat het allemaal schoon is, begin het weer allemaal op nieuw.

Ja, daar heb ik ook al last van. Vooral met die kindjes hier. Gisterochtend het hele huis schoongemaakt, gedweild, weetikwat allemaal. 's Middags was er al weer met chocola gesmeerd en lag de grond vol met jam. Arghhh :P
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2009 12:18

Een rooster maken als je een gezin hebt met kinderen? denk niet echt dat zoiets helpt. Misschien de noodzakelijkste dingen?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 mar 2009 12:53

Evelien schreef:Een rooster maken als je een gezin hebt met kinderen? denk niet echt dat zoiets helpt. Misschien de noodzakelijkste dingen?

Bij mij werkt het wel, hoor, Evelien! Ik moet ook echt een rooster hebben omdat ik heel weinig tijd heb om het huishouden te doen én omdat mijn man één dag in de week thuis is en dan ook in het huishouden werkt. 'k Heb precies op het rooster staan wat er op welke dag moet gebeuren en negen van de tien keer lukt het ook om dat op die dag te doen. 'k Mag van mezelf wat leuks gaan doen als het werk dat op het rooster staat voor die dag af is :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 mar 2009 13:09

Poetsen en boenen heerlijk!!
Hou van schoon en netjes, en dat is het hier ook.
Alleen strijken daar walg ik van, van mij mogen ze wegwerpkleding uitvinden :mrgreen:
Ben ook iemand die de strijk op spaart, soms gaat het een week goed, maar dat houd ik nooit lang vol! [-X

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 mar 2009 13:27

bah, hier begint zometeen de wekelijkse schoonmaak weer! ](*,) Hopelijk vinden we in onze nieuwe woonplaats snel een schoonmaker/schoonmaakster.... :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 13:48

kirsten schreef:Soms heb ik zo'n deprimerend gevoel en dan denk ik: Waarom zouden we moeten schoonmaken. Zijn we net blij dat het allemaal schoon is, begin het weer allemaal op nieuw.
Ja nou idd !!!! Mijn man komt meestal met z'n schoenen binnen, of t nou regent of niet. Dan heb ik net gedweild.... hij word dan altijd boos als ie buiten z'n schoenen uit moet doen :mrgreen: tsja... poetsen moet ook gebeuren :D
strijken vind ik ook geen leuk klusje maar vind het wel belangrijk. M'n man z'n broeken moeten ook netjes zijn als ie naar z'n werk gaat. Ook de truien van z'n werk moeten altijd netjes zijn.

Zo net ff gestofzuigd en wat opgeruimd. Nu nog de salontafel schoonmaken / opruimen.
Laatst gewijzigd door kwebbel op 14 mar 2009 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2009 13:50

Ligt er bij jullie dan geen (droogloop)mat bij de deur? kan die dan z'n schoenen op uit doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 14:00

Evelien schreef:Ligt er bij jullie dan geen (droogloop)mat bij de deur? kan die dan z'n schoenen op uit doen.
Jawel maar we hebben een piepklein balkon boven ons en verder geen afdakje ofzo. Dus als het regent en de wind waait richting deur dan wordt de doorloopmat nat.... ](*,)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2009 14:02

kwebbel schreef:
Evelien schreef:Ligt er bij jullie dan geen (droogloop)mat bij de deur? kan die dan z'n schoenen op uit doen.
Jawel maar we hebben een piepklein balkon boven ons en verder geen afdakje ofzo. Dus als het regent en de wind waait richting deur dan wordt de doorloopmat nat.... ](*,)

ik bedoel binnen (dat hebben wij ook, zowel bij de voordeur als de achterdeur).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 14:10

oooo!! Nee dat hebben we niet ....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2009 15:01

Evelien schreef:
kwebbel schreef:

ik bedoel binnen (dat hebben wij ook, zowel bij de voordeur als de achterdeur).
Dat heb ik inderdaad ook, een wat grotere bij m'n voordeur, een kleintje bij de achterdeur - omdat daar minder ruimte is. En omdat ik zo'n ienemienie-appartementje heb dat ze feitelijk in dezelfde ruimte liggen, heb ik destijds zelfs een set gekocht: blauw/zwarte 'harige' matten. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 mar 2009 16:29

Strijken heb ik nu nou echt geen hekel aan! Niet dat het m'n hobby is, maar echt vervelend vind ik het niet om te doen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 mar 2009 16:48

De was en strijk vind ik het minst erge van het huishouden, de rest zie ik echt als noodzakelijk kwaad. Ik probeer iedere dag wat te doen, en ruim in ieder geval de kamer even op als Timon in bed ligt. Tegenwoordig moet ik ook vrijwel iedere dag zuigen en dweilen met zo'n kleine smeerpoets over de vloer :roll: Ik denk dat het zeker als je meerdere kinderen hebt ook haast niet te doen is om een hele dag niets in het huishouden te doen.
Nadeel van hard poetsen vind ik trouwens dat ik er daarna echt niet tegen kan als het weer een rommel wordt. Daarom poets ik liever wat minder hard - dan heb ik ook wat minder last van die frustraties :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 mar 2009 18:10

Ik heb een hekel aan strijken en daarom doe ik dat bijna nooit. Bij de meeste kledingstukken vind ik het ook totaal overbodig.

Terug naar “Archief”