De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 14:39

hier tussen de 16 en 40 euro per maand voor 2 dagdelen per week.. inkomensafhankelijk...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 jan 2008 14:40

trijntjejohanna schreef:hier tussen de 16 en 40 euro per maand voor 2 dagdelen per week.. inkomensafhankelijk...

Vindt je dat veel?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 14:41

ik weet nog niet hoeveel het voor ons is en of we het kunnen betalen..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 jan 2008 14:42

Heb ook geen geen benul wat normaal is, ik breng haar daar in ieder geval sowieso niet heen :P

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 14:46

liefje schreef:Heb ook geen geen benul wat normaal is, ik breng haar daar in ieder geval sowieso niet heen :P

waarom niet alsk vragen mag? Lijkt mij wel goed voor de ontwikkeling, een ochtendje en middagje naar de psz. Weet nog niet hoe duur het hier is, maar als het een beetje te betalen is wil ik het toch wel gaan doen! Heb zelf stage gehad op een psz, tis toch anders dan een kdv, en vond het goed voor de ontwikkeling van het kind!

Morgen weer met sarah naar het cb, ben erg benieuwd hoeveel ze weegt!! Ze is nu heel erg verkouden en heeft een vervelende hoest dus net eerst hoestdrank gehaald voor kinderen. Hoop dat het een beetje los komt en over gaat.

TJ: leuk hé die borstvoeding! Kan er ook echt heel lang van genieten! Sarah krijgt alweer 11 maanden!!! Nog 4 weken en 1 dag en ze is alweer 1 jaar, die tijd gaat snel!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 jan 2008 14:49

Ze mogen hier als ze 3 zijn al naar een nulgroep klasje, dan kan ze alsnog wel ontwikkelen. En verder hebben we veel neefjes en nichtjes en oppas bij de kerk daar heeft ze genoeg voorbeelden :lol:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jan 2008 14:52

liefje schreef:Ze mogen hier als ze 3 zijn al naar een nulgroep klasje, dan kan ze alsnog wel ontwikkelen. En verder hebben we veel neefjes en nichtjes en oppas bij de kerk daar heeft ze genoeg voorbeelden :lol:

Zijn dan de kosten hetgene wat je ervan weerhoud of vind je het om andere redenen niet goed om je kindje daar te brengen?

Boudin gaat 1 ochtendje in de week en ik betaal daar 20 euro voor in de maand.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 14:52

ja dan is het maar voor een paar maanden, beetje onzin :)
De oppas in de kerk gaat Sarah niet meer heen. De babyoppas vind ik slecht geregelt en de kinderoppas zijn ontzettend veel kinderen in een benauwde ruimte, daar hoeft ze van mij niet te spelen! Misschien als we ooit de kerk gaan verbouwen, maar tegen die tijd zit Sarah al in de kerk denk 8)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 jan 2008 14:55

jamillah schreef:
liefje schreef:Ze mogen hier als ze 3 zijn al naar een nulgroep klasje, dan kan ze alsnog wel ontwikkelen. En verder hebben we veel neefjes en nichtjes en oppas bij de kerk daar heeft ze genoeg voorbeelden :lol:

Zijn dan de kosten hetgene wat je ervan weerhoud of vind je het om andere redenen niet goed om je kindje daar te brengen?

Boudin gaat 1 ochtendje in de week en ik betaal daar 20 euro voor in de maand.

Nee wij doen het niet om de geldkosten we houden geld over :P

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2008 16:02

lammetje schreef:ja dan is het maar voor een paar maanden, beetje onzin :)
De oppas in de kerk gaat Sarah niet meer heen. De babyoppas vind ik slecht geregelt en de kinderoppas zijn ontzettend veel kinderen in een benauwde ruimte, daar hoeft ze van mij niet te spelen! Misschien als we ooit de kerk gaan verbouwen, maar tegen die tijd zit Sarah al in de kerk denk 8)

dat is wel jammer! Want zo leer je wel leeftijdsgenootjes kennen binnen de kerk!

Bij ons is het goed geregeld. Verschillende soorten leeftijden in bepaalde grote klaslokalen! Goede ruimte, speelgoed. etc.

Oppassers zijn 1 volwassene (moeder) en 2 meiden van 16/17 of ouder!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 16:03

wij doen het (als we het kunnen missen) omdat milan maar weinig contact heeft met leeftijdsgenootjes.. en verder ook omdat ik het ook wel lekker vindt.. 2 dagdelen alleen met Matteo! tis hier 1 ochtend en 1 middag...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2008 16:10

Ik weet nog wel dat mijn ouders ons niet naar een peuterspeelzaal brachten, omdat we aan een speeltuintje woonden, met tig kinderen van alle mogelijke leeftijden.
Mijn zusje ging 2x, omdat haar vriendinnetje ook ging.
Maar na twee keer gillen vond mn moeder het genoeg. Mn moeder werd uitgemaakt voor geen goede moeder, omdat ze niet gewoon doorzette.
Dat vond mijn moeder grote onzin, peuterspeelzaal is er alleen voor kinderen die het leuk vinden, en als er amper kinderen in de buurt zijn (en dan nog vind ik dat ze het leuk moeten vinden).
Ook met school zo. Als een kind van 4 het nog niet aankan elke dag, dan toch niet? Dan toch gewoon halve dagjes? (5 jaar is de leerplicht toch?)
Al dat gemoet met kinderen, volgens mij moet je kijken waar ze zelf aan toe zijn
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jan 2008 16:25

Ik ben zelf nooit naar een peuterding geweest, omdat mijn broertje (hehe het blijft broertje en geen broer) maar 15 maanden jonger is en wij deden dus alles samen. Maar m'n zusje is een paar jaar jonger en daarom ging zij wel naar de peuterzaal, omdat wij toen overdag op school zaten en zij alleen thuis was.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2008 16:44

hier is alleen de jongste geweest omdat hij anders alleen maar tussen groten zat...

we woonden op boerderij.. dus dr was ook weinig speelkameraadjes!

k denk niet dat ik hier straks als alles goed gaat de mijne na een peuterspeelzaal doe! als de ontwikkeling goed is... vind ik et niet zo nodig!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 jan 2008 16:51

MissF schreef:....
Ook met school zo. Als een kind van 4 het nog niet aankan elke dag, dan toch niet? Dan toch gewoon halve dagjes? (5 jaar is de leerplicht toch?)
Al dat gemoet met kinderen, volgens mij moet je kijken waar ze zelf aan toe zijn

Zo is 't met m'n neefje ook, hij is nou bijna 4, word 29 april 5, maar hij kan het gewoon niet aan om de 'volle' week naar school te gaan, laatst heeft m'n zus hem een week lang halve dagen naar school laten gaan, en je kende 'm niet weer! Dus ze bouwen het nou weer op, en nou gaat het wel, maar hij heeft nog wel 'dipjes', en dan zegt de juf ook wel dat hij thuis mag blijven omdat hij tohc niks aan school heeft.
Maar zijn vermoeidheid komt ook door dat zijn nek regelmatig 'vast zit', en dan laten ze de nek wel 'kraken', en dan gaat het weer een paar weken, maar je merkt aan hoe moe hij is, dat z'n nekje gewoon weer vast zit! zo sneu is dat :(

Terug naar “Archief”