Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 10 feb 2012 23:25

Dippie, hier kun je vinden hoe je de juist maat kolfschild kiest: http://www.medela.com/BX/nl/breastfeeding/good-to-know/right-size-of-breastshield.html

Sweetrobertus, wat een lastige periode voor je. Wel goed dat je een suikervrij dieet doet, schijnt inderdaad te hlepen tegen spruw (maar ook al zo snel dan? Denk dat het wel even duurt voor dat allemaal uit je systeem is).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 feb 2012 16:40

@sweetrobertus,
Tepelhoedjes worden zowiezo afgeraden omdat het altijd meer nadelen heeft als 'live'voeden. Maar soms kan het een geweldig hulpmiddel zijn, ook bij bijv erge pijn bij een schimmelinfectie! Je moet dan wel heel goed uitkoken e.d. maar ik denk niet dat het dan alleen maar erger word. Ik denk juist dat het nog wel beter zou kunnen worden omdat je elkaar niet meer continue besmet en allebei afzonderlijk zou kunnen behandelen. Maar dat is even geheel mijn eigen visie ;)

Je hebt veel op internet gelezen. Heb je ook tips gelezen op borstvoeding.com en eurolac.net? Dat zijn twee betrouwbare site's met veel bruikbare informatie! Heb je ook weleens van gentiaan violet gehoort? Info kun je vinden op de site van eurolac.net. Het heeft al veel moeders geholpen als niks meer hielp.

Heel veel sterkte! Vervelend zeg dat het zo gaat. Spruw vind ik echt een verschrikking. Helaas hier ook ruime ervaring ermee. Hoe lang heb je het al?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 feb 2012 18:54

Maandag ga ik beginnen met 1 voeding af te bouwen. Ben benieuwd hoe dat gaat!
Een vraagje: Ik geef Vianne nu elke dag vitamine K en D, maar K moet je dacht ik alleen maar gebruiken als ze bv krijgen omdat het al in de flesvoeding zit verwerkt. Als ik nu ga beginnen met flesvoeding, wat moet ik dan met die vitamine's doen? Minder druppels?
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 feb 2012 19:53

vitamine K hoeft niet meer vanaf het moment dat ze 1 flesje op een dag krijgen en vitamine D moest je geloof ik afbouwen. Toen H 3 jaar geleden nog bv kreeg, moest hij in zijn totaliteit maar 5 druppels en dat met 1 druppel afbouwen per fles die ze kregen. Na 5 flessen dus geen vitamine D meer.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 11 feb 2012 21:20

De nieuwe richtlijn is alle kindjes tot en met 4 jaar 10 druppels vitamine D per dag ongeacht bv of fv.

Gevonden:

De vitamine D suppletieadviezen worden verbeterd. Zo is besloten dat het suppletieadvies van 10 microgram voor alle kinderen van 0 tot 4 jaar geldt, ongeacht het type voeding dat ze krijgen.
http://www.voedingscentrum.nl/professio ... eaus2.aspx
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 11 feb 2012 22:56

Tepelhoedjes worden zowiezo afgeraden

@ schipje; Waarom zou het afgeraden worden?? Het is niet handig maar hij krijgt even genoeg BV binnen zoals andere. Wij koken alles wel elke dag uit ja...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 feb 2012 00:14

@ schipje; Waarom zou het afgeraden worden?? Het is niet handig maar hij krijgt even genoeg BV binnen zoals andere. Wij koken alles wel elke dag uit ja...[/quote]
omdat ze de borst niet goed leegdrinken. eigenlijk moet je dan na iedere voeding leegkolven (de restjes) om een ontsteking té voorkomen. maar als hete zó goed gaat, zou ik het lekker so latenvmaar wees wel alert op ontstekingsverdchijnselen .sorry ik zie niet hoe ik type. vandaar dat het er misschien beroerte uitziet!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 feb 2012 11:09

Hier is eindelijk de spruw over. Zijn mond afgelopen week en mijn borsten een weekje eerder. Wat heb ik daar deze keer last van gehad :?

