Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 21 jun 2007 13:55

TBS heet dat.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 jun 2007 14:18

Smurffie schreef:
Acire schreef:
Smurffie schreef:
Acire schreef:Zo, komt er weer rust in de tent nu Aragorn geband is, en Raaf daarmee ook vertrekt?? Lekker!

Dat eindeloze gejammer, ingaan op details en niet op de hoofdlijn, niets willen snappen van regels, altijd de grenzen op zoeken, dat zogenaamd tolerante gedoe, en als gevolg daarvan het eindeloze gezeik op mods, ben ik nu weleens zat!
Dus wat mij betreft: blijf lekker weg. Richt je eigen forum op en ga daar zogenaamd 'cool' zitten doen. Doei!

Je weet niet wat er precies gebeurd is. Overigens vind ik dit net zulk kinderachtig gedrag als Ara en Rafaell wel eens kunnen vertonen.
Het is geen gezeik op mods, maar gewoon het vragen van een verklaring van hoe of wat. Mods en beheerders zijn evengoed mensen met fouten als gebruikers. Als we het op een normale manier kunnen oplossen is er niets aan de hand.

Ik weet niet wat er gebeurd is, ik hoop ook niet dat ik alles moet weten voor ik er een mening over mag hebben. Maar ik zie wel dat het constant, steeds, telkens weer opnieuw dezelfde personen zijn die dingen niet willen snappen, en steeds om uitleg vragen van dingen die ze zelf ook wel kunnen bedenken als ze zich even in zouden leven. Dat irriteert enorm!
En daarom zeg ik met een gerust hart: doei, ga maar weg.

Je kwam simpelweg ongnuanceerd over.

Da's wel vaker zo met geirriteerde mensen.

En verder. Heb ik er nix mee te maken? Dat gejammer gebeurt op het forum waar ik ook kom en het verpest de sfeer. Vandaar.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 21 jun 2007 14:32

Als iedereen er nu even over ophoudt, anders blijf je maar op elkaar reageren en komt er nooit een eind aan. :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 jun 2007 15:33

Doe er even een paar dagen een slotje op.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 jun 2007 15:44

Nee, daar is geen reden voor. Bovendien zou er dan wel een topic geopend worden over het feit dat dit topic gesloten is ;-) (We kennen jullie 8) ).

Het feit dat iemand een ban krijgt is vervelend. Maar zoals de ervaren gebruikers van dit forum weten is het een zeer lange weg voordat je een ban krijgt. Als je die eindelijk krijgt heb je minstens een paar berichten van te voren als waarschuwing gehad. En, tenzij je het heel bond gemaakt hebt, is er ook al minstens een indicatie richting ban gegeven. Kortom, een ban komt niet als donderslag bij heldere hemel.

Dan de discussies die er over ontstaat nu tussen de "achterblijvers". Wij zullen nooit persoonlijke info over de banneling naar buitenbrengen via deze weg. Mocht je klachten hebben en goede redenen hebben om te menen dat de ban onterecht is dan moet je dit eerst met de banneling overleggen. Dan, en alleen dan, mag je dat eventueel eens in een goed onderbouwde e-mail sturen aan de forumleiding. Dan kan er namelijk ook rustig naar gekeken worden zonder het commentaar van anderen wat alleen negatieve invloeden kan hebben.

Kortom, een vriendelijk verzoek. Stop hier nu met de discussies over deze ban.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 21 jun 2007 15:54

BJ schreef:Nee, daar is geen reden voor. Bovendien zou er dan wel een topic geopend worden over het feit dat dit topic gesloten is ;-) (We kennen jullie 8) ).

:D
Het feit dat iemand een ban krijgt is vervelend. Maar zoals de ervaren gebruikers van dit forum weten is het een zeer lange weg voordat je een ban krijgt. Als je die eindelijk krijgt heb je minstens een paar berichten van te voren als waarschuwing gehad. En, tenzij je het heel bond gemaakt hebt, is er ook al minstens een indicatie richting ban gegeven. Kortom, een ban komt niet als donderslag bij heldere hemel.

Voor de users, die van dit alles weinig meekrijgen, wel.
Dan de discussies die er over ontstaat nu tussen de "achterblijvers". Wij zullen nooit persoonlijke info over de banneling naar buitenbrengen via deze weg. Mocht je klachten hebben en goede redenen hebben om te menen dat de ban onterecht is dan moet je dit eerst met de banneling overleggen. Dan, en alleen dan, mag je dat eventueel eens in een goed onderbouwde e-mail sturen aan de forumleiding. Dan kan er namelijk ook rustig naar gekeken worden zonder het commentaar van anderen wat alleen negatieve invloeden kan hebben.

En terecht, netjes dat jullie geen persoonlijke info naar buitenbrengen, dat wordt ook niet van jullie gevraagd. Maar het zou fijn zijn als er gewoon gezegd werd 'die-en-die is geband, daarom'. Dat heeft niets met persoonlijke info te maken.
Kortom, een vriendelijk verzoek. Stop hier nu met de discussies over deze ban.

