gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 16:59

ik doe vandaag niks meer, nouja de keuken moet nog wel opgeruimd na het eten, maar verder 8)

Morgen na de kapster weer aan de slag, want dan liggen hier overal haren.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 mar 2008 17:12

Tjonge, ik moest er vandaag toch ook echt aan geloven... Vorige week weinig tijd gehad om wat te doen in huis, begin van de week ziek, dus al het werk was blijven liggen. Het was dan ook echt een bende overal. Vandaag de bovenverdieping enigszins geordend, bed lekker verschoond en alvast wat kleren uitgezocht die wegkunnen. Morgen beneden de boel nog weer een beetje op orde brengen en dan kan het er weer even tegen :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 mar 2008 22:55

Heb vandaag alle ramen, voor, achter, binnen, buiten gezeemd. Pffff. En achter geveegt..Beneden alles gestoft en gezogen. Een paar keukenkastjes uitgezeemd, en de koelkast. Toen nog de boodschappen gehaald en opgeruimd. Ik wilde eigenlijk ook nog naar Intratuin voor viooltjes maar de tijd was op.. Gekookt. Kids gebadderd en op bed, was gedraaid en opgehangen. Vanavond even een slinger in elkaar gezet voor iemand.

Zo, heb ik even de ijverige huisvrouw uitgehangen.. :mrgreen:

Owja, tussendoor nog 36 keer naar de wc geweest, best leuk dat water drinken maar....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 mar 2008 06:43

Vanmiddag bereklus. Met 3 peuters gaan gymen. Dwz. om 3 uur het spul uit bed halen. 2x schone luier en 1 laten plassen. Nog wat drinken. 3 paar schoenen aandoen, 3 paar jassen aandoen. Op weg naar de gym, is ong. 10 minuten lopen. Daar 3 peuters uitkleden en gymkleding aandoen. In de gymzaal 5 minuten meegymen. Na een klein halfuurtje komt heel de meute met rode koppen en hyperaktief die gymzaal uitberen. Supereigenwijs en moe. Dus 3 peuters moeten weer het gympakkie uit en de gewone kleren aan...en weer naar huis. Kortom voor een half uur gym, ben je 2 uur superdruk

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 14 mar 2008 08:32

Idd gymen met de kids is een hele drukte. Alleen bij ons zitten de meiden na elkaar, dus dat is lekker heen en weer rijden! En dan is je middag om.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 mar 2008 10:18

Acire schreef:Pfjoe... Ben blij dat ik jouw kind niet ben!
Het 'speelgoed' van de volwassenen ligt toch ook in de kamer? (Denk aan: krant, TV, CD's enz.) Waarom dat van de kids toch niet?
Het huis is toch van allemaal?

Tuurlijk het huis is van allemaal, maar het 'speelgoed' van volwassenen in de kamer zal net zo goed opgeruimd moeten zijn, net zoals het speelgoed van de kinderen. Kraten, cd's ed zullen niet door de hele kamer slingeren, maar op een vaste plek liggen. De kranten/tijdschriften ed. in de mand, cd's in de kast etc.
Lalage schreef:Lekker nuttig dat je bed opgemaakt moet zijn. Kan het ook niet luchten...

Wat is het verschil je dekbed op een hoop midden in je bed hebben te liggen, of je bed netjes glad te hebben getrokken. Beiden keren lucht het niet. Enne bij bedden opschudden word bij ons verstaan, het er netjes bij hebben liggen. Ze mogen zelf kiezen of het netjes gladtrekken of netjes naar achterklappen zodat het bed openlicht. De keus aan hun. Mijn bed ligt 's morgens 5 min open en daarna gaat het netjes dicht. Enne nergens geen last van :P.
Acire schreef:Enne, als ik jouw broertjes was zou ik jou enorm irrant vinden dat jij je bemoeit met wat zij moeten doen. Als ik je moeder (en vader) was trouwens ook. Waarom ga je eigenlijk niet op kamers? Kun je doen wat je zelf wilt! Lijkt me echt wat voor jou!

Denk dat je dit ook meer doelt op het bedden schudden. Als ik thuis was en niet hoefde te werken, vroeg me moeder mij vaak of ik boven de bedden wou opschudden. Ikzelf had zoiets van dat kunnen ze toch zelf ook wel? De jongste doet het wel, en de andere zijn er gewoon te lui voor om het zo maar ff te zeggen. Ma doet het wel.... nou sorry hoor maar dat vind ik niet kunnen. Als me moeder niet boven kwam, werden ze gewoon niet opgeschud. En vond dat niet kunnen, als er iemand bovenkomt wat moeten die er wel niet van denken gedeelte van de bedden wat er als een varkenshok bij ligt. Me vader was het totaal met mij eens, en vond dat ze het ook zelf konden. In vakanties moeten ze het ook doen van me moeder/vader. Volgens mij denk jij, dat ik thuis ff bepaal wat ze wel en niet moeten doen, nou sorry zo is het niet hoor! Tuurlijk lijkt mij het ook wel wat om op mezelf te wonen, en het zal heerlijk wezen dat ik zelf kan doen wat ikzelf wil. Maar heb al eerder in het topic; hoe ziet jou (toekomstige) woonkamer eruit. Hierover verteld. Er zijn nog zoveel voordelen voor mij om thuis te wonen, en ook voor me ouders etc. Enne heb geen zin om 5 straten verop te gaan wonen. Maargoed daar gaat het hierover helemaal niet in dit topic.
Tuinfluiter schreef:Beste meiden, het is niet zo gezellig om Annette zo aan te vallen denk ik.
Dit is toch haar keus om het zo te willen doen?
Een ieder doet het om zijn eigen manier en dat kunnen we beter maar zo laten.
Er zijn wel ergere dingen als dat een kind bijvoorbeeld het liefst alleen maar in de speelkamer mag spelen, denk bijvoorbeeld aan een moeder die 5 dagen in de week werkt en niet gezellig een keertje met de kinderen kan gaan zitten spelen.

