Dummy schreef:
Mwa, 'onzinnig' plak ik altijd nog op het halsstarrig vasthouden aan allerlei conclusies uit de evolutietheorie.![]()
Tja, zolang die conclusies resultaten opleveren die praktisch kunnen worden ingezet bij bijvoorbeeld de ontwikkeling van vaccins, het kweken van groenten of medisch genetisch onderzoek en ook nog eens voorspellingen doen die uit komen vind ik dat persoonlijk niet zo onzinnig.
Maar nog steeds is mij niet duidelijk hoe en waarom je een grens trekt tussen micro- en macro-evolutie. Je weet dat de taxonomie waar wij soorten in indelen door mensen is bedacht, DNA is dat niet, DNA heeft totaal geen boodschap aan wat wij een soort of een genus noemen. Je weet ook dat wat jij micro-evolutie noemt gewoon voorkomt.
Hoe zie jij dan die onoverbrugbare grens tussen micro- en macro-evolutie? Staat er ergens in het DNA "tot hier en niet verder"? Zo ja, kan je dat onderbouwen? Zo nee, wat houdt macro-evolutie dan tegen?
PS: Ken je het e.Coli experiment van Dr Lansky? https://en.wikipedia.org/wiki/E._coli_l ... experiment Wat vind je daarvan?