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 12 feb 2012 12:22

@ schipje; Waarom zou het afgeraden worden?? Het is niet handig maar hij krijgt even genoeg BV binnen zoals andere. Wij koken alles wel elke dag uit ja...[/quote]

Ik heb altijd met tepelhoedje gevoed vanwege ingetrokken tepel. Nooit problemen mee gehad. Je moet het idd uitkoken dagelijks, maar dat doe ik met de gewone speen ook. Er wordt altijd erg voor gewaarschuwd maar het kan dus ook heel goed zonder problemen, heb nooit borstontsteking of wat voor ellende dan ook gehad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 feb 2012 09:58

Jannoek schreef:Nu kolf ik niet meer overdag, heb ook geen stuwing ofzo.
Als hij snachts wil drinken drinkt hij wel lekker bij mij, en 's avonds en 's ochtends ook. Benieuwd hoe lang dit nog zo blijft gaan, want het houdt vast wel een keer op...

Zou lekker zijn, als dit zo vol kan houden. Lijkt me ideaal!

Het lukt mijn dochter nu eindelijk uit een flesje te drinken,
dus ik wil het nu ook gaan afbouwen, de voedingen overdag.
Wil ook alleen ochtend en avond geven (en 's nachts), en de rest geitenmelk.
(Geitenmelk lust ze! Koeienmelk en KV niet)

Maar hoe bouw je dat t beste af? Ik krijg al snel volle borsten, want ze kreeg nog om de drie uur ofzo.
Moet ik dan alleen ff de druk er af kolven, of juist niet, of juist helemaal leeg?

Ik had niet echt vaste drinktijden, dus ik kan niet zeggen: eerst schrap ik de voeding van 16u.
Gewoon zo lang mogelijk niet kolven, totdat ik echt stuwing krijg?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2012 10:01

Dat deed ik wel meestal. Als de druk te hoog wordt, dan de ergste druk erafkolven. NIet de borsten leegkolven, want dan reset je ze. Het nadeel is wel dat je bv heel snel terugloopt en als je nog een ochtend en avondvoeding wil geven is dat ook niet de bedoeling.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 feb 2012 11:06

Ik geef meestal nog 6 voedingen op een dag. 's Ochtends 2, 's middags 2 en 's avonds 2. Ik ga vandaag 4e voeding laten vallen, dat zal zo rond 17.00/18.00 zijn denk ik. Ik hoop dat het lukt, want er gaat dan zomaar ruim 6 uur tussen zitten! Gister kwam het toevallig ook zo uit. We hebben Vianne laten dopen en ik had rond 08.45 afgekolft, zodat ik er even tegen kon. Vianne heeft in de kerk gewoon Nutrilon gehad. Maar ik heb toen pas half 3 weer gekolfd! Ik was aan de ene kant bezig en toen begon de andere kant ook lekker leeg te lopen :( Ben bang dat ik dat nu dus ook steeds krijg, dat als zij weer gaat drinken, de andere ook leegloopt. Noujah...we gaan het zien vandaag ;) En andere kolf ik gewoon na 5 uur de druk er even af denk ik...
Volgende week haal ik de 2e voeding er ook af.

Succes AG!!
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 feb 2012 12:28

Iets voor jullie kleintjes? =D>

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 13 feb 2012 12:46

blompje schreef:@ schipje; Waarom zou het afgeraden worden?? Het is niet handig maar hij krijgt even genoeg BV binnen zoals andere. Wij koken alles wel elke dag uit ja...

Ik heb altijd met tepelhoedje gevoed vanwege ingetrokken tepel. Nooit problemen mee gehad. Je moet het idd uitkoken dagelijks, maar dat doe ik met de gewone speen ook. Er wordt altijd erg voor gewaarschuwd maar het kan dus ook heel goed zonder problemen, heb nooit borstontsteking of wat voor ellende dan ook gehad...[/quote]

@ blompje; lekker hoor dat je nergens geen last van hebt gehad! Is een bemoediging voor mij :-) Ik kolf wel eens na het voeden maar dan krijg ik er meestal maar hooguit 10cc uit.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 feb 2012 13:04

LauraC schreef:Iets voor jullie kleintjes? =D>

:lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”