Thanks Tuinfluiter! Ik denk er toch zo over? En tuurlijk iedereen denkt er anders over. Volgens mij denken jullie dat ik 'later' m'n kind in de speelkamer 'dump' zovan ga jij maar lekker spelen, wil geen speelgoed hebben in m'n woonkamer. En ik ga bijv. de badkamer schoonmaken, knutselen o.i.d. Een kind bij mij geen leven zou hebben, het geen troep mag maken. Zet dat maar uit je hoofd, want het is totaal niet waar!

Maargoed op dit moment heb ik geen kinderen, en de eerste jaren zit dat er ook nog niet in. Misschien ben ik tegen die tijd er wel anders over gaan denken, wat gemakkelijker geworden. Heb al een aantal keren gezegd tegen die tijd praten we verder.

Wat denken jullie dan van de ouders die hun kinderen 's morgens 7 uur op een kdv brengen, 's avonds om 6 uur weer ophalen. Tegen ze zeggen, mag jij lekker hier gaan spelen vandaag, slaapje doen en als het dan weer donker word komen we je weer ophalen. 'S avonds zijn ze moe, kind moet maar snel op bed. In het weekend moeten ze uitslapen, boodschappen doen etc. Nou dan krijgt je kind veel liefde!
Lalage schreef:Een zekere mate van orde en netheid is natuurlijk heel goed, maar je kunt ook doorslaan. Een kind moet wel kind kunnen zijn, althans dat is in deze cultuur wel de gebruikelijke mening.
Annette heeft haar post gelukkig al een beetje genuanceerd. 't Zal heus wel goed komen ;)

Weet wel dat ik er af en toe in doorsla, maarja wat doen we hier tegen?
Acire schreef: oh, ik bedoel het ook helemaal niet om haar aan te vallen. Als zij dat zo wil doen, best, ze doet maar!
Maar misschien mag ik daar ook een mening over hebben :wink:

Tuurlijk mag jij een mening hebben, over hoe ik denk. Maarre wat voor opmerkingen jij hier post; Pfjoe... Ben blij dat ik jouw kind niet ben! Enne, als ik jouw broertjes was zou ik jou enorm irrant vinden dat jij je bemoeit met wat zij moeten doen. Als ik je moeder (en vader) was trouwens ook. Maarre dat komt wel aanvallend over op mij! Kun je het wel niet zo bedoelen, maarre let dat even hoe op je dingen post!
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2008 10:40

Annette, ik denk dat als jij eenmaal kids hebt, je heus wel aanvoelt dat er soms wat noodzakelijke rommel is, ook in je woonkamer. Omdat je je kinderen zo leuk vindt, dat je gewoon samen wilt spelen, knutselen, etc.

Dat je het daarna meteen weer op wilt ruimen, daar lijkt me niks mis mee, alleen heel erg vermoeiend.

Het zal wel goed komen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mar 2008 10:43

Ik geloof ook wel dat het goed komt met Annette. Mijn moeder is ook super schoon en super netjes maar als we met de kleinkids komen dat vind ze het ook niet erg dat er een bommetje ontploft in r onberispelijke woonkamer. Zolang er niets gesloopt word natuurlijk 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 10:45

De was zit in de machine! En die is bijna klaar, die ga ik straks ophangen! Daarna mijn slaapkamer stofraggen, ramen zemen en stofzuigen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2008 10:46

Evelien schreef:De was zit in de machine! En die is bijna klaar, die ga ik straks ophangen! Daarna mijn slaapkamer stofraggen, ramen zemen en stofzuigen.

Waarom lees ik mee in dit topic. Het voedt mijn minderwaardigheidscomplex 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mar 2008 10:49

Galateia schreef:
Evelien schreef:De was zit in de machine! En die is bijna klaar, die ga ik straks ophangen! Daarna mijn slaapkamer stofraggen, ramen zemen en stofzuigen.

Ach, ik heb vanmorgen alleen nog maar de kids aangekleed hoor. En ga vanmiddag op visite. Doe vandaag alleen de plee en een ovenschotel maken. Verder niks, weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 10:50

Galateia schreef:

m'n slaapkamer is al een jaar niet gedaan dus.. :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2008 10:52

Evelien schreef:
Galateia schreef:

Gelukkig maar. Ik zou niet weten wat hier wel en niet gedaan is. De werkster doet het een en ander, maar dat regelt mijn man allemaal... ik MAG me er niet eens mee bemoeien!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 10:55

Galateia schreef:
Evelien schreef:
Galateia schreef:

Gelukkig maar. Ik zou niet weten wat hier wel en niet gedaan is. De werkster doet het een en ander, maar dat regelt mijn man allemaal... ik MAG me er niet eens mee bemoeien!

ja okew!

Maar als de spinne/stoffe ragge naar beneden hangen weet ik hoelaat het is! En de ramen zijn ook enorm zwart.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2008 10:57

Ramen zemen aan de buitenkant kunnen wij heel goed samen voor elkaar krijgen 8)

Terug naar “Archief”