Ik hoef niet zozeer een discussie over een ban, alhoewel ik Ara hier zal gaan missen. Maar wel een discussie over de manier van bannen, jullie banbeleid. Mag dat wel?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 jun 2007 15:56

Bont, niet bond.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 jun 2007 15:59

*kan zich vinden in hippieblijhoofds post*

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 jun 2007 16:01

Hippieblijhoofd schreef:
Kortom, een ban komt niet als donderslag bij heldere hemel.

Voor de users, die van dit alles weinig meekrijgen, wel.

Klopt, maar daar is weinig aan te doen. We kunnen moeilijk eerst iedereen inlichten dat er een ban aan zit te komen voor die en die. Of je er alvast rekening mee wilt houden ;-)

En terecht, netjes dat jullie geen persoonlijke info naar buitenbrengen, dat wordt ook niet van jullie gevraagd. Maar het zou fijn zijn als er gewoon gezegd werd 'die-en-die is geband, daarom'. Dat heeft niets met persoonlijke info te maken.

Nou hou het wat betreft de redenen voor bannen maar op wat Elbert hier poste:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1367630#1367630

Een discussie over banbeleid lijkt me niet nodig. Als je gewoon je aan de regels houd krijg je geen ban. Als je de bovengenoemde zaken maar blijft doen loop je kans. En als je dan nog langer doorgaat na waarschuwingen krijg je nog meer kans. En als je dan nog steeds doorgaat is het na enige tijd dan zover.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2007 16:12

De ban is terecht, had ik al gezegd. Het ging over de manier van communiceren. Maargoed, iets terug in dit topic was dat al zo goed als afgesloten. Er is dus geen reden voor discussie meer eigenlijk :)

En uiteraard ga ik Ara ook missen, maar dat terzijde.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 jun 2007 16:13

*snikt*

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jun 2007 16:41

Wel, wel, wel... het zat eraan te komen; het is niet lastig om een manier te vinden om van 'lastige' gebruikers af te komen. Ik heb enkele van de voorbeelden onder ogen gekregen die als reden werden aangedragen voor zijn ban. En ik vond het erg, heel erg ver gezocht. Ik heb het idee dat er onevenredig op Aragorn is gelet om zo een reden te zoeken om hem van het forum af te gooien. Natuurlijk, hij was bij tijd en wijlen recalcitrant en balsturig en een topic over drugsgebruik kan voor beschermd opgevoede kindertjes best choquerend zijn, maar ik heb weinig dingen kunnen vinden die niet al eens gezegd zijn, die werkelijk ondermaats of schofferend, choquerend en onjuist waren. Dat het randje af en toe opgezocht wordt, lijkt me nie zozeer een kwalijke zaak. Het scherpt de geest en de 'pen' en wat daar mis mee is, mag me uitgelegd worden.
Al met al, chapeau, men heeft het voor elkaar. Een zeer trouw gebruiker, vrijwel altijd inhoudelijk maar soms verzandend in insidersgrapjes, vaak het hoofd gebruikend en intelligent postend en soms het randje opzoekend... Maar goed, dan maar de grijze, saaie massa - dat is waar men zich klaarblijkelijk graag mee identificeert.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 21 jun 2007 18:17

BJ dit is alles wat ik er aan vuil maak :wink:

Smurffie schreef:
topkok schreef:als er ooit nog een troffee voor beste doorzeiker moet worden uitgereikt moeten ze hier maar even zoeken.. kom op man.. je komt hier toch voor je plezier en als je zo graag met Ara wil praten ga ff naar hem toe en doe en biertje samen.. geen mod die je daarvan af houd!!

Ow, nog even in het algemeen; Kunnen mensen die alleen in staat zijn loze opmerkingen te plaatsen (Acire, Topkok) en er niets mee te maken hebben dit topic gewoon mijden eventueel?

Voor zover ik weet heeft iedereen even veel recht om over een bepaald onderwerp een reactie te geven, dus mensen trachten dat recht te ontzeggen lijkt mij een soort van privé ban op proberen te leggen, denk daar eens over na... (en zonder belerend over te willen komen... )
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 jun 2007 18:18

Hippieblijhoofd schreef:Of Ara's ban terecht is of niet, geen idee, daarvoor weet ik er te weinig af ('t is mij niet opgevallen dat hij wat-dan-ook heeft gezegd wat niet toegestaan is de laatste tijd, maar dat zal wel al verwijderd zijn oid). Maar wat ik echt heel vreemd vind, is dat ineens (er zal een aanleiding voor zijn geweest, maar omdat posts verwijderd worden zien wij als user die niet) een uiterst trouw gebruiker geband word, zonder dat de rest van de gebruikers daar IETS van te horen krijgt.

Wat denk je, ik krijg mijn zin niet dus ik probeer het nog maar eens?
Lees het nog eens rustig door: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1297097#1297097

Nog even voor de duidelijkheid: hij is niet meer welkom. Nooit meer. Het is einde verhaal. Maar om de deur niet voorgoed in het slot te gooien, heb ik er een flinke voorwaarde aan toegevoegd. Je kunt dat laatste negatief benaderen, lees ik net tot mijn verbazing.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 21 jun 2007 18:30

Dat is jammer.

Terug naar “Archief”